Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

jako ciekawostkę podam jeszcze - w B6 servotronic nie był dostępny dla aut z zawieszeniem S line 1BV. Dla tej zawiechy jest specjalna wersja magla, który nie występował w wersji z zaworem N119. Od nadwozia B7 nie ma już tego problemu.

Bartku a ja w swojej mam i zawieche 1bv i servotronic potwierdone kodami we wlepce ksiazki servisowej o co chodzi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jako ciekawostkę podam jeszcze - w B6 servotronic nie był dostępny dla aut z zawieszeniem S line 1BV. Dla tej zawiechy jest specjalna wersja magla, który nie występował w wersji z zaworem N119. Od nadwozia B7 nie ma już tego problemu.

Bartku a ja w swojej mam i zawieche 1bv i servotronic potwierdone kodami we wlepce ksiazki servisowej o co chodzi :mysli:

Hmm - dziwne. Twoje auto to fabryczny S line (E4J)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ze nie ale srodek s line,zawieszenie tez recaro w srodku a niby po kodzie zwykla wersja[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 21:01_________________________________________________Musze sie w koncu wybrac do ciebie to moze wszystko oblookasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wkleić wlepę?

"Servotronic ...nicht in Verbindung mit S line Sportfahrwerk und S line Sportpakiet plus bestellbar"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje spojrzalem we wlepke i okazalo sie ze mam 1be :wallbash: nie wiem czemu myslalem ze siedzi bv foto wlepki

P7115426.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, zmieniając temat, czytałem o Twoim patencie z folią w bi-xenonie, powiedz, czy przez ten rok jesteś zadowolony z foliowania lamp. Piszę tu, bo to także Twój mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje spojrzalem we wlepke i okazalo sie ze mam 1be :wallbash: nie wiem czemu myslalem ze siedzi bv foto wlepki

P7115426.jpg

No i już wyjaśnione ;)

Bartek, zmieniając temat, czytałem o Twoim patencie z folią w bi-xenonie, powiedz, czy przez ten rok jesteś zadowolony z foliowania lamp. Pisze tu, bo to także Twój mod.

Tak - na prawej lampie nadal mam folię i reflektor nigdy nie paruje. Z lewego niestety folia się zerwała i mam z nim kłopot. BTW - ten patent wymyślił chyba Flyer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - ten patent wymyślił chyba Flyer...

ano :naughty:

ja mialem zafoliowane lampy i przenigdy mi nie zaparowala zadna lampa... ale trzeba to zrobic bardzo dokladnie + wczesniej bardzo dobrze wysuszyc lampy.

trzeba pamietac zeby nie zafoliowac odpowietrznikow :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z ASO...

Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świerzy Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO :good:)

Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł)

Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa):

- oleju (HU 726/2 x) - 25zł

- paliwa (WK 853/3 x) - 82zł

- powietrza (C27 192/1) - 50zł

- kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł

Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem).

Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km :wink4:

Od poniedziałku (za tydzień) dokończenie aktualnie realizowanych projektów:

- zawieszenie przód (amory i osprzęt Monroe Reflex)

- servotronic

- czujnik świeżego powietrza i nowy panel klimy

- wiązka elektryczna pod webasto (środek auta <---> przedział silnika)

- renowacja odbłyśników i reflektorów

- nowe palniki D1S

- odgrzybianie klimy

- geometria i zbieżność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z ASO...

Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świerzy Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO :good:)

Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł)

Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa):

- oleju (HU 726/2 x) - 25zł

- paliwa (WK 853/3 x) - 82zł

- powietrza (C27 192/1) - 50zł

- kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł

Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem).

Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km :wink4:

Ja też jeżdżę do ASO na przeglądy raz w roku aby mieć serwis wbity w książkę i mieć historię serwisową bo wbrew opiniom koszt nie jest duży pod warunkiem, że zajeżdżamy ze swoimi filtrami a nawet olejem... :good: Przy sprzedaży może mieć to duże znaczenie. :wink4::good: U mnie koszt może jest większy o około 100 plnów ze względu na droższy zestaw filtrów. :wink4: Ponadto o czym mówisz czyli kontrola zawieszenia, układu hamulcowego itd. w tamtym roku udało mi się załapać na odgrzybianie klimy, ozonowanie i sprawdzenie klimy za ok. 50plnów i w tym roku mam nadzieję, że też się na to załapię. :cool1:

Bart-S czy Ty trafiłeś na promocję i załapałeś się na "nocną zmianę w serwisach ASO"? 50% zniżki na oleje, 30% na robociznę, 25% na części...? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ten czujnik świeżego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z ASO...

