Jay_Z Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Witam. Odkąd temperatura spadła na zewnątrz mam problem z temp cieczy. Na kanale 51 climatronic pokazuje mi 90 st. natomiast na 49 utrzymuje się tylko około 80st. przy miejskiej jeździe z włączonym ogrzewaniem. W lecie wymieniałem termostat oraz czujnik i wszystko było w porządku do momentu aż spadła temperatura na zewnątrz i zacząłem używać ogrzewania. Co może być przyczyną?
Mariusz96 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Witam . Jesli masz walnięty termostat, to podczas postoju temperatura powinna dojść do 80°C, natomiast podczas jazdy spada do 60°C. Jesli masz walnięty czujnik, to wskazania będą "szaleć"
Jay_Z Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 Teraz robiłem test. Udało mi się go zagrzać do 88 stopni i podczas jazdy trzymał temperaturę w tych granicach. Jednak jak wróciłem i zostawiłem go na wolnych to po 5 minutach spadła do 80 stopni. Nie wiem w czym problem, może to dlatego że jest włączone ogrzewanie i nawiew? ---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 16:18 ---------- Podpowie ktoś?
Zidan23 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 masz problemy tylko z utrzymaniem 88'C czy też trudności z rozgrzaniem silnika?
Jay_Z Opublikowano 29 Października 2012 Autor Opublikowano 29 Października 2012 Dość długo się rozgrzewa, trzeba troche go podeptać
McCoob Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Nie oszukujmy się ale 1,9TDi zagrzewa się bardzo długo. Ja muszę przejechać ok 12 km w temp. 5*C żeby złapał 90* licznikowe. (jazda do 2k rpm)
Jay_Z Opublikowano 29 Października 2012 Autor Opublikowano 29 Października 2012 Ja jak jade 2 pasem obroty 2 granicach 2000 rmp to spokojnie musze przejechac 15 km zeby go zagrzac.
rikardo Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Teraz robiłem test. Udało mi się go zagrzać do 88 stopni i podczas jazdy trzymał temperaturę w tych granicach. Jednak jak wróciłem i zostawiłem go na wolnych to po 5 minutach spadła do 80 stopni.Nie wiem w czym problem, może to dlatego że jest włączone ogrzewanie i nawiew? ---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 16:18 ---------- Podpowie ktoś? Jaki zamontowałeś termostat oraz czujnik temperatury? Oryginały czy zamienniki?
Jay_Z Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Czujnik oryginał, termostat wahlera.
damian81Z Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Czujnik oryginał, termostat wahlera. ze swojego doswiadczenia wiem ze tylko ori termostat sie sprawdza, whaler i vernet sprawdzały sie w goracej wodzie w garku po zamontowaniu w aucie juz nie, dlatego warto dolozyc i kupic ori koszt okolo 90zł
rikardo Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Czujnik oryginał, termostat wahlera. Rozumiem, że kupiony w ASO. Kiedyś znajomy miał identyczne problemy i sprawca okazał się oryginalny czujnik kupiony na allegro. Sprawdź jeszcze po nagrzaniu dolny wąż od chłodnicy jak jest zimny to termostat jest sprawny natomiast problemu szukał bym w czujniku może kostka dobrze nie dopięta.
Mario82A4 Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Kolego mam to samo , jak tylko spadnie temp na zew to auto ciężko sie nagrzewa , jak już sie rozgrzeje to podczas jazdy trzyma temp jak tylko stane i chwile postoje to temp spada . To tylko dizel i nawet włączony nawiew potrafi bardzo zbijać temp . Wyłącz nawiewy i zobacz czy temp też tak szybko spada . No i w tych silnikach weź pod uwagę że jeden wentylator ciągle sie kręci . Co do termostatu to tak jak koledzy pisali , nie warto zakładać zamienników tylko oryginał
Jay_Z Opublikowano 31 Października 2012 Autor Opublikowano 31 Października 2012 Przy wyłączonym nawiewie temperatura nie spada, także wychodzi na to, że jest to normalne. Problem jeszcze z tym wolnym nagrzewaniem się. Podobno przy zaślepionym egr dłużej się grzeje..
Darev Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Też mam taki problem i tutaj nasuwa się pytanie: czy wymieniać świece dogrzewające płyn chłodniczy (te 3 sztuki)?
pakotomasz Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Z tymi zamiennikami vs oryginał tez różnie bywa. Większość osób poleca ori i temu nie będę zaprzeczał, ale ja osobiście 1,5 roku temu założyłem zamienniki (czujnik temp. cieczy i termostat) i jak na razie zero problemów z nimi:wink: Zależy na co trafisz.
