Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z odpaleniem +kontrolki od ABS/ESP/EPC


Szakal

Rekomendowane odpowiedzi

No i chyba przechwaliłem swoją niunie bo od wczoraj mam problem :facepalm: Wcześniej nie było problemów.

Pojechałem na uczelnie i zostawiłem tam auto na jakieś 3h. Przychodzę ,odpalam (przekręcając kluczyk na tyle samo co zawsze ,nie trzeba było długo trzymać) a ona nie załapuje. Przekręcam raz jeszcze ,kręcę klilka sekund i w końcu załapuje z tym że na desce świecą się kontrolki od ABS ,ESP i ta EPC. Jak zobaczyłem tą EPC to się wystraszyłem i zaraz auto zgasiłem.

Po chwili namysłu podjąłem kolejną próbę ,auto odpaliło już bez problemu ,EPC się nie świeci ale ABS/ESP nie ginie...

Potem byłem u dziewczyny ,auto postało ok 2h ale tym razem odpaliło bez problemu.

Jednak dziś historia się powtórzyła. Po całonocnym staniu w garażu za 1 razem nie łapie ,potem po dłuższym "chechłaniu" odpala ale 3 w/w kontrolki się palą ,gasze ,odpalam znowu i świecą się tylko od ABS/ESP. Pod pracą auto postało ok 5,5h ,z duszą na ramieniu wsiadłem i...odpalił bez problemów.

Błędy zczytałem następujące:

Silnik:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent (ten błąd miałem już wcześniej ,pewnie czujnik zespolony G2/62 do wymiany jest)

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

Ukł. hamulcowy:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent (ten też miałem wcześniej ,nie miałem kiedy poprostu zrobić adaptacji i zobaczyć czy się nie będzie pojawiał)

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

P1848 - 35-10 - - - Intermittent

Ktoś ma pomysł co mogło się zwalić? Na początku myślałem że może pompa paliwa niedomaga bo jak go kupowałem to przez błąd wskaźnika paliwa prawie brakło wachy ale udało się dojechać na stacje więc może dostała po tyłku.

No ale na te błędy nie mam pomysłu ,coś tam na forum znalazłem ale nic konkretnego ,nie wiem od czego zacząć :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wymiana czujnika temperaturty cieczy chłodzącej, po tym skasuj błędy i zobacz co się będzie działo, posprawdzaj jeszcze w blokach pomiarowych ABS jak tam z czujnikami czy wszystkie działają prawidłowo w tych blokach pokazuje ci tylko prędkość więc podłącz VAG i przejedź się to wtedy zobaczysz czy wskazują wogóle prędkość. Zacznij narazie od tego, po wymianie czujnika temperatury powinien zniknąć problem z odpalaniem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wymiana czujnika temperaturty cieczy chłodzącej, po tym skasuj błędy i zobacz co się będzie działo, posprawdzaj jeszcze w blokach pomiarowych ABS jak tam z czujnikami czy wszystkie działają prawidłowo w tych blokach pokazuje ci tylko prędkość więc podłącz VAG i przejedź się to wtedy zobaczysz czy wskazują wogóle prędkość. Zacznij narazie od tego, po wymianie czujnika temperatury powinien zniknąć problem z odpalaniem. :)

Myślisz że aż takie problemy sprawiałby czujnik? Auta nie mam długo ale ten bład jest odkąd je kupiłem i wcześniej takich szopek nie robił. No i dlaczego zapalaja się kontrolki zupełnie nie związane z silnikiem? Gdyby któryś czujnik źle pokazywał prędkość to by to wyskoczyło w błędach ,ten pierwszy błąd jest związany z czujnikiem położenia kierownicy ale już dwa następne coś o ECU... A dodatkowo chyba błąd czujnika temperatury chłodziwa nie wygenerowałby błędu przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej nie jednemu utoczył dużo krwi.

ECU do dobrania optymalnej mieszanki potrzebuje odczytów z kilku czujników: położenia wału, przepływomierza, czujnika temp. cieczy chłodzącej, itp. Błędne wskazania temperatury cieczy chłodz. przekładają się na źle skonfigurowaną mieszankę i mogą prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika.

