Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie co i jak ?


Pan Waldek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Ostatni czasy zauważyłem olej cieknący po przewodzie który idzie z turba do intercoolera ,wymienilem oring ale nic nie dało ,wie ktoś jaka moze byc tego przyczyna i jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Ostatni czasy zauważyłem olej cieknący po przewodzie który idzie z turba do intercoolera ,wymienilem oring ale nic nie dało ,wie ktoś jaka moze byc tego przyczyna i jak to naprawić?

Miałem podobnie. Wymiana turbo pomogla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.

Mam pytanie, a mianowicie proszę o podanie dobrego OCT i gdzie go mogę nabyć, oraz jakiś może schamacik jak to wszystko podłączyć.

Tak średnio na 10 000 km zjada 200ml, ale denerwuje mnie nowy cieknący EGR i ten olej w dolocie, który "smoli" węże.

poradźcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poltorej roku trmu wkoncu egr mnie wkur. i kupilem nowy. Do tej pory nie na z niego przedmuchow i ta okolica jest czysta od oleju. Reklamuj swój bo cos z nim nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem już 2 razy EGR firmy Autolog pierwszy poszedł na reklamację i drugi dalej leje więc myślę że przyczyna będzie właśnie w odmie dlatego proszę o poradę jaki OCT zastosować i jak go założyć bo się nie bardzo orientuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem orginaly wahlera i z glowy :) 350 zł teraz czyściutko , tylko będę musiał turbinke wyciągać do robienia bo olej bierze strasznie cała w oleju od dołu jest jak ostatnio zaglądałem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem już 2 razy EGR firmy Autolog pierwszy poszedł na reklamację i drugi dalej leje więc myślę że przyczyna będzie właśnie w odmie dlatego proszę o poradę jaki OCT zastosować i jak go założyć bo się nie bardzo orientuje.

Kup wahlera i będzie po problemie.

Mi jeden mechanik też mówił, że wymiana egr-u to tylko na chwilę,no może na pół roku i znowu będzie ciekł, a ja już jeżdżę 2 lata i sucho i czysto.

A ubytek 200 ml na 10 000 km to żaden ubytek, którym bym sobie głowy nie zawracał.

Mój AVF wziął teraz na 6000km około 400ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem już 2 razy EGR firmy Autolog pierwszy poszedł na reklamację i drugi dalej leje więc myślę że przyczyna będzie właśnie w odmie dlatego proszę o poradę jaki OCT zastosować i jak go założyć bo się nie bardzo orientuje.

Kup wahlera i będzie po problemie.

Mi jeden mechanik też mówił, że wymiana egr-u to tylko na chwilę,no może na pół roku i znowu będzie ciekł, a ja już jeżdżę 2 lata i sucho i czysto.

A ubytek 200 ml na 10 000 km to żaden ubytek, którym bym sobie głowy nie zawracał.

Mój AVF wziął teraz na 6000km około 400ml.

Akurat nie mam problemu z ubytkiem oleju bo na 10 k ubywa go może nie całe 100ml od wymiany do wymiany.

Wycieki które wydostają się przez egr to opary spalin które najprawdopodobniej wpadają tam z odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem już 2 razy EGR firmy Autolog pierwszy poszedł na reklamację i drugi dalej leje więc myślę że przyczyna będzie właśnie w odmie dlatego proszę o poradę jaki OCT zastosować i jak go założyć bo się nie bardzo orientuje.

Kup wahlera i będzie po problemie.

Mi jeden mechanik też mówił, że wymiana egr-u to tylko na chwilę,no może na pół roku i znowu będzie ciekł, a ja już jeżdżę 2 lata i sucho i czysto.

A ubytek 200 ml na 10 000 km to żaden ubytek, którym bym sobie głowy nie zawracał.

Mój AVF wziął teraz na 6000km około 400ml.

Akurat nie mam problemu z ubytkiem oleju bo na 10 k ubywa go może nie całe 100ml od wymiany do wymiany.

Wycieki które wydostają się przez egr to opary spalin które najprawdopodobniej wpadają tam z odmy

Napisz jeszcze którędy wyrzuca Ci ten olej z egr-u.

A przy zużyciu setki na 10 koła to jest nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te opary wywala przez 2 otworki pod grzybkiem egr

Edytowane przez Rub!k1993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te opary wywala przez 2 otworki pod grzybkiem egr

Mi też tamtędy wywalało.

Po wymianie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr zaślepić to raz, a dwa zawsze tam będzie olej leciał póki odma będzie przez dolot szła, ew. turbo puszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki wyciek mam. Czy to z turbiny? W wężu dolnym ic nie było oleju, jedynie mała dziurka przy łączeniu z ic.

4kzxi5f4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr zaślepić to raz, a dwa zawsze tam będzie olej leciał póki odma będzie przez dolot szła, ew. turbo puszcza

czy zaslepenie EGRu rozwiąza problem wyrzucenia oleju? w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR nie powoduje zaprzestania puszczania oleju, a jedynie zatrzymanie procesu spiekania mgły olejowej na wewnętrznych ściankach dolotu. Najlepiej wymienić to ustrojstwo na nowe - lub całkowicie wywalić, ale pozostaje problem klapy gaszącej - lepiej ją mieć. Po pierwsze w skrajnych przypadkach samozapłon po drugie szkoda poduch silnika i drażniące niekomfortowe gaszenie auta (drgania). Można się pokusić o przeróbkę flanszy z 2.5 TDI np: http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-w2-uni-1-5-0812&search_scope=&string=2.5%20tdi%20klapa%20gasz%C4%85caale to już trochę wymaga rzeźby.

Co do samego EGR'a dla AVF i AWX (dla AVB jest inny) to ma numer 038131501AL i wystepuję w A4, A6, Passacie, Sharanie, Transportezre, Skodzie Superb i Seacie Alhambra - Silniki AVF, AWX, AUY, AXB, AXC, ASZ, BVK, BTB. Wkładane były do 2010r, ostatnie rzuty były w Sharanie, Transporterze, Alhambra w silnikach AUY, ASZ, BVK, AXB i AXC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję ci bardzo, dobry czlowek Kamil-vag!


Nowy w ASO u nas kosztuje 1200 zl, zdecidowalem sie kupic uzywke. Est ih sporo, ale mam takie pytanie: czy literki koncuwki 038131501AL maja jakes znaczenie? akkurat AL nie znalazlem, moze est tak ze literki wskazuja na rok produkciji?


Dziwnie, ale u mnie EGR ma numer 038131501AA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AL zastapiło AA w 2006r. Do 2001r był też zawor z symbolem J na końcu. Dlatego najlepiej szukać AL - będzie najmłodszy i zapewne już coś tam w nim poprawili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyjaśnił by ktoś jak założyć "oil catch tank"?może jakieś foto do AVF. i czy w ogóle to ma sens. egr mam nowy i dalej leje olejem spod grzybka :P dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...