Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czułość pedału hamowania


kicker

Rekomendowane odpowiedzi

No niby tak, manometr do 200Bar kosztuje sporo, a kupić go na 15 min. "zabawy"........ :wink:

dwa manometry bo jednocześnie musisz mierzyć na kołach jednej osi :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 Sam Naprawiam piszę:

image.jpg

Zastanawiam się czy powodem moich nie czułych hamulców nie są same zaciski.

Czy tłok powinien dawać się bez oporu wcisnąć ręką jeśli odkręcę odpowietrznik??

W tej chwili nie da się wcisnąc tłoczka bez jakiegoś przyrządu do wciskania, ciężko idzie ale myślę że to przez płyn który musi się cofnąć do zbiorniczka, czy może jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrec odpowietrznik i wciskaj tłoczek, ciężko ale powinien dac sie wcisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem odpowietrznik ale nie mogłem wcisnąć tłoczka na żadnym zacisku (przód), żadne narzędzie nie pomagało. Rozebrałem zaciski, wyczyściłem, posmarowałem gumki pastą, złożyłem i tłoczek chodził lekko, można go było ręką wcisnąć. Dziś żadnej poprawy w hamowaniu nie zauważyłem, nic się nie zmieniło. Dlaczego tłoczek chodzi raz lekko a raz ciężko?

Podczas demontażu zacisku tłoczek wypychałem sprężonym powietrzem, wyszedł lekko do połowy a potem nie chciał ruszyć, musiałem go opukiwać delikatnie gumowym młotkiem.

Dodaje foto tłoczka i wnętrza zacisku, czy te zarysowania są normalnym objawem ??

tloczek.jpg

zacisk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne oznaki zuzycia

tłoczek mogłes wypompowac, nie musiałes dmuchac w niego powietrzem a potem traktowac młotkiem

smarowałes czymś gumki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę wewnątrz tłoczka oraz osłonę przeciw pyłową w każdym miejscu smarowałem pastą. Nie żałowałem jej i starczyła jedna tubka na 2 zaciski.

Pasta_do_tloczkow_i_cylinderkow_hamulcowych_5ml_7097.jpg

---------- Post dopisany at 14:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:49 ----------

Czy ten zardzewiały rant może blokować tłoczek? czy może ta pasta się wypłukuje/rozpuszcza i dlatego ciężej tłoczek chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, masz jakiś pomysł dlaczego u mnie ciężko chodzi pedał hamulca, miałeś jakieś takie przypadki ??

W/g mnie gdyby pompa hamulcowa była uszkodzona to by przepuszczała a pedał chodziłby lekko i wpadał dość głęboko z drugiej strony podobno w tej pompie jest zaworek pomiędzy sekcjami i on może puszczać, wtedy też pedał wpadałby dość głęboko.

Jest tak jakby coś było zapchane w bloku ABS, jakby jakieś zaworki nie pracowały tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mi się wydaje że to nie jest problem serva czy innych mechanicznych układów, tylko samego odpowietrzenia tak jak napisał devastion.

U mnie miałem wyciek na tylnym zacisku i chłopaki w warsztacie tylko go uszczelniali odpowietrzając tylko to jedno koło i jest o niebo lepiej (nie jest to co powinno być, ale jest zdecydowanie lepiej niż było). Widać zrobili to prawidłowo (ale odpowietrznika nie ruszali bo był tak zapieczony że bali się że będą musieli cały zacisk w efekcie próby odkręcania wymieniać). Każdy inny mechanik nawet po odpowietrzeniu hamulec był twardy ale nie hamował, a wymieniałem już klocki ze 3 razy i za każdym razem było to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo sprawdzane standardowym sposobem i trzyma. Tylne zaciski regenerowane trochę ponad rok temu ale nic się z nich nie leje, są suche, kusi mnie by je dziś rozebrać i jeszcze raz wyczyścić jednak jak patrzę na tylne tarcze szlifowane są ładnie, więc tłoczki na pewno nie stoją. CO do zapowietrzenia hmmmm... powietrze jest ściśliwe więc pedał byłby miękki a jest odwrotnie. Raczej nic nie wydumam, trzeba by założyć np. nową pompę hamulcową i sprawdzić efekt ale wydać 250zł i ch*j wie czy to pomoże.... za ta kasę kupię nowe tarcze i klocki na tył.

