Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI, manual 5b] Problem z 5 biegiem, pad skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

ostatnio przy powrocie ze stolicy miałem dziwny problem. Mianowicie wrzuciłem 5 za Wawa (przy wrzucaniu z innego biegu na 5 słychać delikatny, cichy dźwięk - jakby jakaś zapadka albo coś podobnego, nie słychać go jak mam 5 wyrzucam ja i znowu wrzucam) i buta... wszystko OK ale chciałem ją wyrzucić (blisko paliło się czerwone) a tu klapa, dźwignia sie ruszała ale nie można było za chorobe jej wyrzucić . Jakimś cudem przejechałem to skrzyżowanie przyspieszając od 40 km/h na piątym biegu.

Próby wyłączenia podjąłem jakieś 10 razy i nic. Ponieważ za jakieś 10 km był Orlen postanowiłem tam skręcić.

Skręt był w lewo i pokonałem go dosyć szybko z wciśniętym sprzęgłem i wtedy wreszcie 5 wyskoczyła.

Uff, jakos pokonałem te 120 KM do Lublina.

Od tamtej pory (4 dni) 5 działa (nie blokuje się) ale słychać ten dziwny dźwięk.

Więc pytanie co to może być???

Może ktoś miał kiedyś podobny problem? Proszę o rady?

PS. Samochód ma 288tys.

Pozdrowionka

Opublikowano

marecki_78, ciekawy przypadek.

Dziwne, ze nie mogles wyrzucic 5 czy tam jakby nawet innego biegu bo nieraz mozna to zrobic bez sprzegla?

Ciezko jest podiac jakakolwiek diagnoze.

Jedyne to czekac na kogos kto mial podobny przypadek.

Mozliwe, ze cos sie tam podstawia (czyt. poluzowalo) i stawia opor.

Opublikowano

ciezko co doradzic ...

ja bym podjechal do mechanika na dignoze skrzyni ....

Opublikowano

mam identyczny problem mianowicie od wczoraj przy wrzucaniu 5 biegu (tak w połowie drogi dzwigni w miejsce 5 biegu) słuchać małe chrupnięcie

zrobiłem wczoraj 250km na trasie i poza tym bardzo denerwującym chrupnięciem bieg działał znakomicie mimo to boje się że wkrótce zdaży się podobna sytuacja jak koledze i nie będę mógł wyrzucić 5tki co może być niebezpieczne

---

mam też drugi problem mianowicie czasem 2 bieg wchodzi bardzo opornie, porównując jeśli przekładnia normalnie chodzi jak po lodzie to czasem dwójka ma tendencję do bardzo opornego ale miekkiego wchodzenia, muszę bardzo mocno wbijać ale nie słychać żadnego chrupania :)

znacie jakiś zakład zajmujący się diagnozą skrzyń biegów w Bydgoszczy lub okolicach?

Opublikowano

mam też drugi problem mianowicie czasem 2 bieg wchodzi bardzo opornie, porównując jeśli przekładnia normalnie chodzi jak po lodzie to czasem dwójka ma tendencję do bardzo opornego ale miekkiego wchodzenia, muszę bardzo mocno wbijać ale nie słychać żadnego chrupania :)

znacie jakiś zakład zajmujący się diagnozą skrzyń biegów w Bydgoszczy lub okolicach?

Heheh, jak mam dokładnie to samo też z tą dwójką ;-) hmm udam się do mechaniora chyba z tym

Opublikowano

Ja tez mam problem z 2 biegiem ale tylko jak jest zimno i pierwszy raz w danym dniu wrzucam bieg. Sadze, ze to synhronizator jest slaby i zanim olej dotrze na wsyzsktie elementy to staiwa opor.

Opublikowano
Ja tez mam problem z 2 biegiem ale tylko jak jest zimno i pierwszy raz w danym dniu wrzucam bieg. Sadze, ze to synhronizator jest slaby i zanim olej dotrze na wsyzsktie elementy to staiwa opor.

No właśnie może to trzeba zalac ceramizerem i poczekać? Ma ktos jakies doświadczenia z tym?

