lukisz Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Jak dziala sprzeglo hydrokinetyczne w tipie? Czy slizganie wystepuje tylko przy ruszaniu - a potem juz trzyma na sztywno, czy na wyzszych biegach tez moze wystapic slizgaanie, np przy redukcji?
Banan Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up: - "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć ) - 3 , 4 , 5 z reguły są już zblokowane z lock-up - między 2 a 3 czuć czasami podwójne przełączenie wtedy załącza się blokada , w trybie ręcznym często załącza się ona już na 2 - często przy przełączaniu między 3,4,5 lock-up się na sekundę wyłącza , tak jest w programie skrzyni chodzi tutaj o jak najdelikatniejsze przełączenie , natomiast nie powinno być to raczej oddczuwalne - przy zimnym silniku i niskich temperaturach - na czas 40 sek do 2 minut uruchamia się tryb rozgrzewania silnika ( chodzi o katalizator ) , skrzynia przełącza biegi przy wyższych obrotach i nie blokuje się lock-up stąd możliwe wrażenie ślizgania nawet na 3 i 4 Wnioski wyciągnięte z własnych doświadczeń i instrukcji serwisowych.
jaccov6 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 podwójne przełączenie ja coś takiego zauważam u siebie przy redukowaniu biegów z 5 na 4. pytanie czy przy trybie S mamy w uzyciu 4 biegi zamiast 5. sorki za banalne pytanie ale początki przygody z tip.
Banan Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 ty masz już B6 i metodyka działania może być inna - w B5 nie ma trybu S , musiałbyś dotrzeć do instrukcji jak to jest w B6 wiesz może jaką masz skrzynię - ZF 5HP19FLA?
Jericho Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up:- "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć ) Nie mam fizycznej mozliwosci zapiecia Lock-Upa na biegach nizszych od 3ki.Screenshot by Lightshot
Banan Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up:- "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć ) Nie mam fizycznej mozliwosci zapiecia Lock-Upa na biegach nizszych od 3ki.Screenshot by Lightshot Z instrukcji serwisowej Audi/VW: At high ATF temperatures (usually mountaindriving), the torque converter lock-up is activated in second or even first gear to reduce the slippage (power loss) in the torque converter. This helps to keep the transmission from overheating
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się