Roczny przegląd odbębniony - tym razem przypadł zestaw "co 30 000 km". Wymiana oleju (zalany świeży Motul Specific 5W40), sprawdzone podwozie, układ hamulcowy, zawieszenie, kontrola wycieków silnika/skrzyni itd. Najważniejsze - wbity przebieg (200 080km) i olej w historii serwisowej oraz pieczątka w książce (...bo po to właśnie jechałem do ASO :good:)

Koszt operacji: 200zł (+ olej 125zł)

Do tego komplet filtrów MANN (tutaj już "made in home" - w naszym przypadku nie ma sensu za te czynności przepłacać w serwisie, podobnie jak za podpinanie się do kompa):

- oleju (HU 726/2 x) - 25zł

- paliwa (WK 853/3 x) - 82zł

- powietrza (C27 192/1) - 50zł

- kabinowy z węglem aktywnym (CUK 3037) - 83zł

Łączny koszt filtrów: 240zł (na allegro jest dostępny cały zestaw za 223zł + 17zł wysyłka kurierem).

Przegląd roczny (razem): 565zł ...i spokój na kolejne 15 000km :wink4:

Od poniedziałku (za tydzień) dokończenie aktualnie realizowanych projektów:

- zawieszenie przód (amory i osprzęt Monroe Reflex)

- servotronic

- czujnik świerzego powietrza i nowy panel klimy

- wiązka elektryczna pod webasto (środek auta <---> przedział silnika)

- renowacja odbłyśników i reflektorów

- nowe palniki D1S

- odgrzybianie klimy

- geometria i zbieżność

Tak Ci powiem, serwisuję VW / Audi już z 500 tysięcy km., i oprócz serwisu Staszak Duszniki Wlkp. nie polecam ŻADNEGO ASO W naszej okolicy.

Już kilka lat serwisuję tam wszystkie swoje pojazdy, nie tylko VW i Audi, a np. po gwarancji inne marki także i powiem wprost, a jestem wymagający - rewelacja.

Natomiast dziwię Ci się Bartek, że jeśli nie oszczędzasz na robociźnie, to czemu oszczędzasz na materiałach, dużo droższe nie są, a po pierwsze masz gwarancję i na usługę i na materiały (nie mają punktu zaczepienia w razie czego, że zła jakość części lub olei), po drugie wiesz, ze nie są podrabiane.

A tak swoją drogą widzę, że ceny materiałów w stosunku do ASO to oszczędność bez mała drobnych kwot (mogę sprawdzić ale myślę że max. 100 zł), także na pewno nie warto, jeśli ktoś rozumie, co daje gwarancja / rękojmia na usługę.

Poza tym na marginesie powiem Ci, że miesiąc temu do swojej Astry 2006r kupiłem w Poznaniu w znanej hurtowni wkład filtra oleju MANN (w ASO VW Staszak do Opla części nie mają :naughty:), a te serwisy Opla w Poznaniu, które odwiedzałem na gwarancji, to wołają o pomstę do nieba, i go nie założyłem, niską jakość widać na odległość. Przemogłem się i w Opel Bońkowski kupiłem oryginalny wkład filtra (wymianę i tak wykonałem w Dusznikach w ASO VW Staszak). A wkład filtra MANN na razie czeka w bagażniku, ale jedyne co z nim zrobię, to wrzucę do kosza. Dla informacji - przebieg Astry - 270 tys. km. A mam ją od nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma filtrów świerzego tylko świeżego powietrza

Masz mnie - poprawiłem :wink4:

Bart-S czy Ty trafiłeś na promocję i załapałeś się na "nocną zmianę w serwisach ASO"? 50% zniżki na oleje, 30% na robociznę, 25% na części...? :wink4:

Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko :)).

co to jest ten czujnik świerzego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy

Obok filtra kabinowego instaluje się czujnik jakości powietrza, który podłączony jest do panelu klimy. W tym systemie panel klimatyzacji jest troszkę inny od standardowych - zamiast przycisku OFF masz ikonę automatycznego obiegu zamkniętego (klimę wyłącza się teraz przyciskami + i -). Czujnik reaguje na zanieczyszone powietrze i sam przełącza klimę w tryb obiegu zamkniętego. Gdy powietrze wróci do normy - klima sama przestawi się na normalny tryb pracy. Generalnie funkcja obiegu zamkniętego tyle, że realizowana automatycznie...

img5978h.jpg

Gregory zrobił do tego DIY: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173808.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko :)).

Tak dla info, powiem, że przeglądy naszych Audi w ASO VW wchodzą do centralnej bazy danych VW / Audi. I mam to potwierdzone.

Ponoć w ASO Skody i Seata już tak dobrze nie ma, ale tego nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Ci powiem, serwisuję VW / Audi już z 500 tysięcy km., i oprócz serwisu Staszak Duszniki Wlkp. nie polecam ŻADNEGO ASO W naszej okolicy.

Już kilka lat serwisuję tam wszystkie swoje pojazdy, nie tylko VW i Audi, a np. po gwarancji inne marki także i powiem wprost, a jestem wymagający - rewelacja.

Natomiast dziwię Ci się Bartek, że jeśli nie oszczędzasz na robociźnie, to czemu oszczędzasz na materiałach, dużo droższe nie są, a po pierwsze masz gwarancję i na usługę i na materiały (nie mają punktu zaczepienia w razie czego, że zła jakość części lub olei), po drugie wiesz, ze nie są podrabiane.

A tak swoją drogą widzę, że ceny materiałów w stosunku do ASO to oszczędność bez mała drobnych kwot (mogę sprawdzić ale myślę że max. 100 zł), także na pewno nie warto, jeśli ktoś rozumie, co daje gwarancja / rękojmia na usługę.

Poza tym na marginesie powiem Ci, że miesiąc temu do swojej Astry 2006r kupiłem w Poznaniu w znanej hurtowni wkład filtra oleju MANN (w ASO VW Staszak do Opla części nie mają :naughty:), a te serwisy Opla w Poznaniu, które odwiedzałem na gwarancji, to wołają o pomstę do nieba, i go nie założyłem, niską jakość widać na odległość. Przemogłem się i w Opel Bońkowski kupiłem oryginalny wkład filtra (wymianę i tak wykonałem w Dusznikach w ASO VW Staszak). A wkład filtra MANN na razie czeka w bagażniku, ale jedyne co z nim zrobię, to wrzucę do kosza. Dla informacji - przebieg Astry - 270 tys. km. A mam ją od nowego.

Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO (może przy Oplu jest coś nie teges ale VAG wygląda na OK). Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? ;) Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd...

Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk. Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Następny przykład - dwumas. Czy z ASO czy z Intercars to przecież i tak LuK - wolisz zapłacić 1500zł czy 2600 za karton z logiem naszej ulubionej marki? Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja...

Części zawsze przywożę swoje. Płacę tylko za robotę... Warto jechać do salonu VW/Skody bo tam roboczogoczina jest wyraźnie tańsza i stąd tak przystępne ceny... Myślę, że te 200zł raz w roku warto wydać aby mieć podkład serwisu na papierze (i nie tylko :)).

Tak dla info, powiem, że przeglądy naszych Audi w ASO VW wchodzą do centralnej bazy danych VW / Audi. I mam to potwierdzone.

Ponoć w ASO Skody i Seata już tak dobrze nie ma, ale tego nie sprawdzałem.

Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Skoda chyba też to oferuje - Seat z tego co wiem, raczej nie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ten czujnik świerzego powietrza i co za nowy panel klimy. Pochwal się bo jestem ciekawy

Obok filtra kabinowego instaluje się czujnik jakości powietrza, który podłączony jest do panelu klimy. W tym systemie panel klimatyzacji jest troszkę inny od standardowych - zamiast przycisku OFF masz ikonę automatycznego obiegu zamkniętego (klimę wyłącza się teraz przyciskami + i -). Czujnik reaguje na zanieczyszone powietrze i sam przełącza klimę w tryb obiegu zamkniętego. Gdy powietrze wróci do normy - klima sama przestawi się na normalny tryb pracy. Generalnie funkcja obiegu zamkniętego tyle, że realizowana automatycznie...

img5978h.jpg

Gregory zrobił do tego DIY: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173808.0

Za ile wyszarpałeś klimatronik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO. Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? ;) Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd...

W moim przypadku - wkład filtra oleju MANN do Astry twinport a wkład filtra oleju OPEL to nie zgadzam się, MANN był okropny, zresztą mam go jeszcze w bagażniku, a pamiętajmy, ze wkłady łatwo można porównać organoleptycznie.

Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk.

FAKT, na temat Castrola mam w tej chwili takie same zdanie, ale w ASO VW używają mobila, i ten jest OK.

Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja...

W maju skusiłem się (dzięki naszemu forum) w swojej B6 na komplet tarcze + klocki ATE i żałuję, hamulce już lekko drgają przy hamowaniu. W A4 B5 mam wszystkie tarcze i klocki oryginały wymieniane jakieś 30 tys. km. temu i nadal jest idealnie.

Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO).

Może i fakt ale swoją zabawkę - Audi 100 C4 2.6E serwisuję w ASO VW Staszak i jest cały czas, OK, i jest to ich ulubieniec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile wyszarpałeś klimatronik?

200zł - pewnie zaraz mnie przelicytujesz bo za swój dałeś mniej :mysli: :>[br]Dopisany: 14 Lipiec 2011, 23:38_________________________________________________

Zdecydowałem się na MANN-a ponieważ IMO jakość ich produktów nie odbiega znacząco od tych z ASO. Po awarii ori termostatu zacząłem zastanawiać się nad sensownością pakowania się tylko w ori - nie w każdym przypadku ma to uzasadnienie. Mimo tego, że restrykcje produkcyjne wyrobów przeznaczonych dla ASO są większe niż produktów na normalny rynek to i tam zdarzają się buble... Poza tym, co ma Ci się skopać przy filtrach? ;) Co innego detale auta, elementy silnika, podwozie, zawieszenie, rozrząd...

W moim przypadku - wkład filtra oleju MANN do Astry twinport a wkład filtra oleju OPEL to nie zgadzam się, MANN był okropny, zresztą mam go jeszcze w bagażniku, a pamiętajmy, ze wkłady łatwo można porównać organoleptycznie.

Można by na ten temat godzinami - wspomniałem już o termostacie. Zobacz np. olej silnikowy - serwis leje Castrola a ten dla PD sprawdza się średnio. W okresie zimowym wyparowało mi 1L SLX III LongLife... Po przesiadce na Motula jak zejdzie 100ml to jest huk.

FAKT, na temat Castrola mam w tej chwili takie same zdanie, ale w ASO VW używają mobila, i ten jest OK.

Kolejny przykład - klocki hamulcowe... Robi je ATE - to jest dokładnie ten sam klocek co w ASO ale bez loga Audi i przez to o połowę tańszy. Takich przykładów jest więcej - po prostu, kalkulacja...

W maju skusiłem się (dzięki naszemu forum) w swojej B6 na komplet tarcze + klocki ATE i żałuję, hamulce już lekko drgają przy hamowaniu. W A4 B5 mam wszystkie tarcze i klocki oryginały wymieniane jakieś 30 tys. km. temu i nadal jest idealnie.

Dlatego jeżdżę do VW - po serwisie jestem w bazie. Zapłaciłem 100zł mniej za roboczogodzinę niż w Audi a jakość obsługi ta sama (przynajmniej jeśli chodzi o silniki wspólne dla rodziny VAG, z V8 4.2 L raczej wylądowałbym w OOOO).

Może i fakt ale swoją zabawkę - Audi 100 C4 2.6E serwisuję w ASO VW Staszak i jest cały czas, OK, i jest to ich ulubieniec...

Pozazdrościć serwisu - a jakie zniżki sobie wypracowałeś jeśli można wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...