Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimne węże na dole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy mam problem dzisaj przejechalem okolo 15km. i jadac pod domem wskazuwka temperatury na zegarach padla na glebe ,sprawdzilem na klimatroniku i bylo 90st. otworzylem maske i cieply waz na gorze a nadole wszystkie zimne.plym w zbiorniczku tez zimny co to moze byc ? termostat ,ktorys z dwoch czujnikow czy moze pompa wody nie dziala .pomocy

---------- Post dopisany at 09:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ----------

aha i jeszcze jedna sprawa czy moge jezdzic z taka usterka?

Opublikowano

zabierz termostat do domu i zobacz czy sie otwiera

---------- Post dopisany at 13:48 ---------- Poprzedni post napisany at 13:48 ----------

mozesz jezdzic, byle bys silnika nei ugotowal :wink:

Opublikowano

Czyli oba węzę dolny i górny powinny być takiej samej temp ?? Może coś się zatkało i warto od kamieniaczem do chłodnic przeczyścić?? Jak sprawdzić czy pompa wody działa ??

Opublikowano

panowie jszcze jedno pytanko ktory czujnik odpowiada za temperatute plynu na zegarach ?ten 2 pinowy czy 4 pinowy?

Opublikowano

a ja podepne sie do tematu mam prawie to samo co u ciebie. i nie wiem ile czujnikow temp jest w ADR ktory jest od wskazowki na licznik???/

Opublikowano

panowie zadnych odpowiedzi???

Opublikowano

Czujnik od temperatury masz z tylu głowicy odpowiada on za temp.na blacie i za temp. która czyta Komputer.

---------- Post dopisany at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ----------

Czujniki tzw.G2 i G62.

---------- Post dopisany at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany at 15:38 ----------

Czujniki tzw.G2 i G62.

Opublikowano

u mnie to jeden i ten sam silnik aeb

Opublikowano

ale ja mam ADR i wydaje sie mi ze jest ich tam dwa.

Opublikowano

możesz mieć dwa po dwa piny albo jeden 4 pinowy w zależności od roku produkcji

Opublikowano

jutro z rana sprawdze bo moze mi sie przewidzialo. a jak np. jest tam jeden to on podaje sygnal dla ECU i wskazuje temp. na blacie??

Opublikowano

Masz z tyłu jeden czujnik 4pinowy który podaje na ECU i na blat.Sprawdziłem u siebie Ty będziesz miał to samo....

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

Jeszcze możesz w ten sposób sprawdzić czujnik i termostat;

Sprawdzanie sprawności termostatu i czujników wykonujemy wtedy gdy wskaźnik temperatury nie wyświetla optymalnej temp dla pracującego silnika.

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Opublikowano

panowie ale dlaczego na dole weze sa zimne a na gorze garace i i twarde jak by bylo wnich duze cisnienie a po odkreceniu korka od zbiorniczna gorny waz zrobil sie mieki?

Opublikowano

moze to wina korka .sprawdzales go lub uklad zapowietrzony

Opublikowano

panowie wyciagnelem termostat sprawdzilem otwiera sie teraz problem z odpowietrzeniem ukladu ,probowalem juz sposobow sciagniecie weza z dziorka od nagrzewnicy uciskania wezy .po odpaleniu temperatuta tosnie na maxa i wszystko sie gotuje .przed zdjeciem termostatu bylo w miare ok tylko wskazowka od temperatuty wariwala a teraz to nie wiem jak z tym sobie poradzic ??szukalem tego odpowietrznika w chodnicy ale nie moge go znalesc panowie pomozcie

---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ----------

moze wyciagnac termostat calkiem i zobaczyc czy woda krozy moze sie cos przytkalo co myslicie??

Opublikowano

Ja u kolegi miałem podobnie pompę wymieniłem termostat wymieniłem i nadal temperatura w górę szła termostat nowy i stary sprawdzałem otwierał się i nie wiem co było wie przewierciłem małym wiertłem dziurkę w termostacie i jest spokój

Opublikowano

sprawdzilem i jednak mam dwa czujniki .ten pierwszy czarny jest na 4 piny a drugi niebieski chyba 2 piny .

Opublikowano

Znalazłem coś takiego w dziale faq:(B5 ADR I ADP) termostat

Jeśli już chcesz wymieniać, to ten w kolorze zielonym.

Co prawda w ETCE jest :

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ten numer (12) oraz kolejny 13, że to jest niebieski

Najlepiej jak zobaczyszy u siebie jak one wyglądają.

Cytuję:

w tym czujniku sa w zasadzie 2 czujniki - G2 i G62:

piny 1 i 2 - G2 - sygnal na zegary deski rozdzielczej;

piny 3 i 4 - G62 - sygnal do ECU.

View image: g262aymao3

Opublikowano

ten pierwszy na pewno ma 4 piny a do drugiego ciezko sie dostac a ze ja sprawdzalem na szybko z braku czasu to mi sie wydaje ze ma 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...