Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej i kontrolak OilDruck


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam takie pytanko. Dziś rano sprawdzałem tak profilaktycznie poziom oleju, gdyż nanczytałem sie tu różnych rzeczy o tych silnikach i po sprawdzeniu przełaczeniu na zapłon (bez uruchamiania) pojawiła sie ta słynna kontrolka-czerwona konewka i oildruck. Wysiadłem z auta ponownie otworzyłem maskę i zauważyłem że nie do końca dopchnołem bagnet pomiarowy. Ponownie go wlożyłem zamknołem maske i kontrolki nie było. Po odpaleniu wsio ok. Nacisnołem przycisk check, sprawdził wszystkie systemy i było ok. Czy ta kontrolka mogła zaświecić sie z powodu tego bagnetu. Nie uruchamiałem jeszcze silnika jak sie pojawiła wię c ciśnienie odpada. Dodam że pompa jest nowa. Dodatkowo zalał go ktoś olejem ELF 15W40 (mineralny) i teraz mam dylemat czy nie zmienić na 10W40. Rano jak odpale to troszke słychać zawory i takie cykanie przez jakiś czas (niewiem z czego-okolice doł lewe przednie koło).

Pozdrawiam.

Grzegorz

Opublikowano

Jak zostaniesz na tym oleju to długo nie pocieszysz się bezawaryjną jazdą. Pompe Ty wymieniałeś?? Sprawdzałeś ciśnienie??

Opublikowano

Ciśnienia nie sprawdzałem ale podczas jazdy ostrej itp. Nic sie nie dzieje. Kupiłem go i zrobiłem dopiero 500km tak że chyba by sie juz coś ukazało jak by było nie tak. Pompe zmieniał poprzedni właściciel.

Opublikowano

:facepalm: minaralny 15W40 w 1.8T ... a ja się zastanawiam nad zmianą z 5W40 na 0W40 :grin:

Co do problemu kontrolki to na 100% nie ma ona nic wspólnego z bagnetem. Sama kontrolka mówi o niskim ciśnieniu ale czemu to się zaświeciło to pies wie :decayed: Może wcześniej kotś coś chciał oszukać i coś namieszał :decayed::decayed:

Opublikowano

15W40 to można lać do golfa z 1991r. Zlej ten olej i to szybko!!! bo problemy to się zaczną.

Opublikowano
15W40 to można lać do golfa z 1991r. Zlej ten olej i to szybko!!! bo problemy to się zaczną.

Pewnie już jakieś problemy miał poprzedni właściciel i chciał go wyleczyc tym olejem.:facepalm:

Opublikowano

Czyle generalnei nawet jak były jakieś kombinacje jak zaleje go 10W 40 to może sie okazać iż ciśnienie kaput?

Opublikowano

Pewnie oleju ubywało bo u nas taka mentalność. Jak bierze to znaczy, że trzeba przejśc na kolejny poziom:kox: 10W40 itd.

Masz dwa wyjścia zmieniasz olej i może będzie dobrze może nie. Nie zmineiasz oleju i patrzysz jak turbinka pada i reszta.

Opublikowano

No ładnie minerał do turbo :facepalm:

Opublikowano
To jaki proponujecie teraz, raczej półsyntetyk 10W40. CIekawe czy sie nic nie rozszczelni itp

Zlej ten olej !!! wlej 5W, na tym co smigasz na bank sie wszystko posypie.

Opublikowano

Ja cały czas używam MOTUL 5W40. Tylko nie kupuj z allegro a odezwij się do dzika albo Tomka z forum kupując od nich masz 100% pewności, że oryginał bo na allegro sa podróbki.

Opublikowano

Panowie ale chyba teraz z minerału na pełen syntetyk przeskoczyć to troche hardkor. Wydaje mi sie że co najwyżej to na półsyntetyk. Dodatkowo powiedzcie mi bo tak sie oczytałem i większość problemów z olejem to przez pompe bądź zabrudzonego smoka? Ale może być tak że panewki wałek rozrządu hydraulika tez przyczynia sie do tego. Jak ktoś wlał minerał to może chciał żeby gęstszy olej poprawił ciśnienei w tym aucie, tylko niewiem jak to sie ma przy turbo bo może gęstszy w tym wypadku nie oznacza lepiej. I jeszcze takie pytanko droga jest pompa oleju i cięzko sie ją wymienia?

