Normano1973 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Witam Panowie!!! Wymieniłem całe zawieszenie nowy Lem, nowe tarcze i klocki Bosch.Wszystko dopilnowane,czyszczone smarowane tam gdzie trzeba,Pierwsze 400km procedura docierania tarcz i klocków i jest od początku problem.Na starych tarczach i klockach miałem bicie na kolach przy mocniejszym wciśnięciu hamulca plus jego pulsowanie teraz pulsowanie minęło a drganie jest dalej. Jest tak przy hamowaniu we wszystkich zakresach prędkości. Przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca czasem jest ok.Kola wyważone, opony z wiosny, nowe łożyska...Panowie co jeszcze może powodować te nieprzyjemne i psujące radość z jazdy drgania?
grzegorzmen Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 może krzywa felgi a że wyważone nieznaczny że nie-biją czyściłeś powierzchnie , przylegania tarcz do piasty?
Normano1973 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 może krzywa felgi a że wyważone nieznaczny że nie-biją czyściłeś powierzchnie , przylegania tarcz do piasty? Czyszczone były dokładnie do ''białego'' metalu, felgi są ok przekładałem inne i to samo.
grzegorzmen Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 ja miałem podobnie w swojim i tarcze po wymianie poszły do kosza po przebiegu 10 tys km a po wymianie na nie było podobnie jak na starych ,teraz założyłem Ferrodo przód i tył i bicie przy hamowaniu znikło . Oby nie czekało cie to samo. tarcze jedne to był Bosch a drugie tylne Harta. Tarcze rozlazły się u mnie zwłaszcza tylne jak płyta paździerzowa w wilgoci. Gwarancja mi tego nie uznała.
Normano1973 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 ja miałem podobnie w swojim i tarcze po wymianie poszły do kosza po przebiegu 10 tys km a po wymianie na nie było podobnie jak na starych ,teraz założyłem Ferrodo przód i tył i bicie przy hamowaniu znikło .Oby nie czekało cie to samo. tarcze jedne to był Bosch a drugie tylne Harta. Tarcze rozlazły się u mnie zwłaszcza tylne jak płyta paździerzowa w wilgoci. Gwarancja mi tego nie uznała. Być może ,że i te nowe Bosch powyginały się jednak od razu na pierwszych kilometrach, gdzie nie było ani wody ani nagłej zmiany temperatury, hamowanie delikatne ???Coś wolę szukać jednak dalej.
Normano1973 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Okazuje sie,ze mam do zrobienia cały tył tzn tarcze pordzewiałe są już mocno.mechanik mówi,ze to na bank przyczyna bicia mimo iż wrażenie jest ,że pochodzi z przodu.Dam znać po wymianie.
gt350r Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 przekręć tarcze o 180 stopni i załóż koło i zobacz może zniknie ponieważ tarcz sie nie wywarza jest to tylko wytoczony kawał metalu ( info ze szkolenia brembo ) a co do tarcz polecam ci Firmę Mikoda + klocki ferrodo jak coś to zobacz w moim wątku tam mam foty Pozdrawiam
grzegorzmen Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 A ja bym powiedział że to nie jest stalowa wytłoczka tylko żeliwny odlew poddany obróbce.
gt350r Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 no to zależy juz od ciebie z czego tarcze kupujesz
Normano1973 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 Zrobione!!!Jest tak jak powinno czyli pełne mocne hamowanie, równe bez bicia na kierownicy i pedale, bez pulsowania. Przyczyna w moim przypadku to pogięte i pordzewiałe tarcze tylne!Tarcze były na tyle mocno wygięte iż klocek nie był w stanie dojść własną powierzchnią do jej powierzchni plus rdza na samej tarczy.Dodatkowo prawy tłoczek wymagał przeczyszczenia i odblokowania.Wniosek pomocny dla innych gdy pojawia się takie objawy jak u mnie warto obejrzeć stan tylnych hamulców. Włożyłem nowe tarcze Boscha nr: 0986478759, klocki Bosch nr:0986461769, łożyska SKF VKBA3519- w zestawie SKF nie daje niestety nowych kapsli , pierścienie ABS, nowe gumki w tłoczku z zestawu reperaturki do tłoka o średnicy 38 mm, smar TRW nasmarowane prowadnice zacisków, zaciski na styku z klockami, wyczyszczone i pomalowane osłony.
Dev Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 a jak odpowietrzyłes zaciski ?
Normano1973 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 a jak odpowietrzyłes zaciski ? 6 teraz bierzemy zacisk w ręke i wciskamy tłoczek podczas wciskania tloczka NIE WOLNO !!!!!!!! doprowadzic do stanu aby stary zuzyty plyn wracal z zacisku poprzez uklad ABS (ESP) do zbiorniczka w tym celu podczas wciskania tloczka nalezy wykonac nastepujace czynnosci:zakladamy urzadzenie do wciskania tloczka na zacisk,wciskamy pedal hamulca noznego I trzymamy, odkrecamy odpowietrznik i wciskamy tloczek,nadmiar plynu usuwamy, zakrecamy odpowietrznik,pompujemy dzwignia hamulca, az tloczek sie ustali sie do tarczy i klockow,uzupelniamy plyn, najlepiej od razu go wymienic
Dev Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 :polew::polew::polew::polew::polew: zapomniałem tam jeszcze napisac żeby potrząsac zaciskiem aby wyszło z niego powietrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się