Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Plusy i minusy chiptuningu :-)


Bogas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat moralny - chipować czy zostać przy serii... Pewnie wiele osób się też nad tym zastanawia.

Większa moc i moment kusi ale jakie jest ryzyko dla silnika, jakie komplikacje mogą wystąpić?

Może chcielibyście sie podzielić waszymi wrażeniami po chipowaniu ale też wskazać na problemy jakie wystąpiły?

Ważne jest dla mnie też to czy warto chipować auto którym sie robi rocznie 25tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolegą powyżej :) chipuj nie będziesz załować, jeśli chodzi o tunera to tutaj masz wątek który pomoże CI wybrać do kogo się z tym zwrócić : http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/dobrzy-chiptunerzy-5549/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak sie zdecyduje to tylko u kogoś porządnego - na 99% bedzie to Dynasoft i niejaki Aligator w Katowicach, bardziej mi chodzilo o to abyscie sie podzielili informacjami o mozliwych problemach. Interesuje mnie tez jak wyglada silnik po tuningu i przebyciu np 100tys km, czy sa problemy, jakies nieszczelnosci, ori sprzeglo czy daje rade itp. Bo jak mam sie bawic w cos co po roku spowoduje ze bede musial wymienic turbine i wtryski to srednio mi sie to widzi, ale moze nie ma sie czym martwic? Ile macie najechane po chipie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze chipowac.mialem taki sam dylemat jak ty ale jak zachipowalem to smigam teraz z bananem na twarzy....tylko u dobrego tunera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonaliscie mnie, a ze dzialam szybko to bylem w dynasofcie i zawirusowalem padaka :-) Wrzuce jutro skan z hamowni zeby sie pochwalic!

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...koledzy a jak w praktyce wygląda kwestia trwałości w szczególności dwumasy? po wirusie zawsze parę niutonów i KM dochodzi i jak sami potwierdzacie (przynajmniej na początku przez jakiś czas a co niektórzy dłużej:cheesy:) każdy korzysta z dodatkowego stada koników, więc zapewne ma to znaczenie dla tego podzespołu. Ktoś z posiadaczy zawirusowanego najchętniej AVF, AWX może podzielić się swoimi spostrzeżeniami w tym zakresie? Nie chodzi mi o opowieści czy zasłyszane legendy tylko o własne doświadczenia :wink:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy nie powiecie, ja latam obecnie serią :wink: i po prostu nie da się jeździć... Miesiąc temu miałem wysyłać sterownik do ciahciaha ale muszę najpierw uporać się z doładowaniem, przynajmniej wiem że to nie przepływomierz na obecną chwilę.

Ja tam minusów chiptuningu nie widzę pod warunkiem że ktoś wie jak tego używać. Bo jeżeli ktoś zamierza robić virusa, co by startować do odcięcia 1,2 pod remizą to niech lepiej kupi sobie taczki w Castoramie.

Dobrze zrobiony chip to "bezpieczne" wyprzedzanie, mniejsze spalanie no i ewentualnie można skorygować problem odpalania na ciepłym jak u kogoś występuje. A sprzęgło zdechnie prędzej czy później, jazda na krótkich odcinkach, stanie i ruszanie w korku zabija je tak samo jak pałowanie auta po chipie bez opamiętania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...koledzy a jak w praktyce wygląda kwestia trwałości w szczególności dwumasy?

dobry Fachowiec zorbi Ci program, w którym nie będzie niepotrzebnego strzału NM, oraz ustawi największy moment w takim zakresie obrotów, że dwumasa specjalnie tego nie odczuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygladaja ewentualne korekty,tzn. szykuje sie na chipowanie na seryjnych gratach jedynie to planuje wtryski wymienic na 216 i program. Nastepnie z przyrostem kasiory wymienil bym turbo a co za tym idzie powinienem jechac na korekte prawda,jakie to koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...koledzy a jak w praktyce wygląda kwestia trwałości w szczególności dwumasy?

dobry Fachowiec zorbi Ci program, w którym nie będzie niepotrzebnego strzału NM, oraz ustawi największy moment w takim zakresie obrotów, że dwumasa specjalnie tego nie odczuje :wink:

dobry tuner napisze taki program, ze kury u sasiada zaczna mleko dawac a krowy jajka znosic....

a "zwykli tunerzy" zmienia pare mapek by auto przy bucie dostawalo wiecej koksu i by t bardziej ladowala (programu nie zmienia bo sie na tym nie znaja) co bedzie skutkowalo wieksza moca i momentem oraz o wiekszym prawd. ze cos siadzie... na pocieszenie powiem, ze nie ma to zadnego wplywu na trwalosc poza butowaniem

Cziptuning to druciarstwo... ale dziala:)

Pozdrawiam wszystkich z Matrixa

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientowalem to w AVF jest bardzo solidne sprzeglo ktore wytrzymuje 400Nm (nie wiem czy sie nie myle ale takie samo sprzeglo jest w silniku 2.5??). AWX ma mniejsze sprzeglo i jest niestety mniej wytrzymale po zwiekszeniu mocy i momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeże sprzęgło AVF powinno wystarczyć do 420Nm. Jeśli ma już 200-300 tyś km to może się skończyć w każdej chwili i nie tylko od programu ale po prostu ze starości :). Można założyć sprzęgło od BRD (2.0 170). Takie powinno trzymać więcej- ale jest też wyraźnie twardsze i droższe od serii.

Prawda też jest taka że osprzęt musi się szybciej zużywać. Przy delikatnej korekcie bardzo wolno :) Przy większych mocach szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...