Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 Benzyna Multitronik - nie jedzie


tom666synow

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. A4 z 2003 roku, 2.0 benzyna Multi, ok. 163 tkm nagle podczas jazdy przestała "ciągnąć". Nie reaguje na "D", na wstecznym także nic. Na tiptronicu "1" i nic wyżej nie przebiję.

Ani nie drgnie, trup, leży...

Nie wyświetlają się żadne błedy na tablicy, po podpięciu do kompa również 0 błędów na silniku i skrzyni.

Słychać ciche, lekkie, jednostajnie rytmiczne brzęczenie z okolicy połączenia silnika ze skrzynią.

Auto serwisowane w ASO w Niemczech do samego końca, przebieg autentyczny, wszystko w orginale.

Jeżeli ktoś z forumowiczów może się orientować co się stało to z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka uwag.

Wepchnąłem auto na podnośnik, pod spodem wszystko wygląda ok.

W pozycji "P" koła przednie się blokują. Na "D" przy równoczesnym obracaniu kół w kierunku do przodu lub do tyłu słychać dość głośne stuki w skrzyni biegów. Czy mechanizm różnicowy może się tak głośno tłuc?

Po podpięciu do komputera obroty na skrzyni na wałku równe 0. Skrzynia stoi.

Komunikacja dźwigni ze skrzynią wydaje się w porządku bo na komputerze widać było że po zmianie pozycji na dźwigni zmieniają się parametry związane z elektrozaworami i widać że skrzynia wie że teraz jest "R" a za chwilę np. "D" lub "P".

Mam nadzieję że w miarę jasno i zrozumiale się wyraziłem. Ciężko czasem coś za kimś poprawnie powtórzyć zwłaszcza jeśli chodzi sprawy o których się nie ma zbyt dużego pojęcia. Mam na myśli elektronikę...

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik masz dobry skoro nie ma bledow i wykrywa pozyjce PRNDS

To raczej uszkodzenie mechaniczne skrzyni.

Pozostaje Ci szukac dobrego mechanika albo...pogadac z Nosbem o manualu*:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Z tego co widać to nie ma jasnej odpowiedzi i nie będzie do momentu zdjęcia skrzyni. Muszę szukać kogoś kto mi się tym zajmie bo sam nie chcę tam wtykać palcy. Jest ktoś solidny w opolskim, dolnośląskim lub na sląsku? W manualu sam bym coś pogrzebał ale automatu boję się dotykać.

A tak wogóle, to jest sens rozmyślać o przeróbie na manual???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Z tego co widać to nie ma jasnej odpowiedzi i nie będzie do momentu zdjęcia skrzyni. Muszę szukać kogoś kto mi się tym zajmie bo sam nie chcę tam wtykać palcy. Jest ktoś solidny w opolskim, dolnośląskim lub na sląsku? W manualu sam bym coś pogrzebał ale automatu boję się dotykać.

A tak wogóle, to jest sens rozmyślać o przeróbie na manual???

Podobno we wroclawiu jakas firma zajmuje sie remontami tych skrzyn a na śląsku Sopa.Nie polecam nikogo bo nie bylem.Przerobka na manual jest sensowna.Stracisz czesc komfortu jazdy automatem ale raczej zapomnisz co to awaria skrzyni biegow i zostanie Ci czesc kasy,ktorą musialbys wydac na naprawe multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więc realnie wyglądają koszty w przypadku zamianki na manual?

W przypadku remontu skrzyni, jeżeli teoretycznie jest to dwumas lub łańcuch jak piszecie, to ile to może kosztować?

Auto warte jest "grubszego" doinwestowania bo jego stan ogólny jest naprawdę rewelacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasz fakt jest drogi bo niema zamiennika do Multi wystepuje tylko w orginale, mozna go zalatwic po rabatach za 16xxzl co do lancucha koszt od 12xx tez po rabatach =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więc realnie wyglądają koszty w przypadku zamianki na manual?

W przypadku remontu skrzyni, jeżeli teoretycznie jest to dwumas lub łańcuch jak piszecie, to ile to może kosztować?

Auto warte jest "grubszego" doinwestowania bo jego stan ogólny jest naprawdę rewelacyjny.

Chyba bedziesz musial poszukac troche w sieci ile moze kosztowac zamiana na manual.Osobiscie mialem oferte ze z robocina i czesciami w dobrym stanie ,wyjdzie mnie to 3 tys.Gdyby czesci byly naprawde ok,to *bardzo dobra cena.

Naprawa multi jak ktos wczesniej pisal -dwumas 2 tys,lancuch 1,2tys ,nowy olej,ok 700zl,lamele 300zl,uszczelki lozyska itp 200 zl ,robocizna za to 1,5 tys. = 5,7 tys.Jesli bedzie tak jak u mnie tzn wywalone lozysko walka wejsciowego razem z *gniazdem w obudowie skrzyni to naprawa wynosi ok 500 zl co daje 6,2 tys. Z cen nie ma gdzie urwac niestety bo zamiennikow nie ma a oleju nie warto wlewac innego niz ori. Suma za ktora mamy dwie przerobki na manual,dlatego dobrze jest przemyslec czy samochod jest wart az takiej inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze to napisałeś :) U mnie wycena naprawa multi wyglądała bardzo podobnie . Wybrałem przekładke. Chyba nie musze pisać dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze to napisałeś :) U mnie wycena naprawa multi wyglądała bardzo podobnie . Wybrałem przekładke. Chyba nie musze pisać dlaczego.

mozesz napisac ile wyniosla Cie przerobka na manual?

Sprzedales czesci do multi ?

Gdzie robiles przekladke ? Jak zrobiona robota ? Na jakich czesciach ?

Jakie sa Twoje wrazenia ?

troche pytan sie nazbieralo*:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejscowość strachocice, tam robiłem przekładkę. Cena za usługę na pw, skrzynia sprzedana. Według mnie robota wykonana solidnie. Zero błędów w kompie. Auto chodzi rewelacyjnie, wreszcie poczułem moc tego silnika :) Komputer ten sam tylko tyle że przekodowany. Koleś zna się na robocie bo jak odbierałem auto to pod jego warsztatem stolo z 10 multi do przekładki. Części daje sam bo ma do nich dostęp, oczywiście gwarancja na nie jest także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam śledzę ten wątek i jestem ciekaw jak się sprawa skończyła, przekładka w końcu na manual czy naprawa multi?

*

*:co: **

Przeczytaj wątek ktory zostal napisany dokladnie przed Twoim*:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam śledzę ten wątek i jestem ciekaw jak się sprawa skończyła, przekładka w końcu na manual czy naprawa multi?

*

*:co: **

Przeczytaj wątek ktory zostal napisany dokladnie przed Twoim*:kox:

OK, ale mnie chodzi o użytkownika tom666synow jak sobie poradził ze skrzynią i co ewentualnie było przyczyną usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...