Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BAU BDH BDG - jakie dokładnie różnice ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukalem na forum,ale wszedzie jest napisane,ze to sa blizniacze silniki i roznia sie tylko moca (program)

BAU/BDH 180PS 370Nm i Q
BDG 163PS 350Nm i FWD

to mam takie pytanie-
skoro to sa blizniacze silniki,taka sama glowica,pompa VP44,to dlaczego BAU i BDH chipuje sie na ponad 200PS,
a BDG ciezko wycisnac 190PS?

jakie dokladnie sa roznice? moze turbo,wtryski? skad taka roznica w chiptuningu?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Inny stopien sprezania...

Opublikowano

Inny stopien sprezania...

skoro glowice sa identyczne,bloki silnikow tez (ta sama pojemnosc),to moze tloki sa inne,

skad wzial sie inny stopien sprezania?

Opublikowano

Nie wiem, kiedys szukalem informacji na ten temat i wiele wiecej nie dowiedzialem sie.

Wiem tez, ze BDH i BDG w przeciwienstwie do BAU maja elektronicznie sterowana przepustnice, ale to akurat chyba nie wplywa na moc :tongue4:

Opublikowano

turbo tez jest to samo zmienialem w swoim AKE to cos o tym wiem. gdzies czytalem ze jest inne oprogramowanie pompy wtryskowej. Z tego co sie tez orientuje to tloki i korbowody sa tez te same.Bo na przykład w silnikach PD silniki 101 koni i 116 roznia sie od 130 i 150 wlasnie korbowody sa inne tłoki i turbo a w silnikach 2.5 nie ma chyba tak wielkich roznic

Opublikowano

Z tym pytaniem to lepiej na forum AKP, tam są goscie, którzy z przyjemnością znajdą między nimi 1500 szczegółów typu śrubka/nakrętka i wszystkie Ci opiszą i skomentują:D swoją drogą dobre pytanie, bo móei się, że najlepszy jest BAU, dlaczego? :gwizdanie:

Opublikowano

BAU, BDH, BDG i BCZ (wystepujacy glownie w Allroad'ach i bardzo sporadczynie w A6) to najbardziej dopracowane 2.5TDI jakie wychodzily - i jednoczesnie ostatnie.

Silniki praktycznie nieawaryjne.

Brak problemu walkow, nieco inny uklad paliwowy (brak problemu VP44 - inna elektronika, chlodnica paliwa), mniejsze opory wewnetrzne, inny system olejowy, inne ECU, inny uklad wydechowy. No i nawet odczuwalnie mniejsze zuzycie paliwka nic poprzednie generacje.

Silniki w ocenach znajacych temat mniej awaryjne (i tansze w serwisowaniu) od pierwszych 3.0TDI.

Zreszta w 3.0TDI hydraulika zaworowa i walki rozrzadu sa takie same jak w ostatnich 2.5TDI.

* wiedza czerpana miedzy innymi z AKP :cool1:

Opublikowano

dzieki Flyer, ciekawe to co piszesz...

szkoda, że zarzucili produkcję 2.5 na rzecz tych większych - 3.0 i 2.7 - np. w a6 2.5 występują tylko w budzie c5, w c6 już ich nie ma. To samo w allroadach - BAU można kupic max 2004/05 czyli jeszcze w tej starszej budzie. Ciekawe jak nakreśli się opinia o 3.0 i 2.7 kiedy staną się u nas bardziej popularne i zrobią większe przebiegi.

Tak czy owak chciałbym, żeby BAU był moim następnym silnikiem... ale 2.0 na CR kuuusi ekonimią... mimo, że to nie V6, piękna sprawa.. :slina:

Opublikowano

Jedyna wada chyba ostatnich 2.5 to mniejsza podatnosc na tuning niz nowe 3.0TDI.

Chociaz jeden z userow AKP ostatnio stwierdzil, ze wraca do serii, bo boi sie konsekwencji mocnego programu w swoim 3.0 :cool1:

Ja jeszcze niedawno chcialem miec w nastepnym aucie 3.0, ale tutaj trzeba miec jednak naprawde gruby portfel przy wiekszym przebiegu :decayed:

Opublikowano

dzieki Flyer, ciekawe to co piszesz...

szkoda, że zarzucili produkcję 2.5 na rzecz tych większych - 3.0 i 2.7 - np. w a6 2.5 występują tylko w budzie c5, w c6 już ich nie ma. To samo w allroadach - BAU można kupic max 2004/05 czyli jeszcze w tej starszej budzie. Ciekawe jak nakreśli się opinia o 3.0 i 2.7 kiedy staną się u nas bardziej popularne i zrobią większe przebiegi.