Darev Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 A jak z termostatem z ASO? Jakie są ceny? Czy ten jest ok? TERMOSTAT A3 A4 A6 FABIA PASSAT IBIZA ORYGINAŁ VW (2777892392) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
MASATO Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 A jak z termostatem z ASO? Jakie są ceny? Czy ten jest ok? TERMOSTAT A3 A4 A6 FABIA PASSAT IBIZA ORYGINAŁ VW (2777892392) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. na zdjęciu widać napis na termostacie BTT - czyli faktycznie oryginał nr. ori termostatu: 044121113 cena w ASO: 99 zł - więc koleś z aukcji ładnie przycina... sklep.gajos.com.pl
maestrus Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Koledzy pomocy! 1,9/85kW/AJM Oczywiście temperatura... :-( Historia... Zaczęło się gdy padł pierwszy, oryginalny termostat - wymieniłem na Wahlera i było dobrze... (jakieś pół roku) potem temp. stawała na 80C i nic więcej - więc kupiłem oryginalny termostat w ASO (85PLN). Zamontowałem i niby było by dobrze bo na liczniku pokazuje wskazówka 90 jednak na trasie raz spada do 80 a za chwilę jest 90 ponownie... Wymieniłem więc czujnik - również oryginał (taki sam jak był po numerze) i w zasadzie dalej to samo z tym, że jak wcześniej temp. wahała się od czasu do czasu od 90C do 80C (mam na myśli lato nawet jak jeździłem na południu europy gdzie temp. przekraczały 40C na dworzu) i potem jak jeździłem w temp. do 20C dokładnie tak samo się zachowywał to po zmianie już w ogóle wahadełko się zrobiło i non stop od 80C do 90C i tak w kółko na trasie (spr. przy podobnej temp. do 20C a teraz w niskich temp. tak samo również) natomiast na miescie trzyma w zasadzie na wskazówce 90. A teraz VAG odczyty... NA ZIMNO (w garażu po powrocie z 8km odcinka i odstawce na 3,5h - mam nadzieję, że wystarczająco długo dla pomiaru): W grupie ENGINE w sekcji 007 pomiar wyglądał tak: 1. Fuel Temp = 32,4 C 2. Nie dotyczy 3. Intake Air Temp = 34,2 C 4. Coolant Temp = 36,9 C W grupie INSTRUMENT w sekcji 003 pomiar wygląda tak: 1. Temperature = 35,0 C W grupie ENGINE w sekcji 007 pomiar wyglądał tak: 1. Fuel Temp = 69,3 C 2. Nie dotyczy 3. Intake Air Temp = 27,9 C 4. Coolant Temp = 81 C W grupie INSTRUMENT w sekcji 003 pomiar wygląda tak: 1. Temperature = 79/80 (wahania) C Dodam, że na wskazówce na zegarach było 90C w trakcie odczytu oraz po chwili temp. zaczęła spadać na 80C lecz wskazania na VAG nie zmieniły się w żadnej z grup a potem ponownie zaczęła rosnąć i wskazania też nie zmieniły się. Na starym czujniku dokładnie tak samo (przed pierwszą awarią termostatu zaznaczam, że było 0 problemów a wskazania z czujnika były na poziomie 88-89C). Kiedyś kilka razy zdarzyło się, że załączył mi się nawet wentylator w chwili obecnej nie pamiętam kiedy ostatni raz słyszałem czy widziałem by działał :-) Sprawdzałem rezystancję czujnika G62/G2 omomierzem od temp. pokojowej 20C do 100C - rezystancje zgodnie z tabelką (znalazłem na forum) wydają się być jak najbardziej prawidłowe dla obu posiadanych czujników (są praktycznie identyczne). Czy to termostat? Dziekuję! ---------- Post dopisany 10-12-2012 at 15:45 ---------- Poprzedni post napisany 04-12-2012 at 22:25 ---------- Koledzy pomocy!1,9/85kW/AJM Oczywiście temperatura... :-( Historia... Zaczęło się gdy padł pierwszy, oryginalny termostat - wymieniłem na Wahlera i było dobrze... (jakieś pół roku) potem temp. stawała na 80C i nic więcej - więc kupiłem oryginalny termostat w ASO (85PLN). Zamontowałem i niby było by dobrze bo na liczniku pokazuje wskazówka 90 jednak na trasie raz spada do 80 a za chwilę jest 90 ponownie... Wymieniłem więc czujnik - również oryginał (taki sam jak był po numerze) i w zasadzie dalej to samo z tym, że jak wcześniej temp. wahała się od czasu do czasu od 90C do 80C (mam na myśli lato nawet jak jeździłem na południu europy gdzie temp. przekraczały 40C na dworzu) i potem jak jeździłem w temp. do 20C dokładnie tak samo się zachowywał to po zmianie już w ogóle wahadełko się zrobiło i non stop od 80C do 90C i tak w kółko na trasie (spr. przy podobnej temp. do 20C a teraz w niskich temp. tak samo również) natomiast