Skocz do zawartości
IGNOROWANY

O co chodzi na wykresie??


barrowiec1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Parę miesięcy temu byłem u gazownika ustawić gaz itp. Samochód odżył, jednak po wymianie licznika co jakiś czas zapala mi się kontrolka silnika. Dzisiaj chciałem pobawić się i zobaczyć o co tam chodzi... Z tego co pamiętam, jak mówił mi instalator sekwencji, ogólnie chodzi o to, aby czasy wtrysku na gazie były takie same (zbliżone) jak na benzynie. Tak samo z liniami, aby się pokrywały...

i teraz mam parę pytań odnośnie...

Jak to się ustawia??

Mam parę kropek na tej pomarańczowej linii, dlaczego jest ich 5 a nie np 10?

Co daje ten mnożnik??

Jeżeli czasy wtrysku na wolnych obrotach na Pb są rzędu 2.8-2.9 a na gazie 2.6-2.7 to którymi kropkami to się ustawia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że masz sterownik STAG?

Jeśli tak, to do programu jest dołączony PDF z instrukcją. Najszybciej będzie jak ją przeczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze jest dobrze jak się pokrywają linia gazu i benzyny to zależy .po pierwsze napisz co masz założone jakie podzespoły zrób fotkę ostawień na acgas synchro a kontrolka ci sie pali dlatego bo jest źle ustawiona instalacja i pokazuje ze jest za ubogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem na większe...

dodam jeszcze, że pobawiłem się troszkę i linia zielona pokrywa się z niebieską mniej więcej do przecięcia z pomarańczową. Później gazowa odbija bardziej do góry. Zapomniałem zrobić screena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie robocze za wysokie od głównego ma być niższe a kalibracje robiłeś przy nagrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie robocze za wysokie od głównego ma być niższe a kalibracje robiłeś przy nagrzanym silniku?

Robocze za wysokie ? Na reduktorze chyba powinno byc ok. 0,1 bar wyższe niż w programie. Więc ja bym podniósł jeszcze.

Jak zmniejszy ciśnienie to mnożnik pójdzie jeszcze do góry , a przydałoby się żeby poszedł w dół ,czyli można by podnieść ciśnienie lub rozwiercić dysze .

Tam gdzie punkty gazowe są powyzej linii PB komp wydłuża czas LPG , czyli tam jest go za mało. Trzeba to skorygować.

---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

Ja bym ustawił na reduktorze 1,08-1,10 , w kompie 1 bar i na nowo autokalibracja i zebranie map. Mnożnik powinien być niżej , a i może "góra" wyjdzie lepiej na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrobić 1,15 bara??

jutro pojeżdżę i zrobię screena

pamiętam też jeszcze, jak gazownik mówił, że słabe są wtryski (valteki niebieskie) i za dużo już zrobić z tym nie można...

---------- Post dopisany at 00:25 ---------- Poprzedni post napisany at 00:21 ----------

a w kompie jak zrobić 1 bar? można to jakoś ustawić?? to jest ciśnienie po prawej, gdzie teraz jest 1,02?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy na przechodzonym Valteku to ustawisz , ogólnie to bardzo słabe wtryski.

Ja bym zrobił jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz vaga zobacz ile jest w silnik - blok 32, czyli adaptacja mieszanki

Bedzie wiadomo czy ubogo czy bogato

Sprawdź błędy vagiem, jak są to jakie

Potem ustawiaj LPG, z twoich ustawień i mapy nie powinno być źle, nie ma tragedii

Tak jak koledzy podpowiadali podnieś trochę ciśnienie na parowniku na 1.10 bar, potem skasuj obie mapy kalibracja i jazda na PB i LPG

Tam gdzie punkty gazowe są powyzej linii PB komp wydłuża czas LPG , czyli tam jest go za mało. Trzeba to skorygować.

