Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Pompa wtryskowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak bym miał ja na stole to moze bym sie za nia wział.ale trzeba ja zdjac,potem załozyc.poustawiac,pozakładac rozrzad.a ja sie na tym nie znam wiec wole nie ruszac.

dokładnie, a złożyc pompe z nastawnikiem nie jest hopsiup, bardzło łatwo zniszczyc trzpień nastawnika:wink: jak by było to takie proste to by warsztaty napraw samochodowych brały sie za własna regeneracje pomp przecież to tylko wymiana uszczelek... zlitujcie sie:grin: to później sie czyta że auto nie kręci bo ktoś postanowił sobie sam wymienic tłokorozdzielacz albo cos innego:whistling: przecież miało byc łatwe:facepalm:

Kowi87 dobrze napisałes.po co sobie narobic jeszcze wiecej problemów.niech zrobi to ktos kto sie na tym zna.:hi:

Opublikowano

ja nawet nie wiem które to jest nastawnik.wiadomo ze jak bym poczytał poogladał ,rozebrał raz potem drugi to tez bym pewnie za jakis czas to ogarnał i pisał potem ze to jest proste.ale jezeli ktos z tym nie miał doczynienia to lepiej nie ruszac.

przegub tez pierwszy raz pojechałem do mechanika wymienic ,zobaczyłem jakie to było proste,wkurzyłem sie ze drogo mi policzył(kolega)kupiłem walizke z narzedziami i teraz sam wiekrzosc naprawiam.ale silnika nie chce ruszac(przynajmniej na razie):naughty:

Opublikowano

Mając dostep do internetu mozna wszystko samemu zrobić, nie wierze w pisanie "ze wczesniej nie widziałem, a sam zrobiłem":grin: przynajmniej nie z pompą wtryskową, ide o zakład że przed tym widziałeś tutoriale dostepne na necie:wink: tymbardziej że siedzisz w fachu

zaraz pewnie bedzie że turbiny samemu sobie składacie:grin: a co sie dzieje jak pompa po takiej ingerencji nie trzyma cisnienia? raczej każdy sobie tego nie zrobi bez odpowiednich narzedzi(stół diagnostyczny), bo chyba klucz oczkowy nie ma takiej funkcji:jerk:

Opublikowano

juz nie jeden taki był co sam robił cos i potem zdziwiony ze mu to nie działa.co mozna zrobic samemu to sie robi a co trzeba dac w rece fachowca to sie daje.takie moje zdanie.

kierownice oddałem w rece fachowca i teraz sie prezentuje:wink::naughty:

Opublikowano

Sam napisałem tutorial i udostępniłem go publicznie na forum. Niekoniecznie potrzeba stół pobierczy przy składaniu pompy, mam własne narzędzia do mierzenia ciśnienia oraz... słuch, węch i oczy. Można oczywiście samemu robić, ja nie neguję tego, wszystko jest zrobione przez ludzi i dla ludzi. Doświadczenia jednak nic nie zastąpi i przeczytanie paru stron też nie pomoże.

Miałem w rękach już dziesiątki pomp i co nie co widziałem, nastawników też przeczyściłem wiele. I to co pisze w internecie a jak się powinno robić, hmm... tu jest tylko wstęp jakie czynności trzeba zrobić a jak je zrobić to każdy kto przerobił "ileśnaście" pomp wypracował sobie swoją technikę. Jak prócz głupiej wymiany uszczelek rozbieram ją, jak chce klient, do gołego korpusu i czyszczę w środku. Czym i jak, to już moja technika. Tak samo z nastawnikiem, mam swoje preparaty do tego i niestety one kosztują, amortyzacja być musi wliczona w cenę usługi. Albo robi się byle jak albo dobrze.

Gdybym miał prawdziwi zakład to ceny bym podniósł o 100%, bo na zus mieć trzeba, na opłaty, na maszyny aby wszystko było tip top. Narazie to chałupnicza praca z zastosowaniem know-how sztuki grzebania przy pompach.

Zrobić gładź na ścianie każdy może, jednemu wyjdą rysy a drugiemu struktura kartki papieru.

Opublikowano
Sam napisałem tutorial i udostępniłem go publicznie na forum. Niekoniecznie potrzeba stół pobierczy przy składaniu pompy, mam własne narzędzia do mierzenia ciśnienia oraz... słuch, węch i oczy. Można oczywiście samemu robić, ja nie neguję tego, wszystko jest zrobione przez ludzi i dla ludzi. Doświadczenia jednak nic nie zastąpi i przeczytanie paru stron też nie pomoże.

