dziobak245 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam, wczoraj wymieniałem uszczelke zaworów i olej w swoim autku...silnik ADR, ASB (automatyczna skrzynia biegów), postanowiłem krótko to opisać może konuś sie przyda. Skrzynia biegów przy tych czynnościach nie jest ważna. Tak więc zaczynamy. Ściągamy osłony plastikowe silnika i odkręcamy obejme przewodu powietrza. Tak wygląda po zdjęciu osłony: Następnie zdejmujemy osłonę silnika pod spodem, niestety foty nie posiadam...znajduje się tam ok 8 śrub. Odkręcamy wlew oleju, wyjmujemy bagnet i odkęcamy śrubę na misce olejowej....spuszczamy olej, między czasie jak olej nam będzie spływał do pojemnika wykonujemy następne czynności. Kolejna czynność to odłączenie wtyczki i odkręcenie czterech śrób (kolor zielony) i zdjęcie cewki (to chyba jest cewka zapłonowa), proszę pamiętać o tym który przewód gdzie był...w tym przypadku są tylko dwa widoczne. kolejna czynność to odczepienie dwuch zaczepów osłony paska (kolor fioletowy), a następnie odkręcenie śrub kolor czerwony (9 sztuk, jedna jest pod cewką). Zdejmujemy osłonę zaworów i teraz już trzeba mocno uważać aby nic nam nie wpadło do silnika...zdejmujemy osłonę zaworów, wyciągamy stare uszczelki, czyścimy miejsca po uszczelkach, można także w tym momencie wyczyścić osłone zaworów.... Zakładamy nowe uszczelki, a następnie osłonę (tu trzeba uważać bo nowa uszczelka jest bardzo elastyczna i sama opuszcza miejsce przeznaczenia, wysuwa się z rowka, proszę o baczną obserwacje uszczeli w momencie montazu osłony... następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, proszę nie zapomnieć o podłączeniu wszystkich odłączonych wtyczek) widok po wszystkim... Ale to jeszcze nie wszystko. Następnie musimy wymienic filtr oleju. Znajduje się on pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego: odkręcamy trzy śruby, śrubokręt krzyżak, odłanczamy wtyczkę i w oddali widać filtr: Dojście do filtra jest straszne, ciężko go odkręcić, przynajmniej tak było w moim przypadku, zajeło mi to 30 min, ale sie udało, proponuje coś podłożyc pod filtrem ponieważ jeszcze z filtra wycieknie nam olej i zabrudzi nam miejsca poniżej. UWAGA na wtyczkę poniżej, która przynajmniej w ASB tak jest, jest poniżej ja ją ruszyłem niechcący i nie wskazywało mi prędkości ale należy tylko ją poprawić i jest ok. Następnie zakręcamy śrubę na misce olejowej i wlewamy olej ( u mnie weszło 4 L), odpalamy silnik i powinno wszystko zagrac. Samochód odrazu lepiej jechał. Przydatne narzędzia i elementy: - olej (ja wlałem ELF 10W40) - filtr oleju - klucz do filtra oleju - śrubokręt płaski i krzyżak - klucz nasadowy "17" - klucze "10", "13" i chyba "9" - pojemnik na stary olej - Imbus chyba "6" - rękawice - jakąś scierke - troche benzyny do umycia silnika z oleju - aparat - ZAPAŁ I to na tyle mam nadzieje ze komus sie to przyda, powodzenia.... A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu...
Nosfer Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 :th: Wczoraj zrobili mi to w warsztacie ;P dzięki ..
ookon Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 jakiej firrmy polecacie te uszczelki?które są lepsze,korkowe czy gumowe?pozdrawiam
dziobak245 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2008 ja kupiłem orginalną niemiecką za 68 zł....taka sama była założona,....pozdrawiam
Ryś Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu... Odpowiedź… TAK! – Łańcuszek napędza drugi wałek.
Gość Henrykus Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Należy pamiętać o "kropelkach silikonu" w narożnikach powierzchni głowicy , tam gdzie "zagina" się uszczelka do góry. Pozdr.
przemeks77 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 A kto przy nowej uszczelce daje silikon?
Gość Henrykus Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 W tym silniku daję się silikon.Tak jest w instrukcji fabrycznej. Polecam potężną stronę rosyjską ze wszystkimi serwisówkami. Pozdrawiam. http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
dziobak245 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2008 strona rzeczywiśći powiem "super" ale ja nie pa ruski...może to przetłumaczysz?? A propo porad, jak miałem opla miałem program na CD servisowy TIS i ECP, w tych programach były wszystkie podzespoły wypisane, dosyc czytelne rysunki itd..JEST COS TAKIEGO DO AUDI???? jesli tak moze ktos udostępnic?? Pozdrawiam
Gość Henrykus Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Po rusku jest tylko część , większość jest po angielsku , wersje silników są te same dla passata i do audi.
pijjafca Opublikowano 7 Lipca 2008 Opublikowano 7 Lipca 2008 rozumiem ze jak chce wymienic uszczelke to nie musze zlewac oleju jesli byl wymieniany-czy tak?
dziobak245 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Opublikowano 8 Lipca 2008 rozumiem ze jak chce wymienic uszczelke to nie musze zlewac oleju jesli byl wymieniany-czy tak? Nie trzeba zlewać oleju, pozdrawiam.
dziobak245 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Opublikowano 8 Lipca 2008 Nie dzieki Dziobak 245 pozdro Niema sprawy ciesze sie ze sie przydalo....
Gość Henrykus Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Miejsca aplikacji kropelek silikonu http://www.a4mods.com/pics/valvecover/sealant.jpg Pozdr.
bronek11 Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 pod lancuszkiem jest napinacz jego tez sie wymienia po 200000tys kostuje tylko 500zl tylko serwis
stach.. Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Panowie a w AEB to chyba tak samo jak tu przedstawiono?
Gość Henrykus Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 W AEB jest w zasadzie to samo , tylko cewek jest więcej , i nie ma możliwosci pomyłki z przewodami. I jest jeszcze do "uwolnienia" po lewej stronie pokrywy rozrządu (patrząc od przodu auta) przewód smarujący turbinę. Pozrdr.
Miszka82 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 będę się zabierał za wymianę tych uszczelek i mam pytanie czy te śruby od pokrywy dokręcamy normalnie czy może jakimś kluczem dynamometrycznym ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się