Tomeks Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 szukalem na forum,ale wszedzie jest napisane,ze to sa blizniacze silniki i roznia sie tylko moca (program)BAU/BDH 180PS 370Nm i QBDG 163PS 350Nm i FWDto mam takie pytanie-skoro to sa blizniacze silniki,taka sama glowica,pompa VP44,to dlaczego BAU i BDH chipuje sie na ponad 200PS,a BDG ciezko wycisnac 190PS?jakie dokladnie sa roznice? moze turbo,wtryski? skad taka roznica w chiptuningu? 1
Tomeks Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2008 Inny stopien sprezania... skoro glowice sa identyczne,bloki silnikow tez (ta sama pojemnosc),to moze tloki sa inne, skad wzial sie inny stopien sprezania?
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Nie wiem, kiedys szukalem informacji na ten temat i wiele wiecej nie dowiedzialem sie. Wiem tez, ze BDH i BDG w przeciwienstwie do BAU maja elektronicznie sterowana przepustnice, ale to akurat chyba nie wplywa na moc
bartek213 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 turbo tez jest to samo zmienialem w swoim AKE to cos o tym wiem. gdzies czytalem ze jest inne oprogramowanie pompy wtryskowej. Z tego co sie tez orientuje to tloki i korbowody sa tez te same.Bo na przykład w silnikach PD silniki 101 koni i 116 roznia sie od 130 i 150 wlasnie korbowody sa inne tłoki i turbo a w silnikach 2.5 nie ma chyba tak wielkich roznic
biedruch Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Z tym pytaniem to lepiej na forum AKP, tam są goscie, którzy z przyjemnością znajdą między nimi 1500 szczegółów typu śrubka/nakrętka i wszystkie Ci opiszą i skomentują swoją drogą dobre pytanie, bo móei się, że najlepszy jest BAU, dlaczego? :gwizdanie:
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 BAU, BDH, BDG i BCZ (wystepujacy glownie w Allroad'ach i bardzo sporadczynie w A6) to najbardziej dopracowane 2.5TDI jakie wychodzily - i jednoczesnie ostatnie. Silniki praktycznie nieawaryjne. Brak problemu walkow, nieco inny uklad paliwowy (brak problemu VP44 - inna elektronika, chlodnica paliwa), mniejsze opory wewnetrzne, inny system olejowy, inne ECU, inny uklad wydechowy. No i nawet odczuwalnie mniejsze zuzycie paliwka nic poprzednie generacje. Silniki w ocenach znajacych temat mniej awaryjne (i tansze w serwisowaniu) od pierwszych 3.0TDI. Zreszta w 3.0TDI hydraulika zaworowa i walki rozrzadu sa takie same jak w ostatnich 2.5TDI. * wiedza czerpana miedzy innymi z AKP
biedruch Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 dzieki Flyer, ciekawe to co piszesz... szkoda, że zarzucili produkcję 2.5 na rzecz tych większych - 3.0 i 2.7 - np. w a6 2.5 występują tylko w budzie c5, w c6 już ich nie ma. To samo w allroadach - BAU można kupic max 2004/05 czyli jeszcze w tej starszej budzie. Ciekawe jak nakreśli się opinia o 3.0 i 2.7 kiedy staną się u nas bardziej popularne i zrobią większe przebiegi. Tak czy owak chciałbym, żeby BAU był moim następnym silnikiem... ale 2.0 na CR kuuusi ekonimią... mimo, że to nie V6, piękna sprawa..
