Skeeber Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Opublikowano 12 Listopada 2012 sądzisz ze peknieta izolacja moze byc powodem problemów/zlego odczytu polożenia wału ? Ps. mozna sprawdzic jego rezystacje i ocenic stan ?
trepek Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Wszystko jest możliwe. Ja nie twierdzę, że to będzie winowajcą ale kto wie, nie takie cuda się działy.
Skeeber Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Jakies sugestie jak sprawdzić ten czujnik ? Jesli byłby podejrzany to kupiłbym nowy ..... Ps. Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ?
trepek Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ? Na 99,99% sygnał z tego czujnika leci też do obrotomierza. Nie widziałem, by w alternatorze było coś podpięte pod mostek "W" więc nie ma innych miejsc, gdzie sprawdzana by była prędkość obrotowa silnika.
Skeeber Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Trepek znasz moze oporność tego czujnika zeby go jakoś rozsądnie pomierzyc ? Ps. Pytałem o obrotmierz bo od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje ....np zjezdza poniżej 0 rpm itd
Lishoo Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Więc albo czujnik źle działa albo problem leży w elektryce, może kable gdzieś mają zwarcie do masy itp. Oporności w tym momencie nie pamiętam, ale poszukam i tam znać.
Skeeber Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 dzieki , znalazlem w sieci info ze opór pomiedzy 1 i 2gim pinem ma wynosic 450-550 ohm Zmierzone - u mnie 650 omów, wiec znowu az takiej duzej różnicy nie ma
sebek969.86 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 z tego co pamiętam to to kolo pompy jest na stożku i na wpuście , klinie. znaki mogą się pokrywac ale jesli koło nie jest założone na wpust to pompa bedze przestawiona proponuje to sprawdzic
Skeeber Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 Auto rano wylądowało u pompiarza, wg interfejsu diagnostycznego Bosch kąt wtrysku był skopany i wynosił 0 , przestawili go 5 stopni w odpowiednim kierunku, posprawdzali reszte parametrów i stwierdzili ze jest gitara /co sie okaże jutro rano/. Tylko teraz skąd te dziwne odczyty kąta na VAG ....
trepek Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Na jaki kąt Ci ustawili? Szkoda, że nikt nie podpiął zegara:kwasny:
Skeeber Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 interfejs Boscha pokazuje to w stopniach, było 0 -> podobno norma to od 5 do 6. Mam 5.2 ..... i pali na zimnym za***iście. Zamówiłem juz czujnik położenia wału ...innych pomysłów brak co do dziwnych wskazan na Vagu
vauxhall95 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 nieee. Na boschu 4.8 to jest w vagu 65.
Skeeber Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 co za różnica , najważniejsze ze temat ograniety. Trepek, nie wiem czy Ci umkneło wyzej - czujnik obrotów wału ma umnie 650omów ....vs max 550 w specyfikacji. Jak sądzisz - moze byc to powodem dziwnych odczytów z VAG?
trepek Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Skoro 4.8 to 65 to 5.2 będzie gdzieś ok 70, wysoki kąt wtrysku. @Skeeber Nie umknęło mi, masz oporność większą o 20-45% w zależności jaki przyjmiemu punkt odniesienia.
Skeeber Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 OK, zmienie czujnik i dam znac czy cos pomogło
Lishoo Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 Hmm ja w instrukcji serwisowej mam napisane żeby włączyć zapłon, rozpiąć wtyczkę od G28 (położenia wału) i między pinami 1 a 2 powinno być od 1,0 do 1,5k Ohm. Żeby sprawdzić przewody od czujnika sprawdza się: styk 1 + gniazdo wtykowe 69, styk 2 + gniazdo wtykowe 67, styk 3 + gniazdo wtykowe 71. Oczywiście między wtyczką czujnika, a wtyczką do ECU, rezystencja nie powinna przekroczyć 1,5 ohm. Między stykami we wtyczce nie powinno być zwarcia, czyli rezystencja w nieskończoność.
Skeeber Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Opublikowano 15 Listopada 2012 co to za instrukcja serwisowa ? ja poprzednie wartości znalazłem w sieci, nie sprawdzałem w ETCE ale z opisu wynikało ze do 1.9 TDI i do innych silników idą takie same czujniki wiec przyjąłem je za właściwe....
sebek969.86 Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 kolego podaj meila to wyśle ci zeszyt szkoleniowy z afn lub to co mówi o tym czujniku kts esitronic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się