Może być tak, że czujnik może mieć przerwę w zasilaniu spowodowaną zanieczyszczeniem styków, dlatego raz problem jest, innym razem go nie ma.

Poza tym łatwo go wymontować, więc od tego bym zaczął. Nawet podmianka ze znajomym, żeby mieć pewność.

Można też oporność czujnika sprawdzić jeśli masz jakiś miernik uniwersalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałem że on może aż tyle nabroić:eusathink: Myśle że podmianka nie ma sensu ,skoro wyrzuca mi błąd to i tak bedzie do wymiany a ori kosztuje ok 100zł więc nie taki majątek :) Póki co jeszcze mnie tknęło żeby filterek paliwa wymienić ,może on też dodatkowo problemy robić ,tym bardziej że nie wiadomo kiedy był wymieniany. Sliwka ,ten czujnik masz z tyłu silnika od strony ściany grodziowej ,widać go elegancko :) Na forum była gdzieś nawet instrukcja jak go wymienić ,z tego co pamietam to jak zrobisz szybką akcje to i bez spuszczania płynu się obejdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak czujnik sprawdził, nawet miernikiem uniwersalnym pod kątem oporności. Jak chcesz to napiszę Ci jakie wartości przy określonych temperaturach powinny być na czujniku.

A co do pozostałych błędów to wrzuć je do działu diagnostyki VAG. Tam forumowicze powinni Ci rozkminić te błędy. Nie chcę krakać, ale z ECU chyba się coś dzieje, bo każe Ci sprawdzić pamięć DTC:eusathink: i problem ma z ładowaniem sygnału. No i jeszcze ta przepustnica. Także wal do chłopaków czym prędzej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik mam więc mogę pomierzyć go także jak będziesz miał chwile to podrzuć mi te wartości :) Właśnie jak zakładałem temat to zastanawiałem się gdzie go umieścić ,tu czy w diagnostyce ,ale chyba nie bede tworzył nowego wątku tylko poprosze moderatora o przeniesienie tego tematu :) Dodatkowo dziwi mnie fakt ,że usterka ECU jest pokazana w module ABS a nie silnika i co ma to w ogóle wspólnego ze sobą ,tym bardziej że systemy bezpieczeństwa mają raczej osobne komputery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem problemy z czujnikiem kąta skretu g85 i też mi wywalało błedy związane z ecu jak u Ciebie, po wymianie czujnika na drugi wszystkie błędy znikły(stary czujnik gubił co chwile adaptacje)zrób adaptacjeg85 jeżeli niepomoże to czujnik do wymiany na drugi urzywany(nowy w aso tylko razem z taśmą) te błędy nie miały u mnie wpływu na odpalanie auta.Przyjżyj sie przepustnicy wyczyść przeprowadź adaptacje vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też raz na jakiś czas nie chce moja niunia odpalić tak przy temp. ok 50 st po dłuższym chechłaniu odpala i pali się kontrolka epc po chwilki gaszę silnik i ponownie odpalam i już wszystko ok kurcze nie mam pojęcia co to jest i co mam z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozwiązania jeszcze nie znalazłem ,ale odpukać od momentu kiedy zczytałem i skasowałem błędy ,problem nie powrócił ale jak bede miał chwile w przyszłym tygodniu to sie zastosuje do wskazówek które wcześniej dali koledzy.

---------- Post dopisany 18-03-2013 at 15:44 ---------- Poprzedni post napisany 24-11-2012 at 14:54 ----------

I niestety wszystko po jakimś czasie wróciło (pewnie dlatego że przez ostatnie 2 miechy praktycznie nią nie jeździłem).

