Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 1.9 tdi 1997 110 km afn ubywa płynu chłodniczego bardzo szybko


baxter007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

A4 Avant 1.9 tdi 1996 110km AFN. Mam problem z ubywaniem płynu chłodniczego. Po przejechaniu około 1200 km na trasie czujnik ilości płynu zasygnalizował niski poziom. Dolałem do odpowiedniego poziomu i teraz po przejechaniu 20km znowu sygnalizuje ubytek. Dolałem do odpowiedniego poziomu, przejechałem 15km i znowu ubyło :/ Jest to drastycznie szybki ubytek płynu, wycieków na pierwszy rzut oka nie widać. Po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem różowo-biały nalot pod krućcem, który łączy przez gumowy przewód silnik z chłodnicą i jakby zagotowana wysuszona ciecz zaraz pod tym krćcem na bloku silnika. Przy odpalonym silniku i temperaturze 90 stopni przyglądałem się czy będzie widoczny w tym miejscu jakiś wyciek, ale nic nie zauważyłem czyli tak jakby w tym miejscu nic nie uchodziło. Może tez zaciek jest stary i miejsce jest szczelne. Czy jest możliwe żeby przez taką nieszczelność na krućcu lub też na wężu z nim połączonym w tym miejscu uchodziło w tak krótkim czasie tyle płynu? W płynie nie zauważyłem śladów oleju silnikowego, a w/w wąż nie jest twardy czy też twardszy niż zazwyczaj. Proszę o pomoc w diagnozie usterki.

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz osłonę pod silnikiem ? bo jak masz to taki wyciek powinien dać znać o sobie

szukaj dobrze, prawdopodobnie masz wyciek na tym króćcu co opisujesz

jeśli olej czysty (nie zmienił barwy) i nie przybywa go to wyciek jest na zewnątrz ,a podczas jazdy silnik ciepły i może od parować

a pod nogami pasażera sucho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj, ja miałem podobny przypadek w innym autku, na postoju płyn nie wyciekał nawet na ciepłym silniku ale podczas jazdy zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie i obroty pompy cieczy, zwiększało się ciśnienie i ... . sprawdź też kolanko za silnikiem z którego płyn dostaje się do nagrzewnicy, często tam zawodzi oring. tak miałem w moim AFN'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączając się pod temat, mam problem w avg 1999r z ubywającym płynem węże twardnieją , a ogrzewanie czasem działa a czasem nie. Jak zbiorniczka nie zakręce do końca to trochę jakby mniej ubywało, a jak jest zakręcony i go odkręcam to jest psiknięcie i płynu przybywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączając się pod temat, mam problem w avg 1999r z ubywającym płynem węże twardnieją , a ogrzewanie czasem działa a czasem nie. Jak zbiorniczka nie zakręce do końca to trochę jakby mniej ubywało, a jak jest zakręcony i go odkręcam to jest psiknięcie i płynu przybywa.

czeslaw82 obawiam sie ze uszczelka pod glowica padla,masz wszystkie objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy korek w zbiorniczku nie puszcza będzie widać nalot na górze po odkręceniu korka następna rzecz to wszystkie podłączenia głowicy pompa wody i nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie nie widać żeby puszczał płyn. A na korku nie ma śladu, poza tym korek szczelny bo jak ciśnienie sie tworzy w układzie to trzeba go odkręcić, żeby powietrze uszło. Jak sprawdzić w 100% czy uszczelka jest walnieta. Auto ma mały przebieg i rzadko jest uzywane. Nigdy nie miałem awarii uszczelki w żadnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na zapalonym aucie czy na odkreconym korku w zbiorniczku wyrownawczym pojawiaja sie bombelki powietrza? mozesz rowniez zajechac na wykrywacz spalin w plynie chlodniczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tego nie robiles to sam nie rob. Bo trzeba rozrzad rozpinac i dociagac glowice odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejnosci. planowanie kolo 100 uszczelki kolo 200-300 mysle i robocizna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli padla uszczelka to po zdjeciu glowicy przede wszystkim glowice sprawdz na szczelnosc,jesli dobra to planowanie uszczelki pasuje przy okazji rozrzad zrobic plyn nowy olej filtr docieranie zaworow mysle ze 1000-1200 powinno wystarczyc +robota.u mnie w okolicy to okolo 500zl

Ale3 najpierw sprawdz spaliny w ukladzie koszt takiego badania to okolo 30zl 15minut trwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...