Chyba odwrotnie jak punty powyżej PB to mieszanka bogata więc komp skraca czasy

@barrowiec1 wrzucaj screeny na jakiś porządny serwer bo na tym długo pewnie nie będą, ja nie mogę otworzyć na full screen

Polecam Photo and image hosting, free photo galleries, photo editing | Photobucket mam zdjęcia chyba 7 lat i wszystkie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak punkty sa nad linią PB to znaczy że komp LPG wydłuzył w tym miejscu czas wtrysku LPG bo bylo za biednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok 32 sprawdzony : 3.6 i 21.1

błędy:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

tym razem od wczoraj wyskoczył tylko 1 błąd, wcześniej było jeszcze:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

ale już się nie pokazuje

dzisiaj nie mogę już jeździć, dlatego zrobiłem screeny :wink:

untitled.jpg

untitled1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak punkty sa nad linią PB to znaczy że komp LPG wydłuzył w tym miejscu czas wtrysku LPG bo bylo za biednie.

cytat z innego forum

oto odpowiedź od doradcy technicznego z ac

,,Jeżeli mapka gazowa jest poniżej benzynowej, oznacza to iż mieszanka jest zbyt uboga.

Z tym że należy pamiętać, o zbieraniu map, benzynowej jak i gazowej aby były tworzone w tych samych warunkach drogowych. Dopiero wtedy można się sugerować , czy mnożnik trzeba opuścić lub podnieść."

Jak mapa gazowa (zielona) jest pod mapa benzyny (to znaczy ze ecu bezn wydluza czasy wtrusku bo jest za ubogo na lpg) to wy obnizacie mnożnik? przecież mapa gazu jeszcze bardziej wtedy idzie na doł (czasy się jeszcze wydłużają)

Co potwierdza to że już nie w jednym aucie ustawiałem mapę i właśnie podnosząc mnożnik mapa gazowa idzie w górę:wink:

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:01 ----------

Blok 32 sprawdzony : 3.6 i 21.1

błędy:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

tym razem od wczoraj wyskoczył tylko 1 błąd, wcześniej było jeszcze:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

ale już się nie pokazuje

dzisiaj nie mogę już jeździć, dlatego zrobiłem screeny :wink:

http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled.jpg

http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled1.jpg

13ms na wykresie daj ze dwa razy w dół

skasuj błędy vag-iem jeżeli tego nie zrobiłeś i pojeździj trochę i zobacz ile pokaże blok 32

powinno być zbliżone do zera, ale bezpieczniej jak jest minusowa wartość bo masz wtedy trochę bogato np -3,

wartości dodatnie to mieszanka uboga i właśnie miałeś taki błąd, wiadomo wypalanie zaworów i podwyższona temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa błędy z tego co wyczytałem mogą wynikać z uszkodzonej sondy lambda, uszkodzonego katalizatora lub przepływomierza.

tutaj je znajdziesz i możesz poczytać Category:Fault Codes - Ross-Tech Wiki

Druga sprawa BLOK 32 http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html

Wynika z tego 1 kratka -adaptacja dla biegu jałowego , 2 kratka - adaptacja dla obciążenia ( podczas jazdy).

O ile pierwsza kratka dla biegu jałowego nie budzi większych zastrzeżeń , to druga adaptacja dla obciążenia jest niedopuszczalna (widełki +- 5 % ). A błędy które wyskakują mogą wynikać własnie ze źle ustawionej instalacji LPG. Tak w ogóle to to przed rozpoczęciem zbierania map PB i LPB

musiusz skasować te adaptacje ( kasują błędy silnika mimo że ich niema ) , następnie kilkanaście/kilkadziesiąt km na PB tylko , sprawdzenie

wartosci wypracowanych adaptacji na PB , jeśli są w granicach +-5 % to można zacząć zbierać mape LPG . Może mapy zbierałeś na rozjechanych adaptacjach ?

Sprawdź czy sonda "żyje" czy zmienia swoją wartość w zakresie około 0,1 -0,9 V. Kanał coś około 30-35 chyba .

e" czy zmienia swoją wartość w zakresie około 0,1 -0,9 V. Kanał coś około 30-35 chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...