Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak możliwości regulacji kąta wtrysku


Skeeber

Rekomendowane odpowiedzi

sądzisz ze peknieta izolacja moze byc powodem problemów/zlego odczytu polożenia wału ?

Ps. mozna sprawdzic jego rezystacje i ocenic stan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe. Ja nie twierdzę, że to będzie winowajcą ale kto wie, nie takie cuda się działy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies sugestie jak sprawdzić ten czujnik ? Jesli byłby podejrzany to kupiłbym nowy .....

Ps. Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ?

Na 99,99% sygnał z tego czujnika leci też do obrotomierza. Nie widziałem, by w alternatorze było coś podpięte pod mostek "W" więc nie ma innych miejsc, gdzie sprawdzana by była prędkość obrotowa silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trepek znasz moze oporność tego czujnika zeby go jakoś rozsądnie pomierzyc ?

Ps. Pytałem o obrotmierz bo od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje ....np zjezdza poniżej 0 rpm itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc albo czujnik źle działa albo problem leży w elektryce, może kable gdzieś mają zwarcie do masy itp. Oporności w tym momencie nie pamiętam, ale poszukam i tam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki , znalazlem w sieci info ze opór pomiedzy 1 i 2gim pinem ma wynosic 450-550 ohm

Zmierzone - u mnie 650 omów, wiec znowu az takiej duzej różnicy nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto rano wylądowało u pompiarza, wg interfejsu diagnostycznego Bosch kąt wtrysku był skopany i wynosił 0 , przestawili go 5 stopni w odpowiednim kierunku, posprawdzali reszte parametrów i stwierdzili ze jest gitara /co sie okaże jutro rano/. Tylko teraz skąd te dziwne odczyty kąta na VAG ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jaki kąt Ci ustawili?

Szkoda, że nikt nie podpiął zegara:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interfejs Boscha pokazuje to w stopniach, było 0 -> podobno norma to od 5 do 6. Mam 5.2 ..... i pali na zimnym za***iście. Zamówiłem juz czujnik położenia wału ...innych pomysłów brak co do dziwnych wskazan na Vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za różnica :), najważniejsze ze temat ograniety.

Trepek, nie wiem czy Ci umkneło wyzej - czujnik obrotów wału ma umnie 650omów ....vs max 550 w specyfikacji. Jak sądzisz - moze byc to powodem dziwnych odczytów z VAG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 4.8 to 65 to 5.2 będzie gdzieś ok 70, wysoki kąt wtrysku.

@Skeeber

Nie umknęło mi, masz oporność większą o 20-45% w zależności jaki przyjmiemu punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja w instrukcji serwisowej mam napisane żeby włączyć zapłon, rozpiąć wtyczkę od G28 (położenia wału) i między pinami 1 a 2 powinno być od 1,0 do 1,5k Ohm.

Żeby sprawdzić przewody od czujnika sprawdza się:

styk 1 + gniazdo wtykowe 69,

styk 2 + gniazdo wtykowe 67,

styk 3 + gniazdo wtykowe 71.

Oczywiście między wtyczką czujnika, a wtyczką do ECU, rezystencja nie powinna przekroczyć 1,5 ohm.

Między stykami we wtyczce nie powinno być zwarcia, czyli rezystencja w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za instrukcja serwisowa ? ja poprzednie wartości znalazłem w sieci, nie sprawdzałem w ETCE ale z opisu wynikało ze do 1.9 TDI i do innych silników idą takie same czujniki wiec przyjąłem je za właściwe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...