Opublikowano
No właśnie może to trzeba zalac ceramizerem i poczekać?

Zadnych dodatkow.

Takie jest moje zdanie. :razz:

Wiesz do konca z czego sa wykonane elementy w skrzyni, ze chcesz zalewac jakies dodatki :?:

Opublikowano
Hej,

Próby wyłączenia podjąłem jakieś 10 razy i nic. Ponieważ za jakieś 10 km był Orlen postanowiłem tam skręcić.

Skręt był w lewo i pokonałem go dosyć szybko z wciśniętym sprzęgłem i wtedy wreszcie 5 wyskoczyła.

Może problem polega na blokowaniu się ciegna do skrzyni bo jak piszesz przy skręcie w lewo przy dość dużej prędkości skrzynia napewno zmeiniła troche położenie na poduszkach i bieg wyskoczył. Tak mi sie wydaje z reguły jest tak że jak skrzynia jest zwalona to niemożna wrzucić biegu bo haczy ale przy wyżucaniu biegu problem znika. Nawet przy dobrej skrzyni można wyzucac biegi bez sprzęgła i nic się niedzieje. Ale to takie moje gdybanie :wink:

Opublikowano
Ja tez mam problem z 2 biegiem ale tylko jak jest zimno i pierwszy raz w danym dniu wrzucam bieg. Sadze, ze to synhronizator jest slaby i zanim olej dotrze na wsyzsktie elementy to staiwa opor.

Pikuś mam identyczny problem i trochą mnie to wkurza, wiecie napewno co jest przyczyną?

Opublikowano
mam identyczny problem mianowicie od wczoraj przy wrzucaniu 5 biegu (tak w połowie drogi dzwigni w miejsce 5 biegu) słuchać małe chrupnięcie

hej, mam nadzieje że tobie skrzynia nie padła bo mi się przedwczoraj wysypała.

Szczegóły:

po wizycie u mechaniora polecił mi zmienic olej, przy spuszczaniu starego wylało sie z nim 2 mosiężne kawałki (wielkości 1cmx0,5cm).

Jako że i tak nie miał wolnych mocy przerobowych przejechałem na nowym oleju jakieś 600km i było git, niby biegi lepiej wchodziły itp. Miałem dzwonić do niego po Nowym Roku i zadzwoniłem o dzień za późno ;-(

Ale wczoraj przy powrocie z pracy czułem jakby nagle cos blokowało koła napędowe przez ułamek sekundy (było to na wszystkich biegach). Do tego na wstecznym objaw się nasilał, potem drążek zablokował się na 1,

a po odblokowaniu i wrzuceniu 2 poczułem że samochód ledwo jedzie i zatrzymałem się.

Nawet na luzie coś czasem blokuje koła na moment ,więc do mechanika musiałem jechać na sprzęgle.

Podejrzewam niestety kompletny pad (chyba że to może jakimś cudem łożysko albo inna pierdoła).

Coś czuję że chyba trzeba rozglądać się za nową skrzynią

BTW: Moze ktoś ma w okolicach Lublina i promieniu 200km ??

:a4fan: A4 1.9 TDi AHU 1997 przed liftingiem

numery skrzyni i ogólny stan będę znał jutro

W aucie była skrzynia DUK (od motoru AJM 115KM, ja mam 90KM więc ktoś tam coś dłubał)

Padło łożysko wałka głównego (rozleciało się w drobny mak) - jak można się domyślać z trybów skrzyni mało co zostało, do tego 3 synchronizatory: 1 i 2 były już zużyte a 5 całkiem rozwalony (pęknięty).

Więc poszukuję skrzyni okdzie z listy

CPC, DHL, DMV,DHL, DUK

Może ktoś ma w okolicach Lublina?

Pozdrawiam

Opublikowano

jaki olej i ile należy wlać do skrzyni w a4 b5 1.9 tdi AHU 90koni?

PS. przy okazji zmiany oleju dodam też dodatek LIQUI MOLY MOS2 GETRIEBE z dwusiarczkiem molibdenu

Opublikowano
jaki olej i ile należy wlać do skrzyni w a4 b5 1.9 tdi AHU 90koni?

