Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wywalenie zaworka N18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w związku z tym że chcę trwale wywalić n18 zamieszczam schemat przed i po operacji. Trójniki zaznaczone na czerwono będą usunięte tak jak i przewody zaznaczone na czarno. Czy tak będzie prawidłowo, pomimo wyskakującego błędu n18 ??

f0b504525d82e1f9m.jpg

f4efc1dd7255f1f0med....jpg | mj1234 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

fe9b6c8193551819m.jpg

usunicie n18.jpg | mj1234 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Opublikowano

....a czemu ma służyć fizyczne "wywalenie" czyli zdemontowanie n18?

Opublikowano

Skróceniu drogi podciśnienia i tak mam wywalony egr więc tylko mnie denerwuje ten zaworek

Opublikowano

Jak wyciągniesz N18 to raczej będzie Ci wywalać błąd. Wystarczy zaślepić tylko przewód zasilający N18 podciśnieniem (wcisnąć coś w przewód) i założyć go na swoje miejsce. Chyba że zależy Ci by go sprzedać to możesz kombinować. Trzeba (z tego co kiedyś czytałem) wyłączyć go programowo, ale nie się wypowiedzą osoby dobrze ogarniające VAGa.

Opublikowano

ciahciah mi to już kiedyś zaproponował, błąd będzie ale oprócz tego żadnych minusów. Pytanie tylko czy schemat jest ok ??

Opublikowano

bład da sie bezproblemowo wylaczyc.

Opublikowano

Schemat po wyciągnięciu N18 jest prawidłowy.

Opublikowano

W zasadzie to nie ma sensu wywalać mechanicznie N18 gdyż taki zabieg sam zrobiłem w swoim gracie. W miejsce N18 wstawiłem opornik o rezystancji odpowiadającej oporowi jego cewki i vag nie "widział" usunięcia N18 ale do czasu gdyż opornik dość szybko paliło. Faktycznie opornik musiałby mieć dużą moc by obstał ale wtedy i jego gabaryty nie są małe więc nie ma różnicy czy wisi N18 czy duży opornik. Ostatecznie jeżdżę bez jednego i drugiego a stały błąd w vagu zupełnie nie zaprząta mojej uwagi. Układ podciśnień mam skrócony tylko do zaworka zwrotnego, N75 i akumulatora podciśnienia. Klapy gaszącej już nie mam bo jest przelotka zamiast EGR czyli N239 również wywalony. Oczywiście chodzi o silnik ALH (zmienna geometria i klapa gasząca fabrycznie).

Opublikowano

Sztomel ma rację. Ja w poprzedniej A4 AFN po zaślepieniu EGR włożyłem kulkę w wężyk zasilający N18 tuż przed nim (można włożyć cokolwiek nawet kawałek jakiegoś wałeczka na wcisk) i ten wężyk założyłem na swoje miejsce. W ten sposób N18 działał ale nie docierało do niego podciśnienie tym samym nie było ono "marnowane" nie potrzebnie a wszystko wyglądało jak w oryginale i nie było problemów z błędem N18.

Opublikowano

Ja mam odpięte podciśnienie z N18, błędów nie ma.

Przynajmniej hamulec brzytwa i zaczyna chwytać jak się lekko muśnie pedał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...