Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po odpaleniu na zimnym trzęsie silnkiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Gdy odpalam zimny silnik, np. po nocy, to przez ok. 10s. wydobywa się z wydechu siwy dymek, a silnikiem lekko rzuca. Dodam, że jak silnik chwilę popracuje to przestaje dymić i nie rzuca nim. Dodam, że sprawdzane było pod kompem turbo, pompki, i przepływomierz, wszystko jest dobre. Możliwe, że kończą się poduszki pod silnikiem?Silnik jak się rozgrzeje to mimo wszystko czuć lekkie drgania na kierownicy, ale nie taki jak po odpaleniu.

Opublikowano

A w jakim stanie świece żarowe?

Opublikowano

...dokładnie jak kolega wyżej napisał, mi też to wygląda na problem z którąś ze świec...

Opublikowano
...dokładnie jak kolega wyżej napisał, mi też to wygląda na problem z którąś ze świec...
jakie świece??przeciez jest cieplo i one w ogole sie nie załączja :facepalm: Zrób porzadna diagnostyke logujac silnik również podczas odpalania na zimno.
Opublikowano
...dokładnie jak kolega wyżej napisał, mi też to wygląda na problem z którąś ze świec...
jakie świece??przeciez jest cieplo i one w ogole sie nie załączja :facepalm: Zrób porzadna diagnostyke logujac silnik również podczas odpalania na zimno.

....może i u Ciebie jest ciepło i się wogóle nie załączają ale u mnie niestety zaczęły się przymrozki....

Opublikowano

u mnie dziś o 7 rano były 3 stopnie.... świece grzeją poniżej 5 stopni.

Opublikowano

przy takich temperaturach sprawny silnik odpali bez pierdnięcia i bez świec żarowych i bedzie pracowal ok

Opublikowano

prawda, sprawny silnik odpali nawet przy -10. Niestety nie wiemy w jakim stanie jest silnik autora postu. Świece to jedna z możliwych usterek, równie dobrze może być problem z wtryskami itd. ale bez logów/ dokładniejszego sprawdzenia silnika to tylko gdybanie.

Opublikowano

Silnik ma obecnie 328 tyś. przebiegu, sprawdzany w serwisie i podali mechanikowi nawet całą historię co kiedy było wymieniane. Mechanik wymieniał mi rozrząd podłączał kompa na zimnym i na ciepłym i żadnych błędów mu nie wyrzucało. Przed wymianą rozrządu też tak silnik drżał, a wskazówka od obrotów była na 800 z malutkim haczykiem. Mechanik powiedział, że był za wczesny zapłon ustawiony i ustawił kąt wtrysków na 0,5 tak jak fabrycznie. Ja się na tym nie znam więc nie wiem co to oznacza, ale po tych ustawieniach obroty na jałowym biegu poszły na jakieś 900 obr/min. Powiedział mi żebym się tym nie przejmował bo tak musi być.

Opublikowano

Kolego podjedź do kogoś w swojej okolicy z forum, co ma kopa i niech sprawdzi synchronizację wałka rozrządu, bo pierwsze słyszę, aby w PD ustawiało się kąt wtrysku. Kąt synchronizacji ma tolerancję +3-3 jak się nie mylę i może mechanikowi chodziło właśnie o tą wartość, która najlepiej żeby była 0.0 Ale idealnie jest ciężko ustawić. U mnie oscyluje w granicach 0.6-1.1 I co jest ok. Obroty ma kąpie u mnie są, 842 co ciebie też by sprawdził, bo 900 to trochę za dużo, choć wskazówka pokazuje z jakimś przekłamaniem. Ogólnie obstawiam problem ze świecami tzn. któraś nie grzeje i silnik zanim złapie równe spalanie na wszystkich garach to nim telepie. Koszt świec nie jest kosmicznie duży, więc można iść tym tropem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Możliwe, że kończą się poduszki pod silnikiem?Silnik jak się rozgrzeje to mimo wszystko czuć lekkie drgania na kierownicy, ale nie taki jak po odpaleniu.

Zapomnij o w/w poduszkach - trzęsło,waliło by cały czas.

Tak jak "ocinus" pisze: 1szt. świeczki to około 30zł.(30 minut i sam zrobisz) -Koszta żadne,zobaczysz czy jest poprawa i świeczki będziesz miał nowe.

Bywało u Kolegów na forum że co dwa lata świeczki padały.... -a Ty kiedy ostatnio wymieniałeś????

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ja kupiłem autko w sierpniu i oprócz oleju, filtrów i rozrządu nic nie wymieniałem. Auto było w maju na serwisie w Belgii. Dzięki za porady. Póki co będę jeździł tak jak jest. Zobaczymy co będzie się działo później.

Opublikowano

Witam. ja mam podobny problem od kilku dni jak spadla temperatura ponizej 5 stopni przy odpalaniu telepalo silnikiem i dzisj sprawdzilem swiece i tylko jedna jest sprawna , wiec tez sobie sprawdz swiece a nie kombinujesz z poduszkami.zden problem sprawdzic , miernikiem sam sobie sprawdzisz.

Opublikowano

Podłączam miernik do świecy i jeśli zamyka obwód to jest ok, jeśli nie do wywalenia, zgadza się?

Opublikowano
Podłączam miernik do świecy i jeśli zamyka obwód to jest ok, jeśli nie do wywalenia, zgadza się?

....niestety nie jest ok i w ten sposób nie sprawdzisz na 100% swiecy, ponieważ jeżeli swieca będzie miała zwarcie (całkowite lub rezystancję bliskią wartości 0 ohm) sprawdzając ją miernikiem (lub probówką 12V ) w ten sposób uznasz, że jest sprawna pomimo, że faktycznie jest uszkodzona...

....jeżeli chcesz mieć całkowitą pewność, że świece są sprawne niestety musisz wszystkie wykręcić i sprawdzić czy jednakowo i rownomiernie się nagrzewają - dlatego też wyprzedzę kolejne ewentualne pytanie i odpowiem - pomiar rezystancji indywidualnie dla każdej swiecy zamontowanej w głowicy też nie jest w pełni miarodajny...

Opublikowano

Dzięki. Więc nic innego nie pozostaje jak wymienić świece na nowe. Tylko ten problem drgawek silnika i kopcenia po odpaleniu też jest przy 12*, bo autko trzymam w garażu. P.S. Ojciec ma Vw Transportera 2.5 TDI 320tyś, km przebiegu 96r. silnik pięciocylindrowy i po dwu tygodniowym postoju odpalił silnik to nawet dymek z rury nie poleciał. Może Te PD mają to do siebie, że po odpaleniu silnik dostaje drgawek i kopci.

Opublikowano
Dzięki. Więc nic innego nie pozostaje jak wymienić świece na nowe.

...zanim kupisz nowe i je zmienisz (lub zlecisz komuś) przede wszystkim wykręć, obejrzyj i sprawdź stare świece, nie wymieniaj "w ciemno", ponieważ nie będziesz wiedział w jakim są wogóle stanie technicznym i ile jest sprawnych....

Może Te PD mają to do siebie, że po odpaleniu silnik dostaje drgawek i kopci.

....niestety nie i jeżeli okazałoby się, że przyczyna takiego kulawego zimnego rozruchu jest inna niż świece będzie trzeba szukać dalej...

Opublikowano

podobne objawy są przy wytartych uszczelniaczach pompek, w gorszym przypadku wywalonych gniazdach. Kopcenie przy odpalaniu i chwilowa nierówna praca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...