Opublikowano

Żeby wymienić pompe musisz zrzucić miske. Zrzucic miske nie jest tak łatwo bo trzeba lekko silnik unieść albo sanki zrzucić. To samo jest żeby zobaczyć smoka. Większość przypadków ze złym cisnieniem wiązało się z czyszczeniem smoka lub wymianą pompy. W dziale technicznym kilka postów niżej ktoś pisał o ciśnieniu w silniku AVJ. Zobacz ile powinno wynosić i podejdź żeby ci ktos sprzawdził. Co do oleju - do tego silnika zaleca się jak najrzadszy choćby z uwagi na turbo. Większość ma zalany 5W40 choć i 0W... chłopkai mają. Nie znam się juz w kwestiach przejścia z minerału na syntetyk. napewno trzeba by bylo zrobic płukanke. Jeśli boisz się to zalej 10W40 dobrego oleju i pojeździj troche. Jak będzie ok to próbuj z 5W....

Opublikowano

Ale po co chcesz coś ruszać z pompą? Skoro nie odpalałeś silnika to po prostu coś mu się w główce porypało i wyświetliło głupi komunikat. Skoro silnik nie pracuje to nie ma do rzeczy czy pompa i panewki są sprawne czy nie, zawsze ciśnienie oleju jest wtedy 0:naughty: Zaczniesz się martwić jak ten komunikat wystąpi przy pracującym silniku

Opublikowano

A więc Panowie sytuacja ma sie następująco. Po włączeniu zapłonu, nie uruchamianiu silnika naciskam przycisk check. Zaczyna sprawdzać systemy i po sprawdzeniu wszystkiego wyskakuje oliwiarka i napis:Motor abstellen Ölstand prüfen. Jak nie naciskam check wszystko ok. Nie wiem co dokładnie oznacza ten komunikat, sprawdziłęm poziom oleju i jest ok. Po zapaleniu silnika i podczas jazdy nic sie nie dzieje. Co to znaczy i z czym to sie wiąże? A jeszcze jedno bo może mi sie wydaje że poziom jest ok. Normalnie na stalce w innych silnikach powienien być w połowie podziałki a tutaj jak. Ja włąśnie miałem troszke powyżej połowy tego kreskowanego pola na bagnecie.

Opublikowano

Masz VAG-a jeszcze żeby podłączyć?? Tutaj też powinno być na połowie.

Opublikowano
A więc Panowie sytuacja ma sie następująco. Po włączeniu zapłonu, nie uruchamianiu silnika naciskam przycisk check. Zaczyna sprawdzać systemy i po sprawdzeniu wszystkiego wyskakuje oliwiarka i napis:Motor abstellen Ölstand prüfen. Jak nie naciskam check wszystko ok. Nie wiem co dokładnie oznacza ten komunikat, sprawdziłęm poziom oleju i jest ok. Po zapaleniu silnika i podczas jazdy nic sie nie dzieje. Co to znaczy i z czym to sie wiąże? A jeszcze jedno bo może mi sie wydaje że poziom jest ok. Normalnie na stalce w innych silnikach powienien być w połowie podziałki a tutaj jak. Ja włąśnie miałem troszke powyżej połowy tego kreskowanego pola na bagnecie.

Komunikat mówi żeby zgasić silnik i sprawdzić poziom oleju. Wszystkie czujniki poziomu jak i ciśnienia mogą głupieć ponieważ masz wlaną nieprawidłową oliwę.

Pasowało by pod Vaga podpiąć.

Opublikowano
To jaki proponujecie teraz, raczej półsyntetyk 10W40. CIekawe czy sie nic nie rozszczelni itp

0w40

5w40

5w30

I żaden inny!

Opublikowano

a co powiecie o castrol edge 10w60? mam to obecnie w silniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...