Skocz do zawartości
IGNOROWANY

O co chodzi na wykresie??


barrowiec1

Rekomendowane odpowiedzi

Sonda żyje, zmienia wartości...

A tą nową adaptację to już na cisnieniu 1.10bar?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak punkty sa nad linią PB to znaczy że komp LPG wydłuzył w tym miejscu czas wtrysku LPG bo bylo za biednie.

cytat z innego forum

oto odpowiedź od doradcy technicznego z ac

,,Jeżeli mapka gazowa jest poniżej benzynowej, oznacza to iż mieszanka jest zbyt uboga.

Z tym że należy pamiętać, o zbieraniu map, benzynowej jak i gazowej aby były tworzone w tych samych warunkach drogowych. Dopiero wtedy można się sugerować , czy mnożnik trzeba opuścić lub podnieść."

Jak mapa gazowa (zielona) jest pod mapa benzyny (to znaczy ze ecu bezn wydluza czasy wtrusku bo jest za ubogo na lpg) to wy obnizacie mnożnik? przecież mapa gazu jeszcze bardziej wtedy idzie na doł (czasy się jeszcze wydłużają)

Co potwierdza to że już nie w jednym aucie ustawiałem mapę i właśnie podnosząc mnożnik mapa gazowa idzie w górę:wink:

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:01 ----------

Blok 32 sprawdzony : 3.6 i 21.1

błędy:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

tym razem od wczoraj wyskoczył tylko 1 błąd, wcześniej było jeszcze:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

ale już się nie pokazuje

dzisiaj nie mogę już jeździć, dlatego zrobiłem screeny :wink:

http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled.jpg

http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled1.jpg

13ms na wykresie daj ze dwa razy w dół

skasuj błędy vag-iem jeżeli tego nie zrobiłeś i pojeździj trochę i zobacz ile pokaże blok 32

powinno być zbliżone do zera, ale bezpieczniej jak jest minusowa wartość bo masz wtedy trochę bogato np -3,

wartości dodatnie to mieszanka uboga i właśnie miałeś taki błąd, wiadomo wypalanie zaworów i podwyższona temp.

to ja już zgłupiałem . Bo widzimy u kolegi że od 10 ms punkty gazowe są nad PB , gdyby było za bogato to w adaptacji nie byłoby +21 .

Ja bym tam podniósł mnożnik od tych 10 ms w górę :) Ale może się nie znam wiec proszę się nie sugerować.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już zgłupiałem . Bo widzimy u kolegi że od 10 ms punkty gazowe są nad PB , gdyby było za bogato to w adaptacji nie byłoby +21 .

Ja bym tam podniósł mnożnik od tych 10 ms w górę :) Ale może się nie znam wiec proszę się nie sugerować.

+21% pewnie miał wcześniej zanim pojechał do gazownika

Na takiej mapie co teraz ma powinno być około zera może nawet minus

Wystarczy wyzerować adaptację i pojeździć nawet nie ruszać mapy i na pewno bedzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

---------- Post dopisany 28-11-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2012 at 21:03 ----------

kanał 32 na benzynie : 3.5 i 11.7 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Bo jest jak mówiłem . ;)

Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane).

Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG.

Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał.

---------- Post dopisany at 23:32 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ----------

Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

---------- Post dopisany 28-11-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2012 at 21:03 ----------

kanał 32 na benzynie : 3.5 i 11.7 !

po ilu km jazdy tak sie ustawiły korekty ? czasem trzeba do tego sporo km aby wróciły w normalny zakres.

A jak tak będą nadal stały to problem jest w benzynie również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to zrobiłem z 5-7 km

to po 50 km powinny być w naturalnym zakresie +-5% , jak nie to co nie tak na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest jak mówiłem . ;)

Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane).

Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG.

Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał.

to reasumując...

1. pojeździć jeszcze z 50 km na Pb,

2. zrobić logi na benzynie (który kanał jest odpowiedzialny za korekty krótkoterminowe i jak wykasowac tylko długoterminowe??)

3. podnieść ciśnienie na 1.1 i zrobić kalibrację od nowa,

4. pojeździć za LPG i zrobić logi

zgadza sie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest jak mówiłem . ;)

Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane).

Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG.

Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał.

to reasumując...

1. pojeździć jeszcze z 50 km na Pb,

2. zrobić logi na benzynie (który kanał jest odpowiedzialny za korekty krótkoterminowe i jak wykasowac tylko długoterminowe??)

3. podnieść ciśnienie na 1.1 i zrobić kalibrację od nowa,

4. pojeździć za LPG i zrobić logi

zgadza sie??

