Skocz do zawartości
IGNOROWANY

silnik do wymiany kilka pytań L(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie kolegów. mam poważny problem, padl mi silnik. peknięty wał korbowy rozsypane panewki itp. diagnoza mechanika jedna - wymiana silnika. poza uszczuplonymi finansami, kolejny problem jest taki, że mam nietpowy silnik - 2.0TDI BVA 163km (120kw). czy jest opcja robić przeszczep na 140km? jesli tak to jakiego szukać ? czy może brd ? ludzie pomóżcie bo juz od tygodnia nie śpie. pokochałem tą sukę ale chyba bez wzajemności bo już sporo nerwów mnie kosztowała, m.in laweta 1500km itp...

reasumując : jakbyscie to WY zrobili ?

pozdro, Michał...

Opublikowano

Proponuje AVF/AWX jeżeli chcesz w nocy spać :)

Opublikowano

Generalnie odpowiedz sobie na jedno ważne pytanie czy chcesz tym jeździć czy spiąć i pożegnać. Najtaniej kupić słupek albo sam dół albo motor po rozrządzie tylko wtedy nigdy nie wiesz czy zakupiony przez ciebie motor nie jest tylko ciut lepszy od twojego. Wyjście nr dwa nabyć wał korbe i zapewne pompe oleju i poskładać to co masz. Tylko to pójdzie w koszty bardziej jak byś potrzebował gratów nietypowych do silnika daj znać pracuje w hurtowni części silnikowych może coś uda się od szlifierzy z używki załatwić

Opublikowano

auto jest w kredycie, jesli mam je zrobic i probowac gonic w ludzi to strace mase pieniedzy, poza tym chce byc uczciwy i nie nadziac nikogo na mine. to raczej nie w moim stylu. naprawa obecnego motoru nie wchodzi w gre, kilku mechanikow ktorzy go obejrzeli powiedzieli ze nie podejmuja sie bo jest strasznie rozwalony w srodku, poza tym mam juz jego dosc

czy silnik AWX / AVF da sie wsadzić bezproblemowo do b7? chodzi mi o techniczne wykonanie, czy jest to dosyc proste czy raczej duzo przxeróbek wymaga ?

i tak, chce jezdzic tym autem, podoba mi sie ma duzy wypas jest wygodne. problem tylko z tym jeb**ym silnikiem ;/ jesli najlepszym rozwiazaniem jest wrzucenie AWX/AVF to tak zrobie, kupie kompletny motor ze wszystkim, za ok 3 tysie mozna juz mieć z calym osprzetem.

jak wyglada temat skrzyni sprzegla itp ? to co mam w obecnym bedzie pasowalo czy do wymiany byloby absolutnie wszystko ?

dzieki za wszystkie sensowne odpowiedzi

Opublikowano

dla sciswlosci - jestem laikiem, moge wam wybudowac perfekcyjny dom z masa bajerów, pieknie go wykonczyc itd ale na mechanice nie znam sie prawie w ogole i na przyszlosc prosilbym o jasniejsze pisanie. wiązka to podejrzewam ze kable a ecu ?komputet?

tak sobie mysle...mam ciekawa turbine, 2 intercoolery podoibnie jak w brd, moze trzeba pomyslec o wykorzystaniu towaru i cos wyrezac w motorowni na wiosne ?

Opublikowano

Ten silnik który ci padł jest na pompowtryskach czy na CR. Jeśli na pompowtryskach to wkładaj tam silnik 1.9 tdi na pompowtryskach 105 KM (wkładane w b7 od 2005 r)i będzie pewnie pasować bez wymiany wiązki i ecu. Niech wypowiedzą się inni w tym temacie.