na miescie trzyma w zasadzie na wskazówce 90. A teraz VAG odczyty... NA ZIMNO (w garażu po powrocie z 8km odcinka i odstawce na 3,5h - mam nadzieję, że wystarczająco długo dla pomiaru): W grupie ENGINE w sekcji 007 pomiar wyglądał tak: 1. Fuel Temp = 32,4 C 2. Nie dotyczy 3. Intake Air Temp = 34,2 C 4. Coolant Temp = 36,9 C W grupie INSTRUMENT w sekcji 003 pomiar wygląda tak: 1. Temperature = 35,0 C W grupie ENGINE w sekcji 007 pomiar wyglądał tak: 1. Fuel Temp = 69,3 C 2. Nie dotyczy 3. Intake Air Temp = 27,9 C 4. Coolant Temp = 81 C W grupie INSTRUMENT w sekcji 003 pomiar wygląda tak: 1. Temperature = 79/80 (wahania) C Dodam, że na wskazówce na zegarach było 90C w trakcie odczytu oraz po chwili temp. zaczęła spadać na 80C lecz wskazania na VAG nie zmieniły się w żadnej z grup a potem ponownie zaczęła rosnąć i wskazania też nie zmieniły się. Na starym czujniku dokładnie tak samo (przed pierwszą awarią termostatu zaznaczam, że było 0 problemów a wskazania z czujnika były na poziomie 88-89C). Kiedyś kilka razy zdarzyło się, że załączył mi się nawet wentylator w chwili obecnej nie pamiętam kiedy ostatni raz słyszałem czy widziałem by działał :-) Sprawdzałem rezystancję czujnika G62/G2 omomierzem od temp. pokojowej 20C do 100C - rezystancje zgodnie z tabelką (znalazłem na forum) wydają się być jak najbardziej prawidłowe dla obu posiadanych czujników (są praktycznie identyczne). Czy to termostat? Dziekuję! Szkoda, że nikt nie chce pomóc - postanowiłem wymienić termostat - oryginał (Aso szewczyk,warszawa) za 100PLN poszedł "na szrot". Wsadziłem Vernet i wszystko jest dobrze. Przyczyną opisaną był termostat. Przed wymianą termostatu dodam, że czytałem wiele różnych opinii o termostatach Behr, Wahler, Vernet i ASO. Ja mogę powiedziec, że oryginału za tą cenę NIE WARTO bo w moim przypadku trudno powiedzieć dokładnie ile ale "na oko" więcej niż pół roku nie pochodził... wcześniej tego może nie wychwyciłem bo było ciepło. Ze swoich spostrzeżeń dodam, że założony Vernet jest bardzo "agresywny" - dobrze trzyma i szybko dogrzewa się silnik (po przejechaniu 8km przy -5 nie przekraczając 2000rpm stoi 90 stopni) W środku jest ciepło. Przy oryginalnym było zdecydowanie gorzej i przy Wahlerze równeiż nie było fajnie. Zdecydowanie na chwilę obecną zostaję przy Vernet nawet jeśli przyjdzie go za pół roku czy rok wymienić (robota śmieszna i pieniądze też).
Darev Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 A ja wczoraj włożyłem WAHLER'a i jest niestety lipa totalna, temperatura max 82 stopnie, zamówiłem ori a ten będę reklamował.
maestrus Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Kolego, Dobrze odpowietrz układ - to bardzo istotne. Sądzę, że nie termostat lecz właśnie to jest przyczyną 82 stopni. Najlepiej jeśli odkręcisz zbiornik wyrównawczy i podniesiesz go wysoko do góry. Zdejmij w tym czasie również wężyk podciśnienia z dodatkowej pompki w elektrycznej w układzie chłodzenia paliwa. Zsuń wąż dolotowy do otworu odpowietrzającego na nagrzewnicy. Odpowietrzanie trwa długo (ja około godzinę robiłem ten proces niestety) ale tylko pełne odpowietrzenie układu gwarantuje Ci jego sprawność. Pęcherzyki powietrza będą powodowały (tak jak było i u mnie) to, że temp. właśnie stawała na 81-82C - dopiero porządne odpowietrzenie układu po wym. termostatu dało rezultat. Nie wymieniaj termostatu - jak sądzę, jest on sprawny a Twoim problem jest właśnie odpwoietrzenie układu. Wbrew pozorom AJM ma tak, że sam się nie odpowietrzy (jest drański pod tym względem). Po odpowietrzeniu układu uruchom VAG - podłącz też z powrotem wąż podciśnienia do pompki elektrycznej. Uruchomisz ją bez uruchamianai silnika (tylko zapłon) wchodząc w Engine-Output tests (bodajże 5 pozycja). Wtedy odpowietrzy się układ chłodzenia oleju napędowego (teoretycznie te dwa układy są osobne ale mają ze sobą również wiele wspólnego). Dopiero tak odpowietrzony układ pozwoli Ci na uzyskanie 82C> . Inaczej będziesz wymieniał termostat do skutku i nic to nie da :-) Przerabiałem temat już przy oryginalnym termostatacie i było to samo:-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się