Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana reduktora ,parametry i ustawienia czy jest ok ?


maxus24

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz możliwość strojenia AFR to to jest najlepsza metoda ,strojenie na mapki to najgorsza metoda .

Nie każdy ma dostęp do AFR w tedy stroi się na czas wtrysku lub co niektórzy na krótkie korekty PB .

Ja ci polecam stroić na czas wtrysku i najlepiej sobie ten czas podglądać na VAG-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz możliwość strojenia AFR to to jest najlepsza metoda ,strojenie na mapki to najgorsza metoda .

Nie każdy ma dostęp do AFR w tedy stroi się na czas wtrysku lub co niektórzy na krótkie korekty PB .

Ja ci polecam stroić na czas wtrysku i najlepiej sobie ten czas podglądać na VAG-u

a gdzie w vagu w jakim bloku sa te czasy wtrysku ?

i chyba w vagu niepokaze mi czasow wtryskow lpg bo niesa podlaczone do ecu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że trochę nie łapiesz o co w tym wszystkim biega ,czasy wtrysku LPG cię nie interesują !! to co pokazuje program to są czasy pomnożone przez mnożnik .

Ciebie interesują tylko czasy PB ( zaznaczone na czerwono ) czyli auto pracuje na LPG i ty obserwujesz czasy PB tak jak na foto.

888fb663ff4ba868.jpg

Np; auto pracuje na PB na biegu jałowym czas wtrysku 4ms teraz przełączasz na LPG i patrzysz czy nadal jest 4ms czy jest inny czas

Dlatego pomaga tutaj VAG bo w bloku 110 widzisz czasy wtrysku PB a jednocześnie auto może pracować na LPG i możesz sobie porównać czas wtrysku z VAG do czasu wtrysku w programie Staga ( to zaznaczone na czerwono )

W teorii czasy mają się zgadzać co 1ms czyli w całym zakresie mapy PB .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki patent z forum LPG , zainstaluj jakiś program co nagrywa pulpit w komputerze , uruchom VAG blok 110 i program do staga wlaczasz nagrywanie tak żebyś widział czasy wtrysku VAG i STAG i jezdzisz sobie a program ci nagrywa .Po skończonej jeździe przeglądasz Video i porównujesz czasy wtrysków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki patent z forum LPG , zainstaluj jakiś program co nagrywa pulpit w komputerze , uruchom VAG blok 110 i program do staga wlaczasz nagrywanie tak żebyś widział czasy wtrysku VAG i STAG i jezdzisz sobie a program ci nagrywa .Po skończonej jeździe przeglądasz Video i porównujesz czasy wtrysków :)

no tak sa programy do nagrywania ale ja chcialem zebys mi opisal teraz na przykladzie tych screenow to co pisales wyzej dokladniej o co chodzi ?

bo z tych screenow to zadne czasy wtryskow sie niezgadzaja wszedzie sa inne czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli porównujesz czas w vag do czasu w stag-u to nie wiem dlaczego ale w każdym sprawdzanym samochodzie stag miał zawsze większe.

Ty źle sprawdzasz.

vag-com kanał 110 wolne obroty praca na benzynie jest np. 3,75ms, potem przełącz na gaz i zobacz jaki masz czas, jak jest inny to trzeba skorygować mnożnik w stagu

Tłumaczy Ci się to x-razy a Ty nie rozumiesz

Pokaż odchyłkę w stagu.

ECU wydłuża czas wtrysku bo coś mi się wydaje że na małych czasach masz ubogo.Od 0 do 6ms podnieś mnożnik, skasuj błędy pojeździj na LPG, zobacz ile jest w 32

Mapa benzyny słabo zebrana, mało punktów.Pisałem Ci abyś włączył Autoadaptację i zebrał obie mapy - brak reakcji:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam już pewnie zauważyłeś czas wtrysku lubi sobie skakać np: 3,75-4.0 i tak sobie skacze ,ty musisz tak ustawić mnożnik żeby ten czas mniej więcej się pokrywał .

Nie ma czegoś takiego jak stały czas wtrysku ,czas wtrysku ciągle oscyluje najlepiej widać to na biegu jałowym i na podglądzie VAG on sobie skacze o to 0,25ms .

Wiesz prawda jest taka że w warunkach takich jak ustawiasz nie da się tego bardzo dobrze ustawić tolerancja to +/-10% wedle instrukcji .Druga rzecz którą zauważyłem VAG pokazuje minimalnie inny czas wtrysku niż STAG .

Z doświadczenia ci powiem ,żeby zachować podobne warunki jazdy to robisz to tak .Rozpędzasz się bardzo powoli np do 100m/h potem zwalniasz powoli do np do 40km/h ponawiasz to ze 3-4 , przełączasz na LPG i robisz to samo 3-4 razy wyrysuje się mapka LPG korygujesz ją mnożnikiem ( wolne obroty sobie odpuść do 5ms ) to ustawisz na biegu jałowym .

Pojeździj chwile jakieś 3 km zobaczysz czy się mapa LPG zmieni po korekcie mnożnika jeżeli tak to OK .Kasujesz znowu mapę LPG i znowu 3-4 razy jazda jak wyżej i znowu korekcja mnożnika .Jak już jakoś w miarę pokryją ci się mapki ( +/- 5% ) to w tedy ustaw sobie po czasie wtrysku bieg jałowy czyli :

- wyłącz wszystkie urządzenia w aucie ( klima,światła,radio itd..) w tedy ustawisz najniższy czas wtrysku ( metoda z VAG lub przełączając na przemian PB / LPG )

- teraz włączasz np klimę + światła tak żeby czas wtrysku skoczył o 1ms na + i znowu ustawiasz jak wyżej .

