jaceko Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Koledzy w mojej b6 AVB jeżeli odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego i zdejmuje wąż z powrotu od nagrzewnicy nie leci płyn jeśli zakręcie korek to leci na pracującym silniku.Czy to jest normalne? I drugie pytanie Wskaźnik tem. cieczy wskazuje 90 st. włacze ogrzewanie na HI i dmuchawa na MAX to tem. spada do 70. Czy to jest normalny obiaw? Czy może termostat do wymiany założony jest vernet dwa lata temu. Dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 30 Listopada 2014 przez jaceko
Maciek0502 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 A kiedy wymieniałeś pompę wody?
jaceko Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Będzie trochę ponad dwa lata bo robiony był rozrzad wszystko na oryginalnych częściach. Sądzisz że ukrecil się mieszalnik przy pompie? Właśnie siedzę w samochodzie tem na climatroniku ustawiona na 18 słychać swobodnie przebywająca ciecz ogrzewanie jest dmuchawa na 1 biegu. To raczej wirnik miesza. Ale tem na wskaźniku 70. Jak wyłącze ogrzewanie tem rośnie do 90 silnik pracuje na wolnych obrotach. Czy tak ma być? Czy ten vernet do wywalenia. Przewód górny od chłodnicy nie jest strasznie zimny plastik w którym siedzi termostat lekko ciepły mógł sie już nagrzac od silnika. A vag mam polskiego 2.5 więc nie sprawdze jak tem. jest na czujniku oryginalnym bo wymieniłem. Edytowane 30 Listopada 2014 przez jaceko
Maciek0502 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Może być że termostat. Ja kupiłem jeden (nie wiem jakiej firmy) i przez tydzień jazdy (ok. 1200 km) i 90* zobaczyłem w korku w Warszawie Zamontowałem WAHLERA. W odróżnieniu od starego ma dużo bardziej miękką sprężynę.
jaceko Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Mahlera miałem wytrzymał tydzień ale tem wogóle nie rosła na vernecie w jeździe trzyma 90. Zastanawia mnie czy nagrzewnica by miała aż taka wydajność by silnik na wolnych obrotach nie wydoli.
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Wczoraj wymieniałem u siebie termostat. Zamontowany Vernet, podczas spokojnej jazdy silnik bez problemu uzyskuje 89-91 st.C, na postoju temperatura spada do 80 st.C( -7 st.C na dworku, klimatronik ustawiony na 16 st.C, nawiew na trzy kreski). Na starym podczas spokojne jazdy w takich samych warunkach, temp. oscylowała w granicach 72-80 st.C, do 88 dochodziła tylko przy sandale w podłodze , i to przez dłuższy czas P.S. wszystkie temperatury odczytane Vagiem, nie ze wskaźnika na blacie
Maciek0502 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 16 stopni na klimatroniku? Jak to zrobiłeś?
jaceko Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Zadaniem termostatu jest otwarcie się w TDI w zakresie tem 87-102. To że u mnie po uruchomieniu dmuchawy tem spada na 70 domniemywać mogę że termostat jest uchylony cały czas. Ówczesne termostatu sa produkowane po obniżonych kosztach produkcji bo zawór jest gumowy. Spróbuje poszukać berhu
michalak Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam. U mnie wygląda to tak. Sprawdziłem .Temperatura szybko rośnie na desce . Dogrzewa do 90 stopni , ale leci chłodne powietrze.Gdy przytrzymam auto na 4000 obrotach leci trochę cieplejsze powietrze .Gdy stoi na wolnych obrotach znowu leci chłodne.Węże w chłodnicy górny gorący i dolny troszkę mniej gorący , czyli termostat ok.Węże nagrzewnicy jeden i drugi w miarę gorący , czyli obieg jest ok.Z kratki od strony pasażera leci bardzo zimne powietrze Moim zdaniem problem może leżeć w samej nagrzewnicy .Może nie cała grzeje ?. Jest zamulona ? Czy ktoś się może wie , czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca .Link do wymiany nagrzewnicy znalazłem . B6 A4 Heater Core DIY .Może ktoś doradzi jak się upewnić na 100 % co jest przyczyną słabego ogrzewania , tak by nie narobić sobie roboty . Pozdrawianko .