Miałem w rękach już dziesiątki pomp i co nie co widziałem, nastawników też przeczyściłem wiele. I to co pisze w internecie a jak się powinno robić, hmm... tu jest tylko wstęp jakie czynności trzeba zrobić a jak je zrobić to każdy kto przerobił "ileśnaście" pomp wypracował sobie swoją technikę. Jak prócz głupiej wymiany uszczelek rozbieram ją, jak chce klient, do gołego korpusu i czyszczę w środku. Czym i jak, to już moja technika. Tak samo z nastawnikiem, mam swoje preparaty do tego i niestety one kosztują, amortyzacja być musi wliczona w cenę usługi. Albo robi się byle jak albo dobrze.

Gdybym miał prawdziwi zakład to ceny bym podniósł o 100%, bo na zus mieć trzeba, na opłaty, na maszyny aby wszystko było tip top. Narazie to chałupnicza praca z zastosowaniem know-how sztuki grzebania przy pompach.

Zrobić gładź na ścianie każdy może, jednemu wyjdą rysy a drugiemu struktura kartki papieru.

otóż to:oklasky::oklasky:takze wracam do swojego ulubionego podsumowania, kazdy moze robić... tylko nie kazdy powinien:decayed:

Opublikowano

0 460 414 992 koledzy pompa o tym numerze to tak zwana 11?

Opublikowano

Tak. Ostatnio na allegro jest dużo dawców na 12'stki a raz widziałem 14'stkę.

Opublikowano

jest to turbo z rovera 2.0 sdi da to jakos zamontowac do golfa 3 1z?

Opublikowano

Najprostszym spodobem to podmiana sekcji tłoczących.

Opublikowano

a zamontowac cala pompe da sie? beda jakies efekty na plus?

Opublikowano

Podmień sekcje tłoczące, tak będzie najlepiej.

Opublikowano
Podmień sekcje tłoczące, tak będzie najlepiej.

duzo roboty z tym? da sie samemu to zrobic czy lepiej zawiesc do boscha?

Opublikowano

Wyjąć pompę, włożyć ją pionowo w imadło, odkręcić tył, wyjąc jeden, włożyć drugi, zakrecić i włożyć pompę do silnika :-) Sprawdź która fala wyższa, prócz fali podmieniasz jeszcze tłoczek z głowiczką oraz odsadzenie. Z której pompy weźmiesz falę z tej weź sprężyny główne. Przy pierwszym składaniu pompy możesz zdjąć nastawnik aby mieć dobry pogląd na to, czy wszystko dobrze złożone. Po zakręceniu sprawdź czy obrócisz pompę w rękach, jak nie to musisz rozkręcić i ponownie złożyć. Uważaj aby przy skręcaniu nie rozwalić sobie tłoczka, dokręcaj z głową. Powodzenia!

P.S.

I tak składanie pomp VP37 jest prostsze niż VE37 bo w VE były 4 sprężyny, które musiały "siąść" w otworki:naughty:

Oczywiście wiadomo, czystość, dokładność, precyzja i dobre narzędzia.

Opublikowano

trepek gosciu uszczelnił mi ta pompe i powiedział ze musiał wymienic jeszcze jakies sprezyny bo były pekniete.mogło tak byc??jesli tak to co to za sprezyny mogły peknac?i z jakiej przyczyny?i jaka funkcje one spełniaja?:hi:

Opublikowano

W pompach VP37 są tylko dwie główne sprężyny, które "trzymają" aby fala obracała się po rolkach. Zwykle pękają od zbyt dużych obrotów ale takich, co to raczej w swoim silników nie byłbyś w stanie osiągnąć bo nie sądzę, byś przez dłuższy czas przekraczał chociaż te 5000 obr/min. A tak z ciekawości ile Ci zawołał za sprężyny i czy pokazał Ci stare?

Opublikowano

nic ni pokazywał.za całą robote miało byc 450 ale ze sprezyna to wziął 500:kwasny:powiedział ze teraz auto bedzie mocniejsze .

Opublikowano
nic ni pokazywał.za całą robote miało byc 450 ale ze sprezyna to wziął 500:kwasny:powiedział ze teraz auto bedzie mocniejsze .

Nie przepłaciłeś, możesz spać spokojnie. Miałem identyczną sytuację, wymiana 2 sprężynek + 50zł w Boschu (przy okazji uszczelnienia pompy).

Opublikowano

Takie robienie bez pokazywania zużytej części to sobie można:wink: U mnie, gdy robię pompę dostarczoną mi do domu i nikt nie patrzy, fotografuję poszczególne elementy i zdjęcia są do wglądu.

Opublikowano

no inny mechanik chciał 650 zł.

---------- Post dopisany at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ----------

miałem pisac do ciebie o nr tel ze jak bede odbierał auto to bym zadzwonił do ciebie.ale to była sobota a do 14 musiałem odebrac.najwazniejsze ze teraz chodzi dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...