- ponownie włączasz wszystkie urządzenia w aucie + podgrzewanie szyby tył przód ( chodzi o to żeby obciążyć silnik ) jak czas skoczy na +ms to znowu ustawiasz

Wolne obroty masz już ustawione !

Powyżej 5ms potrzebujesz kierowce który prowadzi a ty korygujesz mnożnik lub nagrywasz sobie film i potem analizujesz że np przy 10ms na VAG ty masz 12ms na STAG czyli za ubogo i tu albo mnożnikiem albo korektą po obrotach wzbogacasz +np 3

Ważne aby to wszystko robić na wygrzanym silniku ,jak już to wszystko ustawisz to może się okazać że z rana jak auto się przełączy na LPG to czas wtrysku jest totalnie inny w tedy korygujesz to ( korektą od temperatury gazu ) w dół to zubażasz w górę wzbogacasz .

Podsumowanie ;

Jak masz gdzieś w pobliżu hamownie gdzie stroją LPG to zapłać to 150zł i będziesz miał wystrojone po AFR no chyba że lubisz się bawić to do dzieła :)

---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

Jeżeli porównujesz czas w vag do czasu w stag-u to nie wiem dlaczego ale w każdym sprawdzanym samochodzie stag miał zawsze większe.

Ty źle sprawdzasz.

vag-com kanał 110 wolne obroty praca na benzynie jest np. 3,75ms, potem przełącz na gaz i zobacz jaki masz czas, jak jest inny to trzeba skorygować mnożnik w stagu

Tłumaczy Ci się to x-razy a Ty nie rozumiesz

Pokaż odchyłkę w stagu.

ECU wydłuża czas wtrysku bo coś mi się wydaje że na małych czasach masz ubogo.Od 0 do 6ms podnieś mnożnik, skasuj błędy pojeździj na LPG, zobacz ile jest w 32

Mapa benzyny słabo zebrana, mało punktów.Pisałem Ci abyś włączył Autoadaptację i zebrał obie mapy - brak reakcji:naughty:

Vag pokazuje zawsze ten sam czas wtrysku czy to na LPG czy PB on nie musi przełączać auta , po to ma VAG-a żeby tego nie musiał robić

Auto pracuje na LPG w VAG ma podgląd czasu PB a w programie AC czasu PB na LPG i tyle .Fakt faktem że czas z VAG nie pokrywa się z czasem AC na PB ale wynika to tylko z tego że czasy idą LIVE i mają opóźnienie około 0,25ms .Cza z VAG jest jak najbardziej prawidłowy i tego się najlepiej trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag pokazuje zawsze ten sam czas wtrysku czy to na LPG czy PB on nie musi przełączać auta , po to ma VAG-a żeby tego nie musiał robić

Auto pracuje na LPG w VAG ma podgląd czasu PB a w programie AC czasu PB na LPG i tyle .Fakt faktem że czas z VAG nie pokrywa się z czasem AC na PB ale wynika to tylko z tego że czasy idą LIVE i mają opóźnienie około 0,25ms .Cza z VAG jest jak najbardziej prawidłowy i tego się najlepiej trzymać.

Przecież jak auto chodzi na LPG i ecu wydłuża czas wtrysku, bo np ubogo, to w vagu czas PB się zmieni np. z 3,75 na 4,3ms

chyba że chodzi o kanał 110, bo tu chyba jest czas bez korekcji, ja sprawdzałem na kanale 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem dzisiejsze screeny z staga sa tylko przykladowe bede wszystko robil na nowo jak juz to ogarne

-edekxp dzis wlasnie wlaczylem autoadaptacje co widac na ostatnim screenie gdzie niema mapy benzyny bo po wlaczeniu autoadaptacji ja skasowalo

czyli dla przykladu z ponizszego screena w vagu mam czas 3,74 ms a w stagu 4,1ms i 4,2 ms czyli musze mnoznikiem tak zrobic w stagu aby zamiast 4,1/4,2 ms tez bylo 3,7 ms w tabelce czasu benzyny?

benz_czas.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak musi byc 3.7ms to jest rzeczywisty czas ,sam stag opoznia troche te czasy ale to jest chyba oczywiste .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myslalem ze w stagu nieda sie w AC gas synchro zmieniac czasu benzyny myslalem ze tylko gazu sie tam zmienia :)

:facepalm:

No przecież zmieniasz mnożnik LPG, a obserwujesz czas PB

dzis wlasnie wlaczylem autoadaptacje co widac na ostatnim screenie gdzie niema mapy benzyny bo po wlaczeniu autoadaptacji ja skasowalo

To teraz zbierz obie mapy na drodze przy pomocy asystenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o sterowniku lpgtech, podobno to jest o wiele prostsze w stojeniu ?

Przecież stag jest bardzo prosty, ja zmieniłem z elpigaz właśnie na staga i sobie chwalę

Kolego podjedź do kogoś co trochę to ogarnia lub do dobrego gazownika i niech Ci ustawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tech się rozwija i w razie problemów dzwonisz do gości i pomagają , nie olewają klientów.

Właśnie montuje Tech 318 do mojej S4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...