po każdym odpowietrzeniu podczas gwałtownego hamowania auto wykręca (nie mylić ze ściąganiem auta) w inną stronę tak jakby za każdym razem lepiej lub gorzej hamował inna sekcja Lewy Przód-Prawy Tył i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie twardy pedał hamulca. Po tym jak wymieniałem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem standardowo bez VAG-a zauważyłem sporą różnicę, Pedał stał się bardziej miękki , a skuteczność hamowania wzrosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem A6 2.7 BiT i tam pedał chodził lżej ale hamulce też tępe... maksymalne "break pressure" 135bar, ch**owe te heble w audi i tyle :facepalm::facepalm::facepalm:

---------- Post dopisany at 20:47 ---------- Poprzedni post napisany at 15:41 ----------

Tomek a co gdybym wykręcił trochę tą śrubę która łączy serwo z pedałem hamulca :naughty:??

2937585545.jpg

---------- Post dopisany 07-04-2013 at 21:30 ---------- Poprzedni post napisany 06-04-2013 at 20:47 ----------

Dobra już się dokopałem że to służy do regulacji wysokości pedału :grin:

---------- Post dopisany 10-04-2013 at 14:34 ---------- Poprzedni post napisany 07-04-2013 at 21:30 ----------

Mimo to zaryzykowałem i podniosłem trochę pedał (0,5cm) i powiem szczerze że lepiej mi się teraz hamuje, w końcu jakaś zmiana na "+" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. pedał chyba jest nadal na tej samej wysokości , a skasowany został ewentualny luz ? :decayed:

Może i u siebie bym podkręcił :eusathink: bo pierwsze 2 cm wciśnięcia i auto praktycznie jedzie normalnie , dopiero później zdecydowanie hamuje.

Ile przy tym grzebania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. pedał chyba jest nadal na tej samej wysokości , a skasowany został ewentualny luz ? :decayed:

Może i u siebie bym podkręcił :eusathink: bo pierwsze 2 cm wciśnięcia i auto praktycznie jedzie normalnie , dopiero później zdecydowanie hamuje.

Ile przy tym grzebania?

z tym podkręcaniem to nie przesadźcie bo potem auto będzie samo hamowało:grin:, i nie będą klocki wracały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz osłonę nad pedałami, bierzesz klucz 16 i 19 luzujesz przeciwnakrętkę (czy jak to się nazywa) i regulujesz. Reguluje się tylko wysokość pedału, czyli czy ma być wyżej czy niżej od pedału sprzęgła. Nic się nie zablokuje bo ta regulacja nie wciska pompy hamulcowej. pedał jest wyżej, czyli podczas hamowania pedał nie schodzi tak nisko, wcześniej auto hamuje. Mi to pomogło, jest teraz całkiem znośnie. Po regulacji pamiętajcie dobrze ustawić czujnik od świateł STOP! Czas ~ 15min.

---------- Post dopisany 19-12-2013 at 20:19 ---------- Poprzedni post napisany 11-04-2013 at 09:47 ----------

Jak tam, Pany z hamulcami? ktoś coś wymyślił?? Ja mam teraz pod domem Paszczaka 1.6, 99r, hamulce nie ruszane przez żadnego Polskiego mechanika i są na dotyk przy małych prędkościach, pedał jest o wiele twardszy niż w moim A4. Hamowanie z 100km/h jest tragiczne bo wszystkie tarcze i klocki są do wymiany, duże ranty itp. Ale co mnie dziwi, jadę 50km/h położę lekko nogę na hamulcu i nos na szybie :decayed: Będę próbował sprawdzić VAGiem to ciśnienie na pompie, ciekawe jaki wynik wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...