wjot1 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Witajcie, mam szybkie pytanie ponieważ muszę jechać zaraz w trasę. Obroty falują, tzn. może ine tyle falują co opadają czasami na biegu jałowym, przy staniu na światłach itd. i trzęsię autem. Komputer wykazał 1 błąd - przepływkę. Wymieniłem ją na używaną(wiem powinna być nówka), błąd wykasowany, a dalej dzieje się to samo. I tutaj moje pytanie, czy jak odepnę wtyczkę od przepływki (rozumiem, że włączy się tryb awaryjny), no czy jeśli to jest wina przepływki(to falowanie obrotów), to problemy powinny ustać? Pytam ponieważ mam do zrobienia 100km, a jazda z co chwile opadającą wskazówką jest nie do zniesienia. ---------- Post dopisany at 14:24 ---------- Poprzedni post napisany at 14:22 ---------- Dodam, że po wymianie przepływki i wykasowaniu starego błędu, nie miałem możliwości podłączenia ponownie pod VAG. Wiem, że potem będzie trzeba go podpiąć, żeby usunąć stan awaryjny. Jeśli odłączenie go zminimalizuje objawy(oczywiscie jesli to tylko przeplywka jest winna) oraz równocześnie powinno mi potwierdzić czy jest sprawna(jeśli po odpięciu dalej będzie sieę tak działo, to znaczy, że to coś innego?)
ja74687 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Moim zdaniem bez VAG się nie obęjdzie bo jest chyba takie coś tez jak adaptacja przepływki. Odłączenie spowoduje to że ci samochód zgaśnie, a masz lpg ??
wjot1 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Nie, tylko benzyna. Poproszę jeszcze kogoś o wypowiedzenie. Jakie będą konsekwencje odłaczenia przepływki. Wg mojego rozumowania : 1)włączy się tryb awaryjny(który będzie trzeba w póżniejszym czasie usunąc VAGiem 2) Jeśli to faktycznie PRZEPŁYWKA jest przyczyną falowania, to objawy powinny ustać? 3) JEśli dalej będzie się to samo działo, to należy przyczyny szukać gdzie indzie. Proszę o poprawienie mnie jeśli się myle. No i najważniejsze, czy jak odepnę przpeływkę to mogę spokojnie dalej jechac? Nie chce sobie teraz narobić kłopotów przed podróżą, że odłączę i np. nie pojadę dalej.
ja74687 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Jak odłączysz to nie pojedziesz bo ci pisałem że samochód zgasnie bo nie będzie widział masy powietrza nie wierzysz to zobacz odłącz ją i spróbuj zapalić jak dobrze pamiętam to nawet go nie odpalisz wię nie zobaczysz w ten sposób czy to wina przepływki można to zobaczyć jedynie za pomocą VAG w blokach pomiarowych zobaczyć jakie ma wskazania wtedy będziesz wiedział w jakim ona jest stanie, nic innego nie wymyślisz, ale jeżeli ci ładnie odpala i nie stracił mocy to zobacz jeszcze czy układ dolotu powietrza masz szczelny i przedewszystkim w jakim stanie jest filtr powietrza bo jak bedzie bardzo zanieczyszczony to i tak przepływka będzie miała inne wskazania.
wjot1 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Filtr wymieniony tydzień temu. Założyłem ten temat, bo sam nie jestem pewien, ale kłóciłbym się z tym zgasnięciem silnika po odłaczeniu przpeływki. MOim zdaniem, jak odłączę przepływkę, to włączy się tryb awaryjny i będzie pobierac dane automatyczne, a nie z odczytu z przepływki. Pytanie tylko, jak to przeniesię się na jazdę, czy jak go odłączę, to oprócz trochę większego spalania powinno być wszystko ok ? ( oczywiscie zakladając, że przepływka jest uwalona).
ja74687 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 tego to już nie wiem ale jest prosty test czy się włączy tryb awaryjny odłącz ją i zobacz czy ci samochód wogóle odpali u mnie po odłączeniu kręcił delikatnie obroty się podniosły i zgasł wiec dlatego ci napisałem ale nie wiem czy warto jechać bez przepływki, zobacz jeszczę odmę czy ci nie pękła bo jak bedziesz miał układ doprowadzenia powietrza nie szczelny to objawy właśnie takie będą jak u ciebie Lipa że nie masz VAG, a jak jest z dynamiką silnika bo jak przepływka jest uwalona to silnik jest strasznie zamulony ??
wjot1 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 ciężko mi ocenić, auto mam od paru mcy, jeszcze nie mam dobrego porównania. Chociaż nie powiedziałbym , że jest baaardzo zamulony. Chcę go odłączyć, żeby sprawdzić, bo może akurat zacznie lepiej "chodzić" i lepiej będzie mi jechać te 100km. Co do odmy i całej reszty, włąśnie jak dojadę (bo jade do siebie do miejscowości), to zabieram się za sprawdzanie odmy itd.) Tylko boje się, że jak odłącze przepływke, właczy sie awaryjny, i potem nawet jak ją znowu podłacze, to bez kompa się nie obejdzie, żeby dalej jechać. A czas mnie goni....
ja74687 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 No tu może być problem z tym trybem awaryjnym, zależy to od oprogramowania komputera pokładowego, u mnie np jest niby błąd ale to jest stary błąd i silnik go nie bierze pod uwagę jeżeli czujnik działa dobrze ale mój to 95r. nie wiem jak u ciebie, ale jak zrobisz to na wylączonym silniku to nie bedzie żadnych problemów bo przecież przepływka włącza się jak przkręcisz zapłon czyli wyciągnij kluczyk i możesz odłączać.
wjot1 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Nikt się więcej nie wypowie?
Magicbattle Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 po pierwsze czy po zalozeniu drugiej przeplywki blad na komp dalej sie wyswietla?? jesli nie to przeplywke mozna narazie wykluczyc. co musisz zrobic odrazu wyczyscic przepustnice ciezko sie do niej dostac ale sie da i potem adaptacja albo zostawic wlaczony zaplon i sie powinna ustawic zobacz czy odma nie jest peknieta bedziesz widzal czy jest olejem zachlapny troche silnik. w adr falujace obroty objawiaja sie peknieta odma zazwyczaj. odma kosztuje jakies 40-60 zl zalezy od firmy. na odlaczonej przeplywce samochod ciezko ale odpali i bedzie jezdzil ale moga falowac obroty i wogole bedzie zlopal od chua ;p wiec to kiepski pomysl zeby jechac bez niej.
mloody_s-line Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 a może czujnik temperatury jest winny? u mnie jak miałem przepływke walnieta to palił od uja i Nie miał mocy. Ale obroty były ok.
Piotetr_81 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 ja też bym zaczął od czyszczenia przepustnicy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się