turzol Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam. U mnie wygląda to tak. Sprawdziłem .Temperatura szybko rośnie na desce . Dogrzewa do 90 stopni , ale leci chłodne powietrze.Gdy przytrzymam auto na 4000 obrotach leci trochę cieplejsze powietrze .Gdy stoi na wolnych obrotach znowu leci chłodne.Węże w chłodnicy górny gorący i dolny troszkę mniej gorący , czyli termostat ok.Węże nagrzewnicy jeden i drugi w miarę gorący , czyli obieg jest ok.Z kratki od strony pasażera leci bardzo zimne powietrze Moim zdaniem problem może leżeć w samej nagrzewnicy .Może nie cała grzeje ?. Jest zamulona ? Czy ktoś się może wie , czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca .Link do wymiany nagrzewnicy znalazłem . B6 A4 Heater Core DIY .Może ktoś doradzi jak się upewnić na 100 % co jest przyczyną słabego ogrzewania , tak by nie narobić sobie roboty . Pozdrawianko . Może być zakamieniona nagrzewnica. Dzisiaj miałem 2 klientów z identycznym problemem. Już po samej wadze samego wkładu nagrzewnicy czuć było że jest bardzo ciężka w porównaniu z innymi używkami.
michalak Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Też tak myślę ,bo jeździłem długo na wodzie i lipa .Czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca ?. Ile czasu potrzeba żeby ją wyjąć ? Czy da radę ją odkamienić i zamontować z powrotem ? Mam silnik 1.8 bfb .Czy deomontaż nagrzewnicy zaczynam od strony kierowcy demontując pedał gazu ?Jak w tym linku . B6 A4 Heater Core DIY
damian475 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wlasnie, wymienial ktos w b7 tak jak w tym DIY? Bo nie ma potwierdzenia.
michalak Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Ponawiam . Mam silnik 1.8 bfb .Czy deomontaż nagrzewnicy zaczynam od strony kierowcy demontując pedał gazu ?Jak w tym linku . B6 A4 Heater Core DIY
Adrianvts Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Do wymiany nagrzewnicy nie trzeba demontowac pedału gazu
michalak Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Ok . Ile czasu schodzi z wyminą nagrzewnicy u sprawnego mechanika ? Ile czasu wam to zajęło ? Pozdrawianko . Edytowane 4 Stycznia 2015 przez michalak
Grandus18 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 W sobotę wymieniałem zajęło mi jakieś 30 min i potem chwilę czasu na sprawdzenie.
michalak Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Faktem jest , że nie jest trudno wyjąć . Dziś to zrobiłem w 30 minut .Trochę trzeba się nagimnastykować .Najpierw przepłukałem nagrzewnice zdejmując dwa węże pod maską .Duże ciśnienie wody i poszło .Trochę syfu wyleciało .Po namyśle , zdecydowałem się jednak wmontować chłodnicę żeby ją na 100% dobrze oczyścić . Odkręcamy obudowę pod kierownicą, następnie odkręcamy osłonę chłodnicy(dwie śrubki).Ciężko wychodzą przewody aluminiowe które wchodzą do chłodnicy( trzeba uważać żeby nie uszkodzić przewodów i chłodnicy). Uwaga na palce żeby się nie pokaleczyć .Pedału gazu nie trzeba wymontowywać Odpinamy tylko dwie wtyczki wtedy chłodnica ładnie się wysunie . Kupiłem płukacz chłodniczy k2 .Parę razy już ją przepłukałem .Chłodnica robi się cała gorąca po zalaniu gorącej wody .Z tego wynika że jest drożna i jest ok .Zaraz będę ją montował i zobaczę czy coś to pomoże , czy w końcu będzie lecieć gorące powietrze .Napiszę dziś jak to się zakończy . Teraz jest ok .Co prawda nie jeździłem jeszcze samochodem , ale na postoju już leci gorące powietrze .Z zamontowaniem chłodnicy trochę się nagimnastykowałem .Problem był z idealnym włożeniem przewodów do chłodnicy i zapięciem obejmami .Trzeba też uważać na oringi by nie zniszczyć .Ciepło w samochodzie bezcenne .
jaceko Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Czy jest normalne gdy silnik jest rozgrzany to płyn w zbiorniczku wyrownawczyn obniża się a jak odkreci się korek zbiorniczku to wraca do normy? Czy obniżenie plynu jest wynikiem ciśnienia bo przewody się rozszerzają? Edytowane 25 Stycznia 2015 przez jaceko
michalak Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 U mnie w samochodzie też się podobnie dzieje .
jaceko Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) A jak masz z ogrzewaniem? Grzeje nie grzeje czy na postoju grzeje czy tylko jak jedziesz? A co do tego plynu to jak dla mnie to dziwne bo ciecz powinna się rozszerzać a nie kurczyc ale poczekamy aż ktoś jeszcze się odezwie. Nikt nie chcę się wypowiedzieć czy u nikogo nie ma takiego przypadku? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez jaceko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się