Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko działające wspomaganie - CZARY!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, opiszę pewne czary... Otóż zakupiłem żonce 8K AVANT 2.0TDI CAG z 2009r. (delikatnie uszkodzone z przodu- paliłło jeździło), w aucie od poczatku ciężko chodziło wspomaganie. Na postoju i w trakcie jazdy, np. przy 60km/h jesli skreci sie lekko w prawo lub lewo to tak juz zostaje... Zawracanie to juz siłownia. Wymienilem pompe (uzywka) i to samo, przewod doprowadzajacy plyn do maglownicy i to samo, MAGLOWNICE (prawie nowa z pewnego źródła) i to samo... I najlepsze na koniec, ojciec ma A5 z tym samym silnikiem, wiec podstawilem oba do mechanika- kolega. Wymontowal z A5 magiel, pompe i przewod (przy A4 po przedmuchiwaniu weza wyrazniejsza roznica w przelocie na minus w porownaniu do weza z A5- mowie to jest to. Mimo, że wąż, który kupilem po numerze mial tez slabszy przelot). Zatem po zalozeniu do A4 magla, pompy i przewodu (z lepszym przelotem) TO SAMO! W A5 smiga a w tej A4 ciezko... Ma ktos pomysl? Dodam, ze np kolumną kierowniczą na podnosniku po odkreceniu od magla mozna krecic palcami. Miałem przedtem 8k 3.0TDI i wspomaganie smigalo elegancko jak przy ojca A5.:facepalm:

Opublikowano

Witam,

a może problem leży po stronie zawieszenia / wahaczy. Miałem kiedyś taki problem w B5 - wahacze były po regeneracji i pan który je regenerował musiał spasować sworznie tak mocno że nie szło normalnie kręcić kierownicą. W twoim przypadku może być np. problem z jednym czy dwoma wahaczami (uszkodzone podczas kolizji) i sworznie ciężej pracują przez co ciężej kręci się kierownicą. Takie moje przemyślenia.

Opublikowano

Autko bylo uszkodzone bardziej górą, tak, że belka pod zderzakiem nie dotknieta. A jak samochod jest na podnosniku to jak sie chwyci za koło to mozna krecic rekoma...:kwasny: Wiec ta opcja chyba odpada, panowie na forum A5 twierdzą, że te auta maja "elektromechaniczne" wspomaganie (na moje jesli juz to elektrohydrauliczne) tyle, ze nikt nie potrafi stwierdzic gdzie jest ta czesc "elektro"... bo ja tam widze tylko hydraulike

Opublikowano

Sprawdz jakie masz wyposazenie i bedziesz wiedzial czy masz servotronic:) W b6 to jest kod 1N1 ale b8 to moze juz wszystkie maja ori servotronic:eusathink:

Opublikowano

coś takiego w sieci znalazłem, może się przyda :wink:

servotronic_b8.jpg

<br /><br />

Opublikowano
a jesli jest to gdzie ono sie znajduje?

Ksiazka serwisowa 1 strona :wink: dodatkowo wlepa jest koło akumulatora z lewej lub prawej strony wszystko zalezy od rocznika .

Opublikowano

tylko, ze oryginalnie maglownica nie miala zadnej kostki do wpiecia (z tego co widze wszedzie takowa byla) łączącej z serwotronik:kwasny: na wklejce powinien byc kod, czy jak?

Opublikowano
Sprawdz jakie masz wyposazenie i bedziesz wiedzial czy masz servotronic:) W b6 to jest kod 1N1 ale b8 to moze juz wszystkie maja ori servotronic:eusathink:

1n1 to wspomaganie

1n3 to servotronic

u mnie po zakupie tez ciezko chodzilo ale sie przyzwyczailem(choc az takich problemow nie mialem) , ktos podpowiedzial ze rozmiar opon opor tez jakis daje

Opublikowano

Sprawdź jeszcze zmianę w 09 - Cent. Elect. -> byte 07 z 01 to 00 (wyłączanie utwardzenia kierownicy). Pewnie to nie to ale warto chyba sprawdzić.

Opublikowano

Ja mam servotronic i chodzi aż miło nie miałem żadnych takich problemów. Koła mam 19/245/40 więc nie małe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...