Opublikowano

oczywiscie na pompowtryskach. chce znalezc najlepsze rozwiazanie. jesli okazac by sie mialo ze silnik 130km awx bedzie lepszy od tego 105km z b7 to wrzucilbym tego awx. nie ukrywam ze zalezy mi rowniez na "jakiejs tam" mocy, ale najwazniejsza jest wzgledna bezawaryjnosc. jesli montaz awxa wiazalby sie tylko z wymiana kompletnego silnika, wiązki i ecu i okazaloby sie ze silnik bedzie pasowal bez przerobek to dlugo bym sie nie zastanawial, ale jesli w gre wchodzic ma dodatkowo wymiana sprzegla, skrzyni i calej masy innych rzeczy to znowu jestem glupi

Opublikowano

Dwumasa raczej nie będzie pasowała- wystarczy popatrzeć na alledrogo do jakich silników pasuje twoja dwumasa i sprzęgło. Kup cały silnik awx albo avf z kompletnym dwumasem z jakiegoś anglika

---------- Post dopisany at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:45 ----------

skrzynie masz 6 ???

Opublikowano
Ten silnik który ci padł jest na pompowtryskach czy na CR. Jeśli na pompowtryskach to wkładaj tam silnik 1.9 tdi na pompowtryskach 105 KM (wkładane w b7 od 2005 r)i będzie pewnie pasować bez wymiany wiązki i ecu. Niech wypowiedzą się inni w tym temacie.

w B7 nie było silników z CR , były tylko na pompowtryskiwaczach.

w B7 nie było silnika 1.9tdi 105 konnego tylko 115 konny.

1.9TDI AWX/AVF 130KM to podobny silnik do 1.9tdi 130KM

przy wymiane z obecnego 2.0tdi na 1.9tdi nie ważne czy 130 czy 115, to musisz do silnika wymienić wiązkę razem ze sterownikiem silnika.

tylko jak póżniej wytłumaczysz przy sprzedaży nowemu nabywcy że w dowodzie jest 2.0tdi a w aucie siedzi 1.9tdi ?

Opublikowano

Jeżeli chcesz mieć świety spokój to zakładaj silnik BKD ma juz ulepszony układ smarowania. Łapy powinny pasować do silnika od auta z wzdłuznie mocowanym silnikiem. Załozysz tylko swój osprzet i bedzie OK.

Opublikowano
Dwumasa raczej nie będzie pasowała- wystarczy popatrzeć na alledrogo do jakich silników pasuje twoja dwumasa i sprzęgło. Kup cały silnik awx albo avf z kompletnym dwumasem z jakiegoś anglika

---------- Post dopisany at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:45 ----------

skrzynie masz 6 ???

sprzęgło z kołem dwumasowym z 2.0tdi będzie pasowało do 1.9tdi

Opublikowano

w takim razie dwumasa pasuje i skrzynia też, zostaje tylko zrobić przeszczep na awx, pozbyć się dpf i masz wechikuł na lata :)

Opublikowano

no wlasnie, skrzynia 6 a z tego co patrzylem to w awx chyba 5 ?

2.0tdi pierdo.. za przeproszeniem. zaawsze cos sie spier... w tym zlomie.

odnosnie tego jak wytlumacze to chce to zrobic zeby mialo rece i nogi, wiec chyba po wymianie silnika trzeba zmienic papierologie w dowodzie ? zdaje sobie sprawe ze nie ma koniecznosci ale wypadaloby. poza tym auto znajdzie nabywce prawdopodobnie na forum jak sie z nim kiedys pokaze bo jest dosc unikatowe i mega zadbane w srosku. granatowy skorzany srodek - ladny granat a nie taki szajs jak w starych audi i bmw. brakuje s line zew ale jest w planie. wewnatrz nie ma sline ale poza fotelami jest kilka ciekawych planow.

kolejne pytanie czy silnik bedzie pasowac w miejsce obecnego czy nie ? trzeba robic jakies przerobki ?

Opublikowano

AWX 5 biegów

AVF 6 biegów

W takim zestawieniu wychodziły te silniki

Podejdzie i 6 biegowa skrzynia do AWX, ja np mam AVF i skrzynię 5 biegów bo taką sobie zażyczyłem podczas przekładki multi na manual

Opublikowano
no wlasnie, skrzynia 6 a z tego co patrzylem to w awx chyba 5 ?

