Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej i kontrolak OilDruck


gelu1

Rekomendowane odpowiedzi

A więc Panowie sytuacja ma sie następująco. Po włączeniu zapłonu, nie uruchamianiu silnika naciskam przycisk check. Zaczyna sprawdzać systemy i po sprawdzeniu wszystkiego wyskakuje oliwiarka i napis:Motor abstellen Ölstand prüfen. Jak nie naciskam check wszystko ok. Nie wiem co dokładnie oznacza ten komunikat, sprawdziłęm poziom oleju i jest ok. Po zapaleniu silnika i podczas jazdy nic sie nie dzieje. Co to znaczy i z czym to sie wiąże? A jeszcze jedno bo może mi sie wydaje że poziom jest ok. Normalnie na stalce w innych silnikach powienien być w połowie podziałki a tutaj jak. Ja włąśnie miałem troszke powyżej połowy tego kreskowanego pola na bagnecie.

Komunikat mówi żeby zgasić silnik i sprawdzić poziom oleju. Wszystkie czujniki poziomu jak i ciśnienia mogą głupieć ponieważ masz wlaną nieprawidłową oliwę.

Pasowało by pod Vaga podpiąć.

No tak pisze zgaśić silnika ale ja to sprawdzam chekiem na zgaszonym silniku. Na zapalonym wyskakuje cały czas OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zlej to badziewie co masz teraz i jeśli boisz się przejśc od razu na 5W40 to dawaj 10W40. Nie zastanawiaj się dłużej bo nie ma nad czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jeszcze jedno czy czujnik poziomu oleju może szaleć poprzez zły olej?

Tak ponieważ ten olej nie jest przypisany do tego silnika i wlewanie go wiąże się z nieprzestrzeganiem twardych zasad.:decayed:

Osobiście zlałbym to i wlał 5w50 5w40, tylko nie castrol. Nie ma sensu płukać go przed wymianą, zalej syntetyk i po 10 tyś zmień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie ma się co bać płukanki czy zmiany oleju na syntetyk. Ja bym jednak zastosował płukankę i od razu zalał pełen syntetyk. Filtr oczywiście też do wymiany bo w nim zostanie trochę minerała. Jeśli poprzedni właściciel nie chciał czegoś ukryć zalewając olej mineralny i może jeszcze jakieś świńtwo typu moto-doktor to nic się nie stanie. Szkoda kolego męczyć silnik i turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przeczytałem wątek i się trochę zmartwiłem... :( Ja mam u siebie olej Mobil1 10W40 Super 2000. Taki był wlany jak kupiłem auto w kwietniu (były wpisy w książce serwisowej) więc przy wymianie rozrządu i przeglądzie zalałem takim samym. Rozumiem, że nie jest to odpowiedni olej do tego silnika? Dodam, że poza tym że bierze trochę oleju to silnik pracuje idealnie. Następna wymiana za ok. 6tyś - czy lepiej zmienić na syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy tym silniku mam wlane 5W30 Motula, ciekawe czy nie będziesz miał teraz problemów przy wymianie tego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie... Przeczekam do następnej wymiany i pomyślę nad syntetykiem - o ile nie jest za późno.

Podobno nie wskazane jest przechodzić z półsyntetyka na pełen... Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy takiej zmianie?

Gdzie się takich bzdur naczytałeś/nasłuchałeś? To nie te czasy gdzie się jeździ syrenką. Pamiętaj o tym, że wężyk do turbiny jest cienki i prześwit może być mniejszy w przypadku korzystania z oleju mineralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie... Przeczekam do następnej wymiany i pomyślę nad syntetykiem - o ile nie jest za późno.

Podobno nie wskazane jest przechodzić z półsyntetyka na pełen... Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy takiej zmianie?

Gdzie się takich bzdur naczytałeś/nasłuchałeś? To nie te czasy gdzie się jeździ syrenką. Pamiętaj o tym, że wężyk do turbiny jest cienki i prześwit może być mniejszy w przypadku korzystania z oleju mineralnego.

średnica przewodu olejowego zawsze będzie taka sama, jedynie może być utrudniony przepływ oleju przez nagar który utworzy się na jego ściankach......a problem z olejami syntetycznymi i półsyntetycznymi jest w ich gęstości.....jasnym jest ze olej 10w50 w tem -20 stC będzie niedostatecznie smarował turbo dopóki się nie rozgrzeje.........do sportu używa się oleum o gęstościach rzędu 15w60 - 20w60.........tylko trzeba taki olej odpowiedni rozgrzać żeby zapewnił odpowiednie smarowanie.........proponuję to zacznijcie od 2:20 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno mnie zastanawia bo czytam wszędzie i kontrolka poziomu oleju pojawia sie na pomarańczowo na zapalonym silniku. U mnie na czerowno ale tylko po nacisnieęciu check tak po sprawdzeniu sstemów jest OK. Pisał ktoś że taki komunikat moż epojawiać sie dopuki nie naleje sie oleju na max na stalce, co o tym sądzicie. Chyba że coś zgłupiało i potrzeba mu resetu. Wystarczy odpiąć aku? Coś trzeba poźniej programować? No i taki pytanko upewniające, dobrze wyszperałem że do takiego silnika wchodzi 3,5l do 3,8l oleju?No i jaka marke polecacie-narazie będzie dla testów 10W40 choć na innych forrach do tego silnika polecają tez 10W60 a to jest syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinien być pierwszy film jaki ogląda nowy użytkownik forum :D w szczególności dla tych co mają auta z TURBO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjołem decyzje zaleje silniczek Motulem 6100 10W40 zobaczymy reakcje, nie chce aby doznał szoku. Jak wszystko będzie ok zastanowimy sie w późniejszym czasie nad 5W. Miejmy nadzieje tylko żeby ciśnienei było, podobno pompa nowa, miejmy nadzieje. Opisze koło niedzieli co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...