Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Docieranie pierscieni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukalem ale nie znalazlem na naszym forum opisu jak powinno sie docierac pierscienie tlokowe po ich wymianie. Ludzie roznie mowia jedni ze nie przekraczajac pewnego zakresu obrotow i z czasem przejechanyuch km je zwiekszac a inni zeby jezdzic z chwilowymi wejsciami na wyzsze obroty zeby pierscienie sie docieraly na roznym zakresie obrotow. A waszym zdaniem jak to powinno wygladac?

Opublikowano

jesli były wymieniane tylko pierscienie to na spokojnie zrób 1000km. nie krec motoru po obrotach do tych 2500rpm bedzie bezpiecznie. auto w trakcie docierania nie moze obciazane przez np holowanie innego pojazdu czy targanie przyczepy. po przejechaniu tych 1000km mozesz juz zaczac sie bezpiecznie bawic...

jak by były robione takze panewki to dobrze było by po 5000km wymienic olej i filtr oleju. a na samych pierscieniach to nie konieczne.

Opublikowano

Jeździj spokojnie ale też i nie zamulaj go na bardzo niskich obrotach.

Opublikowano

Koszty wyjda w praniu ze wzgledu na to ze silnik bede robil w sobote bo poprzedni wlasciciel go przegrzal i jeden tlok sie przetar i teraz stuka co pisalem kiedys na forum http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-cieply-zimny-stuka-197744/ a wymieniac jeden tlok i tylko na nim pierscienie to nie robota. Koszty mysle ze nie przekrocza 500zl bo pierscienie 300 planowanie 100 uszczelka 100 i jakies drobiazgi.

Opublikowano

nic nie trzeba docierac

gdybys wymieniał tłoki na nadwymiarowe i honował tuleje to

trzeba 2-3 tys jezdzic bez zbytniego przeciążania silnika

sprawdzałeś czy wszystkie tłoki wysuwają sie na taka samą wysokosc ?

Opublikowano

Dokładnie nie trzeba nic docierać na samych wymienionych pierścieniach.

Opublikowano

Nie sprawdzalem na jaka wysokosc wysuwaja sie tloki i nie wiem co to ma wspolnego z tematem?Co do docierania to jestem innego zdania poniewaz pierscienie beda nowe a reszta podzespolow nie jest pierwszej mlodosci i nie ma nowego stanu ani ksztaltu i jedno z drugim musie sie jak najlepiej spasowac.Bez docierania zapewne te elementy by skrocily swoja zywotnosc i skutecznosc spelnianej funkcji. Jak sie myle to mnie poprawcie.

Opublikowano
Nie sprawdzalem na jaka wysokosc wysuwaja sie tloki i nie wiem co to ma wspolnego z tematem?

a nie zastanawiałes sie przypadkiem dlaczego stuka na jednym cylindrze ?

tłok sie przetarł i spuchł, jezeli tak sie stało trzeba było go wymienic

Opublikowano

Tlok idzie do wymiany ale mowa w temacie jest o docieraniu pierscieni dlatego nie wspominalem o wymianie tloka. Po przegrzaniu tlok przetarl sie dolem i tam powstal luz ktory powoduje halas dopoki nie zlapie temp oleju ok 90 stopni bo wtedy pod wplywem temp puchnie i sie dopasowuje eliminujac (zmniejszajac) powstaly stukot.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...