Gość Rayban Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Witam Auto ma 100tyś przebiegu. Było stuknięte w błotnik od pasażera. Od kiedy je kupiłem się to dzieje, nasiliło się to teraz trochę. Widoczne jest to zwłaszcza jak jest zimny silnik, ale nie zawsze, bądź przy parkowaniu w hipermarketach, b. mała prędkość mocny skręt. Co się dzieje... zaczyna zrywać, szarpać kierownica, stukać coś. Przy większych prędkościach się to nie dzieje. Przy max skręceniu koła w prawo i w lewo piszczy coś spod maski ( zakładam, że pasek ). Najgorzej mnie martwi to zrywanie kierownicy, tak szarpie, jakby jakieś tryby przeskakiwały. Co to może być ? Płynu do wspomagania jest dużo. Na przeglądzie ostatnio nic mi nie wykryli jeśli chodzi o zawieszenie. Auto ma silni 2,7TDi, seryjnie 235/45/17, obecnie 225/50/17.
Gość Rayban Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Nie zauważyliby tego na przeglądzie ?
darkle Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Wiem o co chodzi bo też tak mam. Szczególnie na mokrym albo zapiaszczonym asfalcie jak wyjeżdżam z bramy. Jakby coś koła blokowało i rzuca kierownicą. I najlepsze że miałem tak w dwóch poprzednich autach też. W pierwszym oplu vectrze A myślałem że to przeguby ale po wymianie zewnętrznych (LOBRO) nic się nie zmieniło. W drugim Vectrze B po prostu uznałem że tak ma być a w A4 B6 przestałem się tym przejmować To jest po prostu wina przegubów które stawiają opór bo się blokują co 90* na skręconych kołach. A więc po prostu trzeba o tym pamiętać aby ich nie uszkodzić
Mitshi Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 CO do piszczenia to sprawdź paski i napęd do wspomagania. Też tak miałem na początku, że przy max skręcie piszczało.
Gość Rayban Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Sęk w tym, ze koła nie są na 90* skręcone. Powiedziałbym, że jest trochę bardziej niż większy skręt. Szczególnie jest to zauważalne przy zimnym silniku, tuż po wyprowadzeniu z garażu. Nigdy nie skręcam kół stojąc, zawsze jadę powoli, ale mimo to jakby ktoś tłokiem stukał. Żeby dojść u mnie do pasków trzeba zdejmować cały przód. Przechodziłem to już dwa razy w związku z kompleksową naprawą całej klimatyzacji i teraz muszę jechać do blacharza, żeby mi ładnie zderzak ustawił... Czyli to żadna maglownica czy też pompa wspomagania nie jest ?
darkle Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Jeśli chodzi o blokowanie kół to nie jest. Co do pisków, pompa nie jest nowa więc przy mocnym skręcaniu piszczy pasek. Poza preparatami do spryskiwania paska aby nie piszczał to nic z nim nie zrobisz, jest napinany napinaczem którego się nie reguluje. Chyba że jest już zużyty. A poza tym i tak nie należy kręcić kierownicą do oporu aby nie uszkodzic maglownicy czy pompy
kanu Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Nie zauważyliby tego na przeglądzie ? na rolkach przecież nie skręcasz na przeglądzie, obejrzeli co najwyżej zawieszenie, pocenie się, wycieki itd...
12pawel12 Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 mam ten sam problem. do incydentu dochodzi wyłącznie na mokrej nawierzchni i wyłącznie na mocno skręconych kołach. nie wiąże się to w żaden sposób z przekładnią kierowniczą?
GRYFI Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Zacząłbym od pomiaru geometrii ale przy pełnym skręcie wiele aut ma tą samą przypadłość: ---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ---------- http://a4-klub.pl/uklad-kierowniczy-97/dziwne-szorowanie-kol-skrecie-249895/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się