loon119 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Witam, postaram się napisać w skrócie. Od niedawna jestem posiadaczem b8 która zakupiłem w Niemczech. Od niedawna zauważyłem dziwne buczenie/huczenie wydobywające się z okolic kół. Początkowo myślałem ze to może być łożysko lecz mechanik wykluczył to i kazał sprawdzić opony, ku mojemu zdziwnie okazało sie ze mam wyząbkowane opony co najdziwniejsze tylko z prawej strony przód (Semperit Speed-Life 225/55 r17 6mm) i tył (Toyo 225/55 r17 6mm) Zostało sprawdzone zawieszenie, wszystko w porządku, następnie amortyzatory 78% i na końcu zbieżność która wykazała na czerwono prawą stronę lecz nic nie poprawiali gdyż uznali ze jest to w dopuszczalnej normie lekkie odchylenia. Moje pytanko jest, co sprawiło ze opony się wyząbkowały? Może w Niemczech wsadzili bubel przed sprzedażą... Słyszałem ze nie powinno się używać opon kierunkowych.. Nie mam zamiaru kupować nowych opon do dopóki nie dowiem się co może być przyczyną owej sytuacji.
lukwas1992 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Według mnie jesli masz coś na czerwono to oznacza że jest to do regulacji, jeśli jest to zbieżność koła to już w ogóle. napisz mi co wychodziło na czerwono( zbieżność koła, wyprzedzenie koła czy pochylenie)
Seba_E007 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Witam, postaram się napisać w skrócie. Od niedawna jestem posiadaczem b8 która zakupiłem w Niemczech. Od niedawna zauważyłem dziwne buczenie/huczenie wydobywające się z okolic kół. Początkowo myślałem ze to może być łożysko lecz mechanik wykluczył to i kazał sprawdzić opony, ku mojemu zdziwnie okazało sie ze mam wyząbkowane opony co najdziwniejsze tylko z prawej strony przód (Semperit Speed-Life 225/55 r17 6mm) i tył (Toyo 225/55 r17 6mm) Zostało sprawdzone zawieszenie, wszystko w porządku, następnie amortyzatory 78% i na końcu zbieżność która wykazała na czerwono prawą stronę lecz nic nie poprawiali gdyż uznali ze jest to w dopuszczalnej normie lekkie odchylenia. Moje pytanko jest, co sprawiło ze opony się wyząbkowały? Może w Niemczech wsadzili bubel przed sprzedażą... Słyszałem ze nie powinno się używać opon kierunkowych.. Nie mam zamiaru kupować nowych opon do dopóki nie dowiem się co może być przyczyną owej sytuacji. Kolego generalnie częściej tendencję do ząbkowania opon mają auta z zaawanasowaną konstrukcją zawieszenia, np wielowahaczową. Często efekt wzmaga napęd 4x4. Tak jak piszesz- nie wiadomo gdzie i jak jeździły wcześniej opony z Twojego auta, i tak jak wspomniałeś lepiej sprawdzają się opony asymetryczne z ułożonymi blisko siebie klockami bieżnika jak np Nokian ZG2. Ja w RAV4 ze stałym napędem 4x4 rozwiązałem problem ustawiając dobrze geometrię i kupując asymetryczne oponki pirelli scorpion verde, które co roku prewencyjnie zamieniam miejscami wg pewnego schematu. Ciągle jest cichutko a na poprzednich bridgestonach huczało i wyło jakby padnięte były łożyska. U mnie w A4 też mam problem z wyząbkowanymi oponami od zakupu, geometria i amory są OK, na zimę kupiłem asymetryczne nokiany wr a3 a na wiosnę zagoszczą wspomniane wczesniej zg2. pzdr ---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ---------- Według mnie jesli masz coś na czerwono to oznacza że jest to do regulacji, jeśli jest to zbieżność koła to już w ogóle.napisz mi co wychodziło na czerwono( zbieżność koła, wyprzedzenie koła czy pochylenie) Dokładnie, podjedź do sprawdzonego fachowca i niech oceni sytuację, może po prostu nie chciało im się ruszać, skoro było na czerwono to może przekraczało dopuszczalną tolerancję chociaż nie wiem na jakim sprzęcie oni pracowali...
loon119 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Opublikowano 20 Października 2012 Dzięki za szybka odp. Nie ruszali zbieznosci bo ponoć mieściło się to w normie a zbieżność robili laserem... ---------- Post dopisany at 23:13 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ---------- Lukwas jutro dam znać co i jak za zbieznoscia dokładnie. Śmigne tam do nich jeszcze raz albo pojadę do konkurencji, zobaczę co oni powiedzą. ---------- Post dopisany 20-10-2012 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 18-10-2012 at 23:13 ---------- Właśnie co wróciłem ze stacji diagonostycznej, okazuje sie ze sa parametry do poprawy (moim zdaniem) lecz nic nie robiłem gdyż chciałbym zasięgnąć waszych rad co do tego schematu. Pozdrawiam i czekam na odp. Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 0ab45f8362ffb.jpg
przemek4net Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 sprawdzali kat nachylenia? (nie zbieznosc!) nie wiem jak jest w B8 ale wiem jak jest od B5-B7 gorne wahacze sa nieregulowalne (stale punkty montazowe)... dolne wahacze takze nie sa do regilacji ale.... sa przykrecone sa nie do czesci karoserii "przyspawanej" do reszty budy ale "ta czesc karoserii" (chyba sanki na to mowia) jest przykrecona do reszty budy i jest to regulowalne ... to znaczy mozesz przesunac to troche w bok pasazera powodujes, ze kolo przednie pasazera wysuwa sie dolem a kolo strony kierowcy chowa sie dolem... krotko mowiac mimo ze wielu powie, ze katy nachylenia sa niereg to mozna je zmienic. Poza tym jezeli katy nachylenia sa w normie bierz opony, ktore maja oznaczenie strona wewn/zewn a nie kierunek "toczenia".... bedziesz je mogl zamieniac stronami dla rownego zuzycia Przemek
loon119 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Opublikowano 20 Października 2012 W tej audi prawdopodobnie można zmienić kat nachylenia, ponoć do całkowitego ustawienia geometrii potrzebne jest specjalne narzędzie które maja tylko w aso. Pytanie pozostaje czy kąty sa znaczące i czy mogą wpływać bezpośrednio na zabkowanie opon. Dzwonienie dziś do aso koszt geometrii to 450zl tylko powiedziano mi rownież ze geometra raczej nie wpływa na zabkowanie. Ponoć opony same w sobie nie pasują do tego rodzaju audi. śmieszne? Prawdziwe?
Seba_E007 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Moim zdaniem warto mieć dla świętego spokoju geometrię w normie ale fakt, kąt pochylenia wcale nie musi wpływać na ząbkowanie, spowoduje z jednej strony szybsze wycieranie sie bieznika. Teoretycznie na zabkowanie wplywaja zuzyte amortyzatory ale to bym wykluczyl, tym bardziej, że czesto wystepuje w samochodach od nowosci. Zbyt duze cisnienie w oponach nasila zabkowanie wiec warto to kontrolowac bo czesto w wulkanizacjach "biją" bardzo duzo na zapas a to błąd. No i niektóre modele opon z natury mają tendencję do ząbkowania i ciężko coś na to poradzić...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się