Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabo się nagrzewa ( wina wisco, termostatu?)


krzsfs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam audi a4 1.9 TDI 90km z 1997r. problem moj polega na tym, ze dlugo nagrzewa sie silnik. Mianowicie na kodzie 49c pokazuje mi w przedziale 88-89 (krotki postoj) 90-92 (podczas jazdy), teraz własnie prz temperaturze na zewnatrz + 4 oC, przejechalem droge okolo 5km w czasie 5-6min nagrzal sie do 68 oC to normalne w tych modelach? Po nastepnej godzinie postoju odpalilem ponownie, temp. na 49c poczatkowa 49 oC przejechanie 5km po osidelu przy tem zew 4 oC max 92 oC. No i doszedl tez inny problem wisco przy zimnym silniku nie do zatrzymania...czy to ma wlasnie wplyw na chlodzenie?dodam ze jak auto na postosuj to temp. od razu spada do kolo 87-88 oC. Spalanie też wyższe. Pomóżcie w dedukcji.

---------- Post dopisany at 10:32 ---------- Poprzedni post napisany at 10:19 ----------

Myślę również, że termostat może być walnięty w ten sposób iż ciagle jest otwartyi działa na dużym obiegu od samego odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas jazdy nagrzewa się do 87-88 stopni max przy takich temperaturach. I muszę zrobić około 10-12 km, a jestem po wymianie czujnika i termostatu, także ja bym się nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi pali kolo 8 w miescie. Wisco powinieneś zatrzymać ręką jak jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie bede wiedzial dzis jakie bo musze przejechac pare km zeby obliczyc, bo niestety na komputerze mi nie wyswietla, ale sasiad z audi a4 1.9 tdi 110km 1998r spalanie oscyluje w tych warunkach pogodowych 6-6.5 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do nagrzewania to TTTM.

po przejechaniu 10 Km od zimnego startu bez butowania temperatura 70-80C w zależności od intensywności ogrzewania wewnątrz , a od kiedy przepłukałem nagrzewnice to w środku zrobiło się cieplej i grzeje już od 50C ale jeszcze wolniej się nagrzewa.

Mam zaślepiony EGR więc to też wpływa na -:grin:

spalanie około 6,5 głównie na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz miał temperaturę np; 70 oC to zobacz czy chłodnica jest ciepła, jeżeli jest ciepła to tak jak piszesz termostat do wymiany

u mnie też się wolno nagrzewa, jak jest - 10oC to zakładam zasłonę na chłodnice zrobioną z rolety wewnętrznej aby silniczek miał cieplej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sprawdziłem i doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej przyczyną długiego grzania jest wisco , które chodzi na maksa (nie moge jego zatrzymac przy zimnym silniku).

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:09 ----------

Pytanie jak wisco jest walniete jest jakas mozliwosc jego spowolnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wymiana na sprawne :hi:innej możliwości nie ma i nie ma co kombinować bo można silnik przegrzać jak zrobisz tak aby się w ogole nie kręciło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To , że wisko jest walnięte wcale nie oznacza ,że silnik się ni dogrzeje. W starych mercedesach wentylator był na pasku klinowym i kręcił się stale w zależności od prędkości obrotowej silnika ,a wewnątrz zimą panowało piekło. Wisko to takie fajne urządzenie które ma przyspieszyć nagrzewanie silnika i nie dopuścić do przegrzania w korku. Za temperaturę silnika odpowiedzialny jest sprawny termostat.Jeżeli jest ok. to dopilnuje prawidłowej temp. silnika 90 st. Zasłanianie kartonami chłodnicy to raczej zasłanianie przelotu powietrza przez komorę silnikową i ograniczenie prawidłowej wentylacji niż przyspieszenie ogrzewania. Najlepiej zakładać ciepłą kołderkę ,żeby silniczek nie zmarzł. O ile termostat jest sprawny to pozwala na krążenie płynów chłodzących przy ok 88 st.c i nie wcześniej. Do tego czasu silnik wychładza się tylko przez nagrzewnicę.Aby przyspieszyć rozgrzanie silnika zamknij ogrzewanie.Charakterystyka spalanie ropy jest trochę inna niż benzyny. Tu duża część idzie na pracę a nie wielka jest tracona na temperaturę spalania. Jak chcesz mieć szybko ciepło zmień na benzyniaka.Spalanie benzyny to przede wszystkim ciepło a później praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To , że wisko jest walnięte wcale nie oznacza ,że silnik się ni dogrzeje. W starych mercedesach wentylator był na pasku klinowym i kręcił się stale w zależności od prędkości obrotowej silnika ,a wewnątrz zimą panowało piekło. Wisko to takie fajne urządzenie które ma przyspieszyć nagrzewanie silnika i nie dopuścić do przegrzania w korku. Za temperaturę silnika odpowiedzialny jest sprawny termostat.Jeżeli jest ok. to dopilnuje prawidłowej temp. silnika 90 st. Zasłanianie kartonami chłodnicy to raczej zasłanianie przelotu powietrza przez komorę silnikową i ograniczenie prawidłowej wentylacji niż przyspieszenie ogrzewania. Najlepiej zakładać ciepłą kołderkę ,żeby silniczek nie zmarzł. O ile termostat jest sprawny to pozwala na krążenie płynów chłodzących przy ok 88 st.c i nie wcześniej. Do tego czasu silnik wychładza się tylko przez nagrzewnicę.Aby przyspieszyć rozgrzanie silnika zamknij ogrzewanie.Charakterystyka spalanie ropy jest trochę inna niż benzyny. Tu duża część idzie na pracę a nie wielka jest tracona na temperaturę spalania. Jak chcesz mieć szybko ciepło zmień na benzyniaka.Spalanie benzyny to przede wszystkim ciepło a później praca.

Dobrze napisane:wink: popieram w zupełności, wyłączcie całkowicie climatronic i silnik osiągnie temp. roboczą znacznie wcześniej.

Przy dużych mrozach podczas postoju nawet ogrzewanie wnętrza jest wstanie obniżyć temp. płynu do ok 70 stopni i wszystko przy sprawnym termostacie:decayed: Taka to wada większej sprawności silnika na ropkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłanianie kartonami chłodnicy to raczej zasłanianie przelotu powietrza przez komorę silnikową i ograniczenie prawidłowej wentylacji niż przyspieszenie ogrzewania. Najlepiej zakładać ciepłą kołderkę ,żeby silniczek nie zmarzł.

Cóż nie pisałem że zasłaniam silnik-chłodnicę w sposób prymitywny, czyli kartonem, lecz ładnie wykonaną roletką wykonaną z rolety wewnętrznej, która to przepuszcza część powietrza jak też nie zakrywam całej , a raczej ~ 70 procent powierzchni chłodnicy ograniczając jedynie ilość przepływającego powietrza, które to zimą podczas jazdy i tak jest wystarczająco zimne aby ostudzić komorę silnika. Taką metodę stosują niektórzy producenci sam ciężarowych.

W B5 silnik ładnie trzymał temperaturę, teraz w B6 się nie dogrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziekie panowie za informacje, stosuje sie do waszych rad, wyłaczam climatronica i o wiele szybciej robi sie cieplej. Co do wisco chyba musze wymienic, ale poki kreci sie na maksa nie ma cyba takiej potrzeby?

Przy sprawnym termostacie visco nie powinno w zauważalny sposób wpływać na temp. silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...