2.0tdi pierdo.. za przeproszeniem. zaawsze cos sie spier... w tym zlomie.

odnosnie tego jak wytlumacze to chce to zrobic zeby mialo rece i nogi, wiec chyba po wymianie silnika trzeba zmienic papierologie w dowodzie ? zdaje sobie sprawe ze nie ma koniecznosci ale wypadaloby. poza tym auto znajdzie nabywce prawdopodobnie na forum jak sie z nim kiedys pokaze bo jest dosc unikatowe i mega zadbane w srosku. granatowy skorzany srodek - ladny granat a nie taki szajs jak w starych audi i bmw. brakuje s line zew ale jest w planie. wewnatrz nie ma sline ale poza fotelami jest kilka ciekawych planow.

kolejne pytanie czy silnik bedzie pasowac w miejsce obecnego czy nie ? trzeba robic jakies przerobki ?

będzie pasował, B7 i B6 mają te samą budę.

Opublikowano

moim skromnym zdaniem to nie pierdo...silnik tylko pierd...e Longlive. 4L oleju w silniku +DPF i wymiana oleju co 20000KM. chore...

jako mechanik powiem tak -ja mam B7 BRD. i jesli by mi sie cos takiego zdazyło to bym nie kombinował tylko wkładał to co tam jeździ. skoro siedzi tam taki silnik to wkładaj taki silnik. masz do wziecia BRD to pakuj BRD jakis tuner zrobi ci tylko program pod BRD(mówie o serujnym sofcie)...albo uda ci sie wyrwac razem ze sterownikiem czyli ECU. albo szukaj dołu silnika. blok i układ korbowo-tłokowy...lankastery z pompą itd, głowice wszystko przeloza i z bani. przy przeróbkach zawsze sa dodatkowe koszta. włozą ci 1.9 potem bedziesz rwał kłaki z jajec ze cos ci nie tak ze cos tam...

Opublikowano

kolego nie odbieraj tego jako atak, zrozum mnie. skoro jestes mechanikiem to chyba sam wiesz jakie problemy wystepuja z 2.0 tdi i trzeba przyznac ze ten silnik jest faktycznie awaryjny, olej wymieniam co 10-12tysiecy kilometrow, filtr paliwa co 39 tys km i tankuje tylko verve diesel na sprawdzonym orlenie i co ? i od 2 lat ciagle z tym silnikiem sie dzieje, non stop. u mechanika jestem srednio 2 razy w miesiacu, raz na wymiane oleju i raz na naprawe i mam dosc juz tego 2.0tdi...wymienilem juz w tym samochodzie wszystko,teraz podejrzewam ze najsensownijszym rozwiazaniem bedzie wstawienie 1.9tdi i sprzedanie calego sprawnego osprzetu z 2.0tdi

po to jest forum i gro ludzi bardziej i mniej kumatych zeby zrobic burze mozgow i wspolnymi silami znalezc jakis consensus. z tego co mi wiadomo i wg powszechnie krazacych opinii 1.9tdi to bardzo dobre silniki - wiadomo, ze to diesel i koszta serwisowania sa wyzsze niz w benzyniaku, ale mimo tego duzo lepszy pod wzgledem awaryjnosci od 2.0tdi.

Wracajac do tematu nowego serce w mojej b7, wyłapalem pewna sprzecznos, jeden z kolegow wyzej piszacych mowi ze 6biegowy manual bedzie pasowal do awxa, a z kolei drugi napisal ze pod 6 biegowe skrzynie byl robiony silnik avf a nie awx.

wiec jak to jest panowie ?

dodatkowo sdprostujcie jesli ponizej wylapiecie jakies bledy :

1. kupuje silnik awx

2.montuje silnik awx, nowy komputer i wiązke (czy cos jeszcze? sprzeglo, dwumas, skrzynia ?) w miejsce obecnego 2.0 tdi bva bez zadnych problemow, awx oczywiscie z osprzetem.

...i ciesze sie jazda...

kolejna sprawa : co warto zostawic z obecnego osprzetu ? turbine brd pod przyszle modzenie ? 2 intercoolery ? radźcie panowie, radźcie.

pozdrawiam, Michal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...