1. Skasuj błędy silnika , tym samym skasujesz korekty długoterminowe. Następnie zrób około 50-100 km.

2. Po 50 km sprawdź jakie korekty długoterminowe się wypracowały.Jak będą jak juz 10 x pisałem +- 5 % to jest ok.

3. Ustaw ciśnienie na reduktorze na 1,1 . Zrób autokalibrację , następnie zbieranie mapy PB i LPG i ustawienie modelu.

4 Dopiero wtedy szukasz sam gdzie / na którym kanale są korekty krótkoterminowe i robisz log i jedziesz , 5 minut jazdy gdzie wykorzystasz pełen zakres obrotowy silnika. W domu oglądasz logi , korekty krótkoterminowe mająbyć w zakresie +- 10 % . Jak gdzieś będzie więcej , patrzysz przy jakich obrotach i jakim czasie wtrysku i wprowadzasz korekty w tabeli korekt po RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj korekty i pojeździj na pb, może coś jest nie tak a ty szukasz winy w lpg.

Może jakieś lewe powietrze lub przepływomierz mało mierzy

zrób logi 2, 115, 118, 20

auto dobrze ciągnie od dołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w miarę dobrze, turbina włącza się od 2500 obr

ale logi i tak chce zrobić :)

zrobię jeszcze trochę km na Pb

---------- Post dopisany 17-01-2013 at 01:35 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2012 at 00:36 ----------

witam ponownie po półtora miesiąca nieobecności...

logi na benzynie zrobione i wyszło, że walnięta była przepływka i n75. dlatego były błędy w silniku i zapalała się kontrolka silnika ( wartość w blokach pomiarowych na kanale 32 dochodziło do 20% na samej benzynie - sonda lambda chyba ). Po wymianie części max 1.8 :banan:.

Autokalibracja zrobiona. Ustawiłem na początku ciś. 1.1 i po kalibracji zeszło do 1.07

31601_zpsea85a343.jpg

Po przejechaniu jakiś 20km na benzynie i 20 na gazie :

11601_zps38f8f8d0.jpg

21601_zps2b756de7.jpg

to, że słabe wtryski i się zapętlają, to wiem:doh:

i teraz jak to dokładnie poustawiać? podnieść pierwszą kropkę po lewej stronie (mnożnik zdaje się)? To wtedy cała zielona linia powinna się podnieść i resztę ustawiać pozostałymi kropkami? czy mnożnik zostawić i bawić się kropkami 2-7??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda kropka to mnożnik tylko w innym czasie

3,4,5 kropka ze dwa razy w górę

Skąd wiesz że wtryski Ci pętli?

jak koniec wykresu to 6000 obr to zapętlanie masz przy 20ms, czyli nie ma u ciebie takiego czasu, bo mnożnik przy 18ms = 1

może ciśnienie spada przy większym obciążeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak kropka (a właściwie pół kropki) na linii mnożnika od czego jest??

zrobiłem drugi wykres i przy wyższych obrotach zielona linia pokrywa się w miarę z niebieską...

a jak ciśnienie spada to co jest winne? czym to sprawdzić...

sprawa reduktora - długo kręci przy zapalaniu... do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 kropka tak jak pozostałe mnożnik ale tu masz dobrze dlatego tą zostaw

Jak ciśnienie spada do reduktor kuleje lub filtry zabite

Sprawdz sobie teraz korekty vag-iem pewnie bedzie na + (czyli ubogo)

sprawa reduktora - długo kręci przy zapalaniu... do wymiany??

a co to ma do odpalania auta, przecież odpalasz na PB?

w tym sterowniku nie ma opcji "ciepły start"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2[/quote

jak go zgasisz to zdejmij wężyk podciśnienia,ten który idzie z reduktora do dolotu,psiknij na ten wężyk jakąś pianką lub powąchaj czy nie śmierdzi gazem.Jak puszcza gaz,stąd problemy z odpaleniem po postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

możliwe że to reduktor, albo wtryski nie domykają i zalewa gazem

jak zgasisz na benzynie to normalnie odpala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pb ne zawsze jest od pierwszego strzala, troszke trzeba pokrecic. A jak zgasze na gazie to i z 5sek trzeba pokrecic...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm u mnie na pb pali na dotyk, z gazem tak samo.

tylko jak mi niespodziewanie zgasnie na lpg, np za mało gazu przy ruszaniu to wtedy muszę dłużej kręcić - wiadomo zalało go

może stare świece masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...