baxter007 0 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam wszystkich, A4 Avant 1.9 tdi 1996 110km AFN. Mam problem z ubywaniem płynu chłodniczego. Po przejechaniu około 1200 km na trasie czujnik ilości płynu zasygnalizował niski poziom. Dolałem do odpowiedniego poziomu i teraz po przejechaniu 20km znowu sygnalizuje ubytek. Dolałem do odpowiedniego poziomu, przejechałem 15km i znowu ubyło :/ Jest to drastycznie szybki ubytek płynu, wycieków na pierwszy rzut oka nie widać. Po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem różowo-biały nalot pod krućcem, który łączy przez gumowy przewód silnik z chłodnicą i jakby zagotowana wysuszona ciecz zaraz pod tym krćcem na bloku silnika. Przy odpalonym silniku i temperaturze 90 stopni przyglądałem się czy będzie widoczny w tym miejscu jakiś wyciek, ale nic nie zauważyłem czyli tak jakby w tym miejscu nic nie uchodziło. Może tez zaciek jest stary i miejsce jest szczelne. Czy jest możliwe żeby przez taką nieszczelność na krućcu lub też na wężu z nim połączonym w tym miejscu uchodziło w tak krótkim czasie tyle płynu? W płynie nie zauważyłem śladów oleju silnikowego, a w/w wąż nie jest twardy czy też twardszy niż zazwyczaj. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 A masz osłonę pod silnikiem ? bo jak masz to taki wyciek powinien dać znać o sobie szukaj dobrze, prawdopodobnie masz wyciek na tym króćcu co opisujesz jeśli olej czysty (nie zmienił barwy) i nie przybywa go to wyciek jest na zewnątrz ,a podczas jazdy silnik ciepły i może od parować a pod nogami pasażera sucho? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunny54 0 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 witaj, ja miałem podobny przypadek w innym autku, na postoju płyn nie wyciekał nawet na ciepłym silniku ale podczas jazdy zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie i obroty pompy cieczy, zwiększało się ciśnienie i ... . sprawdź też kolanko za silnikiem z którego płyn dostaje się do nagrzewnicy, często tam zawodzi oring. tak miałem w moim AFN'ie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 podłączając się pod temat, mam problem w avg 1999r z ubywającym płynem węże twardnieją , a ogrzewanie czasem działa a czasem nie. Jak zbiorniczka nie zakręce do końca to trochę jakby mniej ubywało, a jak jest zakręcony i go odkręcam to jest psiknięcie i płynu przybywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 podłączając się pod temat, mam problem w avg 1999r z ubywającym płynem węże twardnieją , a ogrzewanie czasem działa a czasem nie. Jak zbiorniczka nie zakręce do końca to trochę jakby mniej ubywało, a jak jest zakręcony i go odkręcam to jest psiknięcie i płynu przybywa. czeslaw82 obawiam sie ze uszczelka pod glowica padla,masz wszystkie objawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolchrz 0 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 zobacz czy korek w zbiorniczku nie puszcza będzie widać nalot na górze po odkręceniu korka następna rzecz to wszystkie podłączenia głowicy pompa wody i nagrzewnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 nigdzie nie widać żeby puszczał płyn. A na korku nie ma śladu, poza tym korek szczelny bo jak ciśnienie sie tworzy w układzie to trzeba go odkręcić, żeby powietrze uszło. Jak sprawdzić w 100% czy uszczelka jest walnieta. Auto ma mały przebieg i rzadko jest uzywane. Nigdy nie miałem awarii uszczelki w żadnym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauros88 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 sprawdz na zapalonym aucie czy na odkreconym korku w zbiorniczku wyrownawczym pojawiaja sie bombelki powietrza? mozesz rowniez zajechac na wykrywacz spalin w plynie chlodniczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 bąbelków powietrza nie widziałem, ale muszę zbadać u jakiegoś szpenia spaliny w płynie. Jakie koszta są z uszczelką? Nie robiłem nigdy i nie wiem czy dałbym radę sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauros88 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 jak tego nie robiles to sam nie rob. Bo trzeba rozrzad rozpinac i dociagac glowice odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejnosci. planowanie kolo 100 uszczelki kolo 200-300 mysle i robocizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 jesli padla uszczelka to po zdjeciu glowicy przede wszystkim glowice sprawdz na szczelnosc,jesli dobra to planowanie uszczelki pasuje przy okazji rozrzad zrobic plyn nowy olej filtr docieranie zaworow mysle ze 1000-1200 powinno wystarczyc +robota.u mnie w okolicy to okolo 500zl Ale3 najpierw sprawdz spaliny w ukladzie koszt takiego badania to okolo 30zl 15minut trwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 rozwiałeś moje wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 a jeszcze zapomnialem koniecznie nowe sruby do glowicy wielu mechanikow ich nie daje a to nie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 będę się modlił, żeby to nie to było, bo szkoda mi 2tys na inwestycje w auto które rocznie robi 8tys km rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 no niestety ja mialem taki przypadek3 lata temu brava warta byla 7 tys a wlozylem prawie 2tys i rok temu poszla za 4 a frajdy z jazdy tyle co nic td75km bylo. ale znow byla o wiele ladniejsza, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek666b 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Ok Panowie a poza pałowaniem zimnego to jaka może być przyczyna wydmuchania uszczelki? Od stania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabson765 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 przegrzania silnika napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 stare to są dobre wino i skrzypce a nie samochody!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 stare to są dobre wino i skrzypce a nie samochody!!!!! ehh:facepalm: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslaw82 0 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 na pełnym zbiorniku pod rant cały czas mam pęcherzyki powietrza. Chyba trzeba się szykować do naprawy. Czy warto zmieniać rozrząd przy okazji uszczelki jak mój ma 30tys km i 3,5roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się