PS. przy okazji zmiany oleju dodam też dodatek LIQUI MOLY MOS2 GETRIEBE z dwusiarczkiem molibdenu

Audi do skrzyn manualnych zaleca olej sytetyczny 75W90

Opublikowano

a ile wchodzi? litr dwa czy więcej?

pozdr

Opublikowano
a ile wchodzi? litr dwa czy więcej?

pozdr

albo 3 albo 5 ... napewno 3 literki a z 5-tko to moze palnąłem głupote ale tak cos mi sie kojarzy .... ;)

Opublikowano

witam ja mam podobny problem tyle ze piątka mi nie wchodzi a przy trujce czasami cos lekko zgrzyta juz mnie to wkurza nie dawno mi padla przekladnia a tera cos z biegami :(

Opublikowano
a ile wchodzi? litr dwa czy więcej?

pozdr

albo 3 albo 5 ... napewno 3 literki a z 5-tko to moze palnąłem głupote ale tak cos mi sie kojarzy .... ;)

Do skrzyni wchodzi:

2,25 l oleju

a do Quatro 2,75l

Tez sie zdziwiłem że tak mało (prawie ja w Golfie 2,3) ale w sumie to tylko smarowanie rozbryzgowe.

[ Dodano: 13-01-2007, 14:50 ]

Hello skrzynia wymieniona ;-( na DUK.

Stara skrzynia DUK jest u mnie w piwnicy. Jakby ktoś jakichś część potrzebował to służe ;-). W sumie wszytko oprócz wałków głównych i synchronizatorów w miarę OK.

POZDR.

Opublikowano

zmieniłem olej na polecany połsyntetyk MOTULA

dodałem dodatki LIQUI MOLY z dwusiarczkiem (mos2)

ale wciaz to samo...

problem pojawia się raz na jakiś czas, ostatnio np prowadziła moja kobieta i wrzuciła jedynke przy minimalnej predkosci 3- km/h (sic !!) i znowu problemy, ledwo co udało jej się wyrzucic jedynke, dwójka w ogole nie chciała wejsc i tak dojechalismy do domu majac do dyspozycji od 3 do 5 biegu

nastepnego dnia po przejechaniu 500m problem sam ustapil i znow wszystkie biegi dzialaja, ale samo dzialanie skrzyni, wchodzenie biegow jest odczuwalnie inne niz kiedys, wszystko chodzi tak opornie i czuc ze kolejny babol wisi w powietrzu :)

sam nie wiem co zrobic czy rozbierac skrzynie czy ja wymieniac, nawet nie wiem jakie mam oznaczenie skrzyni (moze ktos to ustalic np po numerze VIN albo kodzie silnika i roczniku?)

PS mam do kupienia za grosze skrzynie od tdi 110 wiecie czy bedzie pasowac do mojego AHU 90koni?

Opublikowano
zmieniłem olej na polecany połsyntetyk MOTULA

dodałem dodatki LIQUI MOLY z dwusiarczkiem (mos2)

ale wciaz to samo...

sam nie wiem co zrobic czy rozbierac skrzynie czy ja wymieniac, nawet nie wiem jakie mam oznaczenie skrzyni (moze ktos to ustalic np po numerze VIN albo kodzie silnika i roczniku?)

PS mam do kupienia za grosze skrzynie od tdi 110 wiecie czy bedzie pasowac do mojego AHU 90koni?

Napisze tak: jakbym nie sluchal zony to bym nie zaplacil 1500 PLN tylko ze 300 PLN za zmianę synchronizatora oraz wymiane lozyska ;-( .

A tak kawaek synchronizatora wpad w lożysko i abba , cala skrzynie rozwalona

Zrób teraz a bedziesz zadowolony, u mnie teraz wszystkie biegi 1 palcem, bez zadnych zacięć wchodzą.

Z wywiadu jaki robiem spokojnie skrzynie z AFN czy podobnym 110 KM sa doskonae do naszych 90KM maszyn

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...