Tak czy owak chciałbym, żeby BAU był moim następnym silnikiem... ale 2.0 na CR kuuusi ekonimią... mimo, że to nie V6, piękna sprawa.. :slina:

z tego co widzę 2.0tdi to nie ideał,a co do ekonomi 1.9 to gigant jednak kultura pracy diesli R4 to nie to,a 3.0 jest drogi w serwisowaniu(jak dobrze słyszałem coś z hydrauliką) 2.5 po 04' to bardzo dobry wybór.Przymierzałem się do kupna takiego ale z pewnych przyczyn narazie mnie na niego nie stać. :angry:
Opublikowano

a 3.0 jest drogi w serwisowaniu(jak dobrze słyszałem coś z hydrauliką)

Nie do konca dobrze slyszales :tongue4:

Wycierajace sie prowadnice i padajace napinacze rozrzadu (wiadro zlotowek), czasami wtryski (6k) + dwumas (5k).

Hydraulike zaleca sie wymienic (ale nie jest to konieczne) przy wiekszym przebiegu, czyli razem z lancuchem i innymi (~250k km) - bo poprostu czasami wystepuje jakies zuzycie i jesli kogos stac na wrzucenie 10k w auto, to jak zainwestuje 12k, to pewnie tego nie odczuje :kox:

Opublikowano

kolego powiedz a od ktorego roku mozna kupic 3.0tdi zeby spac spokojnie jak sprzedam moje AKE przymierzam sie do b7 i wlasnie nie wiem czy kupic 2.5tdi 163 konie czy 3.0,2.7 ciezko znalesc

Opublikowano

Wiem, ze problem dwumasa i wtryskow po pewnym czasie wyeliminowano, ale problemy z rozrzadem zdarzaja sie (czasami) nadal (w benzynowych 3.2FSI rowniez).

Na razie to chyba zbyt swieze silniki, musi minac jeszcze pare lat zeby dokladnie stwierdzic ile faktycznie takich przypadkow jest, bo moze to tylko niewielki procent...

Opublikowano

]z tego co widzę 2.0tdi to nie ideał,a co do ekonomi 1.9 to gigant jednak kultura pracy diesli R4 to nie to,a 3.0...

wiesz co, pisałem o 2.0 tdi na CR -common rail, nowszy 2.0, o bardzo wysokiej kulturze pracy, nie ma pompowtrysków, ma za to sporo zmian w stosunku do 2.0tdi pd i z pewnością jest wart uwagi w zestawieniu z 2.7 czy 3.0. Oczywiście będzie słabszy, nie wiem jak jego podatność na mody, ale w budzie a4 na sto procent da sobie radę, pewnie nawet z q... mam nadzieje, że będę miał ten dylemat za jakiś czas :tongue4: :>

Opublikowano

Eeee tam... 2.0 to juz rzedowka. V6 to V6 :naughty:

Opublikowano

To ja wole B6 i 2.5Q niz B7 i 2.5FWD... :tongue4:

Opublikowano

szkoda ze nikt nie wie nic wiecej :confused4:

kombinowalem tak,zeby wsadzic odpowiednie podzespoly z BDH do mojego BDG,mial bym 180PS+370Nm i wtedy walnac moda

na 205-210PS + 420-440Nm,bo chipowanie BDG dla marnych 15PS to troche bez sensu :thumbdown:

Opublikowano

pompa wtryskowa :

BAU - 059 130 106 L (norma Euro-3)

BDG - 059 130 106 K (norma Euro-4)

BDH - 059 130 106 K (norma Euro-4)

(ciekawe, że dla manuala w BDG jest inna niż w automacie)

Na bank sa różnice w oprogramowaniu (BDH vs BDG)

turbo :

BAU - 059 145 701 S

BDG - 059 145 701 S

wtryski :

BAU - 059 130 201 F

BDG - 059 130 201 F/G (?) ( G jest dla EU4, F dla EU3)

BDH - 059 130 201 F/G (?) ( G jest dla EU4, F dla EU3)

ECU :

BAU - 8E0 907 401 J

BDG - 8E0 907 401 T

BDH - 8E0 907 401 N

ciekawe co jeszcze... :mysli:

Opublikowano

pompa wtryskowa :

ciekawe, że dla manuala w BDG jest inna niż w automacie

pewnie stad roznica w momencie-

manual-350Nm

automat-310Nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...