Rano miałem historię jak w pierwszym poście czyli problemy z odpaleniem ,wywala epc+esp+abs. Ale z pod pracy to myślałem że nie ruszę. Niby wszystko ok ,kontrolki zgasły wszystkie a ja kręcę ,kręcę i kręcę.... Odpuściłem i kolejna próba ,nici z odpalenia. Zajrzałem pod maskę czy wszystko ok ale niepokojących objawów nie znalazłem więc znowu wróciłem i kręcę długo ,ni cholery nie odpala i kontrolki wszystkie gasną. Za którymś razem w końcu załapała i dojechałem do domu ,zaraz odczytałem błędy i tak:

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

17925 - Main Relay (J271): Electrical Malfunction

P1517 - 35-10 - - - Intermittent

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

P1848 - 35-10 - - - Intermittent

Wszystkie 3 błędy widziałem już kiedyś ,niestety teraz pojawił się ten drugi ,coś związanego z głównym przekaźnikiem.

W gwoli ścisłości dodam że wymieniłem czujnik temperatury na ori i błędu brak.

Czytałem żeby sprawdzić czy komp na podszybiu ma sucho ,odkręciłem wszystkie śruby prócz jednej do której nie ma dostępu przez część podszybia (demontaż tego w polifice wiąże się ze zdemontowaniem wycieraczki...) ,jednak udało mi się uchylić tą pokrywę i wygląda na to że jest tam sucho i czysto więc zalane ecu albo przekaźnik odpada.

Macie jakieś rady apropo tego co dalej sprawdzić? Bo ja już siły do tego auta nie mam od dawna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc;) miałem podobny problem tylko, że niestety w trasie jakiś czas temu. Jadę sobie autobahną;) wszystko pięknie;) uśmiech na twarzy i tylko że deszcz ze śniegiem padał. Nagle zapala mi się kontrolka EPC i ESP...i po dwóch minutach ABS....masakra...a auto przyspiesza jak wóz z węglem;) zjechałem z autostrady i po chwili przestał mi reagowac pedał gazu, ja go wciakam a on nie działa...tyle, że normalnie odpalało auto. Auto na lawete i do elektronika. Przyczyną było zalewanie sterownika. Poprostu woda się dostawała do tej ''czarnej skrzyneczki''. Sprawdz sobie czy nie masz gdzieś zwarcia i w instalacji i czy nie zalewa ci sterownika. Ja miałem trochę kłopotów z tą elektroniką w tym aucie, ale jak narazie wszystko ''odpukac w niemalowane'' śmiga. Polecam podjechac do dobrego elektronika i dac mu do zdiagnozowania ten problem. Ten magik co dałem mu mój samochód i jest sprawdzony,i jeden z lepszych w Kato. Na części naprawiane trzy miesiące gwarancji, a na nowe i zamontowane przez niego rok. Dwa razy korzystałem z jego usług.

Pozdrawiam i napisz czy rozwiązałeś ten problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie rozwiązany niestety ,w dodatku wczoraj mi taki numer odwalił że stał na wolnych obrotach i nagle zgasł ,2 próby odpalenia i chodził może z 2 sekundy a potem już w ogóle nie odpalił. Po kilku godzinach stania odpalił ale miałem choinkę na zegarach. Przed odpaleniem auta dało się usunąć tylko błąd zwiazany z głównym przekaźnikiem ,reszta powracała ,po odpaleniu i przejażdżce skasowałem reszte. Zaglądałem do ECU i jest raczej sucho ,z reszta wczoraj nie padało u mnie żeby coś go zalało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytargałem dziada ,jak mniemam to ten?

a347e7bf82c3ceb3m.jpg

dcd4284e26e9a558m.jpg

Pytanie ,czy da się go jakoś sprawdzić czy tylko podmianka mnie ratuje? Nowy już mi z głowy wybili w sklepie ,powiedzieli ze z kilka stówek będzie kosztować i musze znaleźć używkę. To dziadostwo czesto szwankuje ogólnie? Bo troche lipa jak auto nagle gaśnie i nie daje się odpalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy w ASO kosztuje koło 60 PLN tydzien temu kupowałem taki .generalnie mozna go sprawdzic omomierzem ,ale jesli przekaznik raz działa a raz nie to mozesz nie zdiagnozowac tego porawnie omomierzem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...