Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zawieszanie s-line i zbliżająca się zima :/ czyli za nisko na zimę :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Model: A4 b6

Według oznaczenia z wlepki w książce serwisowej

Zawieszenie: 1BV

Klasa wagowa: 0YJ klasa 9 tył ( jeśli dobrze rozumiem)

Klasa wagowa: 0JF klasa 6 przód ( z tym że w tej klasie nie widze zawieszenia 1BV

opony: Przod 225/45/17

opony: Tył 235/45/17

wysokość z przodu 640mm

wysokosć z tyłu 630mm przy rezerwie

Jeśli chodzi o komfort to nie można narzekać, jest sztywno ale da się przeżyć chodź nie powiem czasem na polskich drogach, kregosłup chce połamać. Trzymanie w zakrętach powiedziałbym wzorowe... Co do wyskości to już niestety troche gorzej. Audi ściągnąłem w tym stanie i nic w niej nie zmieniałem niestety nie wiem co w niej tak dokładnie siedzi bo tego nie sprawdzałem, opierałam się tylko i wyłącznie na danych z wlepki. Do rzeczy, jeśli chodzi o wysokość to powiem że jestem średnio zadowolony bo jest naprawdę niska bardzo często gdzieś nią haczę, ostatnio dostałem szalu bo przy wyjeżdżaniu z mcdonalda wypioł mi się zderzak z zaczepów wiec trochę za nisko... a o zimie nie wspomne, aż się boje :(

Tak wygląda na chwile obecna:

20120713_124759.jpg

<br /><br />

I teraz zwracam się do kolegów z prośba i pytaniem:

1. chciałbym skompletować zawieszeni amorki + sprężyny, myślę ze najlepiej to co jest proponowane w wlepce co sadzicie ?

2. Prosiłbym o podanie jakiś nr katalogowych po których można szukać części

3. Gdzie można kupić pewne zawieszenie i faktycznie od s-line a nie jakieś pseudo obniżające sprężynki :/ , jak ostatnio pytałem w sklepie i mowie że potrzebuje zawiecho do s-line 1BV to mi koleś gada ze on szuka tylko po roku i modelu bo reszta to jest nieważne i to wszystko jest to samo, myślałem że go uduszę no ale...

4. Do tego myślałem żeby wymienić stabilizatory na te z RS4 ale nie mam pojęcia gdzie je można kupić

5. Co sądzie po zdięciu to normalne że tak nisko siedzi z tylu czy jest już do wymiany zawiecho?

Pozdrawiam i proszę o odp

Opublikowano

Jak mi podbijali przegląd to miały coś ok 80% a to było pół roku temu. Podjadę na test zawieszenia to się dowiem co i jak. Wiesz kolego ja nie mowie że zawieszenie jest złe bo jeśli chodzi o trase badź trzymanie w zakretach to jest naprawde dobrze. Naprawdę zawieszenie nie jest złe tylko ta niskość mi przeszkadza no sorry ale żeby pod mcdonaldem urwać zderzak :/

---------- Post dopisany at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany at 17:22 ----------

poza tym tyl tez jest bardzo nisko :/

Opublikowano

tył faktycznie nisko siedzi.

Opublikowano

Jak na 1BV to tył faktycznie bardzo nisko.

Opublikowano

nie pękła Ci z tyłu któraś sprężyna ? bo ten tył to za nisko moim zdaniem siedzi, posprawdzaj ostatnie zwoje przy sprężynach czy nie są ułamane

Opublikowano

mojego kolesia malysz tak samo siedzi tylem przez zawieche zle dobrana albo wagowo albo sedan do avanta

Opublikowano

Byłem na stacji diagnostycznej sprawnośc amorkow przod 78, 79 % a tył 68, 69% nic mi nie powiedzial o ułamanych spreżynach wiec chyba nie ale dla pewności posprawdzam jak autko wiedzie na jakis podnośnik... właśnie z tym doborem sprezyn to zawsze jest problem ja zastanawiam sie nad wyciagnieciem tych i podjechania do gosci którzy zrobia mi sprezyne na zamowienie na wzor tej

Opublikowano
Byłem na stacji diagnostycznej sprawnośc amorkow przod 78, 79 % a tył 68, 69% nic mi nie powiedzial o ułamanych spreżynach wiec chyba nie ale dla pewności posprawdzam jak autko wiedzie na jakis podnośnik... właśnie z tym doborem sprezyn to zawsze jest problem ja zastanawiam sie nad wyciagnieciem tych i podjechania do gosci którzy zrobia mi sprezyne na zamowienie na wzor tej

sprawdź sam na podnośniku ...nie takie rzeczy są w stanie nie zauważyć :wink:

Opublikowano

ok :D

Opublikowano

Tak jak koledzy wyżej mówią, sprawdź dobrze sprężyny, może któraś jest pęknięta. U mnie też zima bywa sroga, więc żeby go podnieść ala offroad - sprężyny na zimę chciałem dać inne, od 1BA - bo w sumie mało kosztują, ale okazało się to dla mnie za wysoko, bo za bardzo sobie cienie jazdę d*pą po asfalcie prawie jak w starej hondzie civic.

Więc jakbyś chciał takie za grosze na zimę to u mnie leżą w garażu i się kurzą.

Po wymianie samych amorków z tyłu poszedł lekko w górę. Choć wcześniej na przeglądzie nic nie pokazywało na starych amorkach i przechodził przegląd elegancko.

Ale żone lekko mdliło bo ma chorobę lokomocyjną, i wyczuwała to lekkie bujanie z tyłu. Wymieniłem i poszedł w górę.

Poza tym na zime możesz dać inny profil koła. np. 225/50R17 podnosi lekko całe auto.

Na 17'' po wymianie na nowe amorków z tyłu, profil 225/45R17: Tylko nie pamiętam czy to było na sprężynach 1BE czy na 1BA.

622fdd43059bec9e.jpg

Tak to teraz wygląda na nowych amorkach z tyłu ale na profilu 225/50R17, chyba nowe amorki już sie ułożyły i już tak nie sterczy zadek.

e21d2e5a38f158dfgen.jpg

A było tak na starych amorkach, i kole 225/45R17

widać tył siedzie prawie jak u ciebie.

99a1ab8f4cf76007gen.jpg

Także sprawdz sprężyny, ewentualnie możesz wymienić na zime na 1BA - nie ma z tym dużo roboty. Nawet jak nie potrafisz to każdy kowal ci to zrobi za pare złotych.

A na wiosne wrócić do oryginału.

Możesz też sie pokusić na wymiane amorków. Tak jak ja to zrobiłem.

Znalazłem jeszcze zdjęcie na 1BA i nowych amorkach. Teraz możesz zaleć zimą po zaspach hahahaha

eadbde27c4586fe4.jpg

Opublikowano

na przyszła zime będe startować na 17 także tez inaczej będzie, niż teraz na tych malenkich 15 :D a spreżynki narazie na tył wskoczyły od 2.5 TDI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...