dani270 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Witam. Szukalem ale nie znalazlem na naszym forum opisu jak powinno sie docierac pierscienie tlokowe po ich wymianie. Ludzie roznie mowia jedni ze nie przekraczajac pewnego zakresu obrotow i z czasem przejechanyuch km je zwiekszac a inni zeby jezdzic z chwilowymi wejsciami na wyzsze obroty zeby pierscienie sie docieraly na roznym zakresie obrotow. A waszym zdaniem jak to powinno wygladac?
SotoM Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 jesli były wymieniane tylko pierscienie to na spokojnie zrób 1000km. nie krec motoru po obrotach do tych 2500rpm bedzie bezpiecznie. auto w trakcie docierania nie moze obciazane przez np holowanie innego pojazdu czy targanie przyczepy. po przejechaniu tych 1000km mozesz juz zaczac sie bezpiecznie bawic... jak by były robione takze panewki to dobrze było by po 5000km wymienic olej i filtr oleju. a na samych pierscieniach to nie konieczne.
lukjak83 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 A ile Cie kosztowała taka wymiana?
Duch^ Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Jeździj spokojnie ale też i nie zamulaj go na bardzo niskich obrotach.
dani270 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Koszty wyjda w praniu ze wzgledu na to ze silnik bede robil w sobote bo poprzedni wlasciciel go przegrzal i jeden tlok sie przetar i teraz stuka co pisalem kiedys na forum http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-cieply-zimny-stuka-197744/ a wymieniac jeden tlok i tylko na nim pierscienie to nie robota. Koszty mysle ze nie przekrocza 500zl bo pierscienie 300 planowanie 100 uszczelka 100 i jakies drobiazgi.
Dev Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 nic nie trzeba docierac gdybys wymieniał tłoki na nadwymiarowe i honował tuleje to trzeba 2-3 tys jezdzic bez zbytniego przeciążania silnika sprawdzałeś czy wszystkie tłoki wysuwają sie na taka samą wysokosc ?
egon@ Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Dokładnie nie trzeba nic docierać na samych wymienionych pierścieniach.
dani270 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Nie sprawdzalem na jaka wysokosc wysuwaja sie tloki i nie wiem co to ma wspolnego z tematem?Co do docierania to jestem innego zdania poniewaz pierscienie beda nowe a reszta podzespolow nie jest pierwszej mlodosci i nie ma nowego stanu ani ksztaltu i jedno z drugim musie sie jak najlepiej spasowac.Bez docierania zapewne te elementy by skrocily swoja zywotnosc i skutecznosc spelnianej funkcji. Jak sie myle to mnie poprawcie.
Dev Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Nie sprawdzalem na jaka wysokosc wysuwaja sie tloki i nie wiem co to ma wspolnego z tematem? a nie zastanawiałes sie przypadkiem dlaczego stuka na jednym cylindrze ? tłok sie przetarł i spuchł, jezeli tak sie stało trzeba było go wymienic
dani270 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Tlok idzie do wymiany ale mowa w temacie jest o docieraniu pierscieni dlatego nie wspominalem o wymianie tloka. Po przegrzaniu tlok przetarl sie dolem i tam powstal luz ktory powoduje halas dopoki nie zlapie temp oleju ok 90 stopni bo wtedy pod wplywem temp puchnie i sie dopasowuje eliminujac (zmniejszajac) powstaly stukot.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się