Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana napinacza i łańcuszka rozrządu.


tomaszw

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, czy powyższa operacja jest bardzo skomplikowana? Czy można to samemu zrobić? Czy trzeba łancuszek przy montażu rozpinać?

Czy przy tej wymianie trzeba tez wymienic uszczelkę pod deklem? (pytam sie bo była robiona ze 2 mies. temu :()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zabawy jest. Sam tego nie robiłem ale chlopaki opisywali jak to mniej więcej wygląda. A co do uszczelki to podobno jest zasada, która mówi, że drugi raz nie zakłada się tej samej uszczelki bo wiadomo lekko inaczej dekiel przyłożysz i już leży inaczej na uszczelce i po jakimś czasie może zacząć lecieć olej także jak już robić to lepiej kupić i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawy jest sporo. Po prostu trzeba wyciągać wałki rozrządu, a więc poza zdjęciem pokrywy trzeba zdjąć pasek rozrządu i odkręcić górną część głowicy pod którą są wałki. To jest składane na silikon ale później wypada dać nowy pasek, już bez wymiany rolek. Co do uszczelki pod pokrywą ja zdejmowałem w swoim ALT i nastawiałem się na jej wymianę tym bardziej że wcześniej już się pociła. Ale że pokrywę zdejmowałem spontanicznie więc nie kupiłem nowej i po naprawdę dokładnym jej wyczyszczeniu założyłem starą. Po 300km spodziewałem się potopu w świecach ale było sucho. Na razie zrobiłem 25 tys km i nadal wszędzie jest sucho:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa ceny za graty, a ile za robocinę?

Łańcuszek 50-150

Napinacz od 550

Jaja chyba jakieś:facepalm: Nie chcę Cię dołować ale same graty to koszt prawie 2tyś zł :whistling: (napinacz 1520zł, łańcych 180zł, uszczelka pod dekiel + uszczelki pod napinacz 120zł,...+ robocizna ok 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za graty w ASO po najwyższych zniżkach za wszystko 1500zł. :whistling: Też miałęm ochotę na te z allegro ale mechanik mi powiedział że jak chce to na własne ryzyko bo z tymi właśnie z allegro jest tak że często po wymianie jest znacznie gorzej niż na starym. Obstawiam że producent odpad poprodukcyjny zamiast zezłomować wolał komuć odsprzedać i mamy teraz promocję :grin:

---------- Post dopisany at 16:46 ---------- Poprzedni post napisany at 16:46 ----------

Ale to twoje auto i zrobisz jak uważasz :grin:

---------- Post dopisany at 16:53 ---------- Poprzedni post napisany at 16:46 ----------

W sklep-gajos nowy nastawnik 1701zł netto :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna kupić zawsze zamiennik FEBI który spokojnie polata tych pare lat przez które bedziemy uzytkowac auto dopoki nie sprzedamy, a jednoczesnie nie wydawac tyle hajsu w bloto na czesci z serwisu ktore nie sa tego warte :) jeśli te z allegro są podejrzane

co wiecej, teraz sa takie czasy ze nawet czesci ori z ASO nei daja 100% gwarancji ze nie trafi nam sie bubel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze jezeli chcesz troche samochodem posmigac kup ori;) ja niedawno go zminialem, troche pracy przytym jest,napewno dalbys rade to ogarnac samemu jezeli Jestes ogarniety troche w mechanice, jak nie to pozostaje oddac to jedynie w rece mechanika;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam i mam pytanie, wiadomo że w co 3 ALT w końcu ten napinacz/łańcuch zaczyna pracować jak traktor

co jest dokładnie przyczyną ? łańcuch ? czy napinacz ? czy trzeba wymieniać od razu obie te rzeczy ?

czy jazda na tym już zużytym jest niewskazana ?

nie słyszałem żeby silnik dostawał przez to po d*pie.

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...