Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Brak możliwości regulacji kąta wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sądzisz ze peknieta izolacja moze byc powodem problemów/zlego odczytu polożenia wału ?

Ps. mozna sprawdzic jego rezystacje i ocenic stan ?

Opublikowano

Wszystko jest możliwe. Ja nie twierdzę, że to będzie winowajcą ale kto wie, nie takie cuda się działy.

Opublikowano

Jakies sugestie jak sprawdzić ten czujnik ? Jesli byłby podejrzany to kupiłbym nowy .....

Ps. Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ?

Opublikowano
Uszkodzenie tego czujnika moze miec jakis wpływ na nieprawidłowe działanie obrotmomierza ?

Na 99,99% sygnał z tego czujnika leci też do obrotomierza. Nie widziałem, by w alternatorze było coś podpięte pod mostek "W" więc nie ma innych miejsc, gdzie sprawdzana by była prędkość obrotowa silnika.

Opublikowano

Trepek znasz moze oporność tego czujnika zeby go jakoś rozsądnie pomierzyc ?

Ps. Pytałem o obrotmierz bo od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje ....np zjezdza poniżej 0 rpm itd

Opublikowano

Więc albo czujnik źle działa albo problem leży w elektryce, może kable gdzieś mają zwarcie do masy itp. Oporności w tym momencie nie pamiętam, ale poszukam i tam znać.

Opublikowano

dzieki , znalazlem w sieci info ze opór pomiedzy 1 i 2gim pinem ma wynosic 450-550 ohm

Zmierzone - u mnie 650 omów, wiec znowu az takiej duzej różnicy nie ma

Opublikowano

z tego co pamiętam to to kolo pompy jest na stożku i na wpuście , klinie. znaki mogą się pokrywac ale jesli koło nie jest założone na wpust to pompa bedze przestawiona proponuje to sprawdzic

Opublikowano

Auto rano wylądowało u pompiarza, wg interfejsu diagnostycznego Bosch kąt wtrysku był skopany i wynosił 0 , przestawili go 5 stopni w odpowiednim kierunku, posprawdzali reszte parametrów i stwierdzili ze jest gitara /co sie okaże jutro rano/. Tylko teraz skąd te dziwne odczyty kąta na VAG ....

Opublikowano

Na jaki kąt Ci ustawili?

Szkoda, że nikt nie podpiął zegara:kwasny:

Opublikowano

interfejs Boscha pokazuje to w stopniach, było 0 -> podobno norma to od 5 do 6. Mam 5.2 ..... i pali na zimnym za***iście. Zamówiłem juz czujnik położenia wału ...innych pomysłów brak co do dziwnych wskazan na Vagu

Opublikowano

Hmm... czyli jakby 52.

Opublikowano

nieee.

Na boschu 4.8 to jest w vagu 65.

Opublikowano

co za różnica :), najważniejsze ze temat ograniety.

Trepek, nie wiem czy Ci umkneło wyzej - czujnik obrotów wału ma umnie 650omów ....vs max 550 w specyfikacji. Jak sądzisz - moze byc to powodem dziwnych odczytów z VAG?

Opublikowano

Skoro 4.8 to 65 to 5.2 będzie gdzieś ok 70, wysoki kąt wtrysku.

@Skeeber

Nie umknęło mi, masz oporność większą o 20-45% w zależności jaki przyjmiemu punkt odniesienia.

Opublikowano

OK, zmienie czujnik i dam znac czy cos pomogło

Opublikowano

Hmm ja w instrukcji serwisowej mam napisane żeby włączyć zapłon, rozpiąć wtyczkę od G28 (położenia wału) i między pinami 1 a 2 powinno być od 1,0 do 1,5k Ohm.

Żeby sprawdzić przewody od czujnika sprawdza się:

styk 1 + gniazdo wtykowe 69,

styk 2 + gniazdo wtykowe 67,

styk 3 + gniazdo wtykowe 71.

Oczywiście między wtyczką czujnika, a wtyczką do ECU, rezystencja nie powinna przekroczyć 1,5 ohm.

Między stykami we wtyczce nie powinno być zwarcia, czyli rezystencja w nieskończoność.

Opublikowano

co to za instrukcja serwisowa ? ja poprzednie wartości znalazłem w sieci, nie sprawdzałem w ETCE ale z opisu wynikało ze do 1.9 TDI i do innych silników idą takie same czujniki wiec przyjąłem je za właściwe....

Opublikowano

poszedł priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...