sebastian8181 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 koledzy mam problem dzisaj przejechalem okolo 15km. i jadac pod domem wskazuwka temperatury na zegarach padla na glebe ,sprawdzilem na klimatroniku i bylo 90st. otworzylem maske i cieply waz na gorze a nadole wszystkie zimne.plym w zbiorniczku tez zimny co to moze byc ? termostat ,ktorys z dwoch czujnikow czy moze pompa wody nie dziala .pomocy ---------- Post dopisany at 09:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ---------- aha i jeszcze jedna sprawa czy moge jezdzic z taka usterka?
sokal Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 zabierz termostat do domu i zobacz czy sie otwiera ---------- Post dopisany at 13:48 ---------- Poprzedni post napisany at 13:48 ---------- mozesz jezdzic, byle bys silnika nei ugotowal
zak2012 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Czyli oba węzę dolny i górny powinny być takiej samej temp ?? Może coś się zatkało i warto od kamieniaczem do chłodnic przeczyścić?? Jak sprawdzić czy pompa wody działa ??
sebastian8181 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 panowie jszcze jedno pytanko ktory czujnik odpowiada za temperatute plynu na zegarach ?ten 2 pinowy czy 4 pinowy?
rafal9119 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 a ja podepne sie do tematu mam prawie to samo co u ciebie. i nie wiem ile czujnikow temp jest w ADR ktory jest od wskazowki na licznik???/
sebastian8181 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Opublikowano 18 Października 2012 panowie zadnych odpowiedzi???
Mariusz96 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Czujnik od temperatury masz z tylu głowicy odpowiada on za temp.na blacie i za temp. która czyta Komputer. ---------- Post dopisany at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ---------- Czujniki tzw.G2 i G62. ---------- Post dopisany at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany at 15:38 ---------- Czujniki tzw.G2 i G62.
rafal9119 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 a to one sa obok siebie
Magicbattle Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 u mnie to jeden i ten sam silnik aeb
rafal9119 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 ale ja mam ADR i wydaje sie mi ze jest ich tam dwa.
MATIUS Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 możesz mieć dwa po dwa piny albo jeden 4 pinowy w zależności od roku produkcji
rafal9119 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 jutro z rana sprawdze bo moze mi sie przewidzialo. a jak np. jest tam jeden to on podaje sygnal dla ECU i wskazuje temp. na blacie??
Mariusz96 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Masz z tyłu jeden czujnik 4pinowy który podaje na ECU i na blat.Sprawdziłem u siebie Ty będziesz miał to samo.... ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ---------- Jeszcze możesz w ten sposób sprawdzić czujnik i termostat; Sprawdzanie sprawności termostatu i czujników wykonujemy wtedy gdy wskaźnik temperatury nie wyświetla optymalnej temp dla pracującego silnika. G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej. 1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie. jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62. temperatury należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2. wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. 2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. temperaturę należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a. jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat. jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
sebastian8181 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 panowie ale dlaczego na dole weze sa zimne a na gorze garace i i twarde jak by bylo wnich duze cisnienie a po odkreceniu korka od zbiorniczna gorny waz zrobil sie mieki?
rafal9119 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 moze to wina korka .sprawdzales go lub uklad zapowietrzony
sebastian8181 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 panowie wyciagnelem termostat sprawdzilem otwiera sie teraz problem z odpowietrzeniem ukladu ,probowalem juz sposobow sciagniecie weza z dziorka od nagrzewnicy uciskania wezy .po odpaleniu temperatuta tosnie na maxa i wszystko sie gotuje .przed zdjeciem termostatu bylo w miare ok tylko wskazowka od temperatuty wariwala a teraz to nie wiem jak z tym sobie poradzic ??szukalem tego odpowietrznika w chodnicy ale nie moge go znalesc panowie pomozcie ---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ---------- moze wyciagnac termostat calkiem i zobaczyc czy woda krozy moze sie cos przytkalo co myslicie??
predki74 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Ja u kolegi miałem podobnie pompę wymieniłem termostat wymieniłem i nadal temperatura w górę szła termostat nowy i stary sprawdzałem otwierał się i nie wiem co było wie przewierciłem małym wiertłem dziurkę w termostacie i jest spokój
rafal9119 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 sprawdzilem i jednak mam dwa czujniki .ten pierwszy czarny jest na 4 piny a drugi niebieski chyba 2 piny .
Mariusz96 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Znalazłem coś takiego w dziale faq:(B5 ADR I ADP) termostat Jeśli już chcesz wymieniać, to ten w kolorze zielonym. Co prawda w ETCE jest : ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ten numer (12) oraz kolejny 13, że to jest niebieski Najlepiej jak zobaczyszy u siebie jak one wyglądają. Cytuję: w tym czujniku sa w zasadzie 2 czujniki - G2 i G62: piny 1 i 2 - G2 - sygnal na zegary deski rozdzielczej; piny 3 i 4 - G62 - sygnal do ECU. View image: g262aymao3
rafal9119 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 ten pierwszy na pewno ma 4 piny a do drugiego ciezko sie dostac a ze ja sprawdzalem na szybko z braku czasu to mi sie wydaje ze ma 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się