Kolczat Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Witam, przeczytalem pare stron tematow ale w zadnym nie ma mojego problemu, takze sory ze zakladam nowy temat... otoz gdy odpale rano auto przy jakis 10st otoczenia i zostawiam go na postoju (wogole nim nie ruszam) to po minucie dwoch dogrzewa sie do 50st i nie chce nic wiecej sie zagrzac, gdy rusze samochodem to normlanie dochodzi do ksiazkowych 90st i wszystko dziala jak powinno, tylko martowi mnie to ze na posotju max co mozna uzyskac to 50st, no chyba ze sie stoi godzine (zdazylo mi sie raz zeby sprawdzic) to uroslo moze do 56st, czy to jest normlane?
PyRaS Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Witaj, no to bardzo dziwny objaw, bo nawet benzyniak po 2 minutach nie nagrzeje się do 50 st przy tych warunkach. Może pompa wody?? Albo czujnik masz skapciały.
Kolczat Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 mniejsza o wiekszosc ile to trwalo, nie bylo to tak dlugo jak od 50st do 90 na posotju, wiem ze diesel sie ciezko zagrzewa, ale zeby az tak? pierwszy raz mam do czynienia z klimatronikiem na ktorym dynamicznie moge sprawdzac temperature w drugiej audicy z tym samym silnikiem mam tylko wskazowke, ale jezeli chodzi o cieple powietrze z nawiewow, ktore tez jest pewna miara nagrzania sie silnika to jest nie do porwnania, z tym ze tam jest wzmocnione ogrzewanie z racji tego ze nie dali dachu do kompletu w fabryce ;p PyRaS, jak juz sie zainteresowales tematem to napisz jak u Ciebie wyglada nagrzewanie sie silnika na postoju, czy jest jakas przerwa przy 50st? z reszta ta zaleznosc zauwazylem nie tylko na posotju ale i w czasie jazdy ze dochodzi do 50st dosc systematycznie, nastepnie przystaje na 50st i pozniej wolniej ale tez systematycznie rosnie, podjerzewam tez ze przy temperaturze 50st wlacza sie drugi obieg i to jest powodem, tylko czy na postoju staje sie tak ze ten obieg duzy jest wylaczany? jest ktos obeznany w tej kwestii?
PyRaS Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Jak dokładniej w naszych audicach jest z dużym obiegiem to nie wiem, u mnie rozgrzewa się z "normalnym" skokiem temperaturowym aż osiągnie 87-88 stopni. Badanie rozgrzewania na postoju to miałem tylko i wyłącznie podczas zmiany termostatu i u mnie po 15 minutach pracy na jałowym zrezygnowałem z grzania na luzie bo 65 stopni na blacie. Jak ruszyłem z butelką w ręku to momentalnie po 2 km miałem ok 90. Przy tych warunkach co teraz z włączonym klimatronikiem na szyby na temp 18.5 przez pierwsze 3 km rozgrzany na 90 na blacie jest mniej więcej po ok 9km.
pesik87 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 klekoty tak maja.. one w miejscu sie nie nagrzewaja.. tylko podczas jazdy.. u mnie jak stal 20 min to bylo ok 70 stopni.. klekota rano sie odpala.. czeka az obroty sie ustatkuja(wylaczy sie ssanie) i w droge.. tyle w temacie z mojej strony...
PyRaS Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Z ciekawości dzisiaj rano zrobiłem test. Wnioski są takie, że nagrzewa się wyraźnie szybciej do 60 st, później szybkość wzrostu temperatury maleje ale nadaj wzrasta równomiernie. Po przejechaniu 3 km miałem ok 60 st. i tak rosło sobie do 84 i później to już do 87 dłuższa chwilka. Woda zimna po otwarciu termostatu powoli wymienia się z nagrzewaną i to pewnie powoduje zwolnienie tempa nagrzewania silnika Po 3 godzinach od pierwszej jazdy miałem ponowną i na postoju silnik zdążył rozgrzać się do 75 st przez ok 10 minut więc chyba nie masz się co martwić
Kolczat Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 swietnie, dzieki wielkie za zainteresowanie sie tematem
fireman82 Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 A jak na klimatroniku sprawdzić temp.cieczy?
Kolczat Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 u mnie w przedlifcie na kanale 51 w polifcie gdzies czytalem ze na 49, ale poszukaj na forum gdzies byl spis wszystkich kodow o ile masz klimatronik na dwa wyswietlacze kwadratowe ;p
maniek1983 Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 w moim 1 z-ecie jak odpale i potoi 3 minuty to wskazówka nawet nie drgnie dopiero p rzejechaniu hmmmmm 5 km obroty do 2tys dopiero łapie 90c
ciechu20 Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 nic nie normalnego to diesel. one tak mają
krzsfs Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam, kupilem audi a4 90km z 1997r. problem moj polega na tym, ze dlugo nagrzewa sie slinik, a jak juz osiagnie temp. to 90 stopni (czyli nie mam momentu ze przekracza 90 stopni) przypuszczam, ze jest walniety termostat, ale moge sie mylic. Dodam, ze wskazowka pokazuje 90 stopni po przejechaniu jakis 15-20km. Pomozcie w dedukcji..Pydr
pesik87 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 a powiedz.. jak zlapie juz 90 stopni to podczas jazdy spada temperatura czy caly czas trzyma 90??
krzsfs Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 sluchaj na kodzie 49c pokazuje mi w przedziale 89 (krotki postoj) 90-92 (podczas jazdy), teraz własnie prz temperaturze na zewnatrz + 4 oC, przejechalem droge okolo 5km w czasie 5-6min nagrzal sie do 68 oC to normalne w tych modelach? ---------- Post dopisany at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany at 08:34 ---------- no i doszedl tez inny problem wisco przy zimnym silniku nie do zatrzymania...czy to ma wlasnie wplyw na chlodzenie?dodam ze jak auto na postosuj to tem od razu spada do kolo 87-88
PyRaS Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 No jak wisko chodzi to i wychładza dodatkowo, więc coś nie halo. Temp na kanale pokazuje tobie dobre. Jakoś specjalnie bym się niczym nie martwił (poza tym wisko)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się