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jedyna wada chyba ostatnich 2.5 to mniejsza podatnosc na tuning niz nowe 3.0TDI. Chociaz jeden z userow AKP ostatnio stwierdzil, ze wraca do serii, bo boi sie konsekwencji mocnego programu w swoim 3.0 Ja jeszcze niedawno chcialem miec w nastepnym aucie 3.0, ale tutaj trzeba miec jednak naprawde gruby portfel przy wiekszym przebiegu
GILI Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 dzieki Flyer, ciekawe to co piszesz... szkoda, że zarzucili produkcję 2.5 na rzecz tych większych - 3.0 i 2.7 - np. w a6 2.5 występują tylko w budzie c5, w c6 już ich nie ma. To samo w allroadach - BAU można kupic max 2004/05 czyli jeszcze w tej starszej budzie. Ciekawe jak nakreśli się opinia o 3.0 i 2.7 kiedy staną się u nas bardziej popularne i zrobią większe przebiegi. Tak czy owak chciałbym, żeby BAU był moim następnym silnikiem... ale 2.0 na CR kuuusi ekonimią... mimo, że to nie V6, piękna sprawa.. z tego co widzę 2.0tdi to nie ideał,a co do ekonomi 1.9 to gigant jednak kultura pracy diesli R4 to nie to,a 3.0 jest drogi w serwisowaniu(jak dobrze słyszałem coś z hydrauliką) 2.5 po 04' to bardzo dobry wybór.Przymierzałem się do kupna takiego ale z pewnych przyczyn narazie mnie na niego nie stać.
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 a 3.0 jest drogi w serwisowaniu(jak dobrze słyszałem coś z hydrauliką) Nie do konca dobrze slyszales Wycierajace sie prowadnice i padajace napinacze rozrzadu (wiadro zlotowek), czasami wtryski (6k) + dwumas (5k). Hydraulike zaleca sie wymienic (ale nie jest to konieczne) przy wiekszym przebiegu, czyli razem z lancuchem i innymi (~250k km) - bo poprostu czasami wystepuje jakies zuzycie i jesli kogos stac na wrzucenie 10k w auto, to jak zainwestuje 12k, to pewnie tego nie odczuje
bartek213 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 kolego powiedz a od ktorego roku mozna kupic 3.0tdi zeby spac spokojnie jak sprzedam moje AKE przymierzam sie do b7 i wlasnie nie wiem czy kupic 2.5tdi 163 konie czy 3.0,2.7 ciezko znalesc
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Wiem, ze problem dwumasa i wtryskow po pewnym czasie wyeliminowano, ale problemy z rozrzadem zdarzaja sie (czasami) nadal (w benzynowych 3.2FSI rowniez). Na razie to chyba zbyt swieze silniki, musi minac jeszcze pare lat zeby dokladnie stwierdzic ile faktycznie takich przypadkow jest, bo moze to tylko niewielki procent...
biedruch Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 ]z tego co widzę 2.0tdi to nie ideał,a co do ekonomi 1.9 to gigant jednak kultura pracy diesli R4 to nie to,a 3.0... wiesz co, pisałem o 2.0 tdi na CR -common rail, nowszy 2.0, o bardzo wysokiej kulturze pracy, nie ma pompowtrysków, ma za to sporo zmian w stosunku do 2.0tdi pd i z pewnością jest wart uwagi w zestawieniu z 2.7 czy 3.0. Oczywiście będzie słabszy, nie wiem jak jego podatność na mody, ale w budzie a4 na sto procent da sobie radę, pewnie nawet z q... mam nadzieje, że będę miał ten dylemat za jakiś czas :>
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Eeee tam... 2.0 to juz rzedowka. V6 to V6
bartek213 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 tyllko v6 nie obrazajac pozostalych kolegow ale popierduki mnie nie interesuja. pozostane wiec przy 2.5tdi 163konie jakis mały wirus i bedzie git
Flyer Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 To ja wole B6 i 2.5Q niz B7 i 2.5FWD...
Tomeks Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2008 szkoda ze nikt nie wie nic wiecej kombinowalem tak,zeby wsadzic odpowiednie podzespoly z BDH do mojego BDG,mial bym 180PS+370Nm i wtedy walnac moda na 205-210PS + 420-440Nm,bo chipowanie BDG dla marnych 15PS to troche bez sensu
pre_pl Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 pompa wtryskowa : BAU - 059 130 106 L (norma Euro-3) BDG - 059 130 106 K (norma Euro-4) BDH - 059 130 106 K (norma Euro-4) (ciekawe, że dla manuala w BDG jest inna niż w automacie) Na bank sa różnice w oprogramowaniu (BDH vs BDG) turbo : BAU - 059 145 701 S BDG - 059 145 701 S wtryski : BAU - 059 130 201 F BDG - 059 130 201 F/G (?) ( G jest dla EU4, F dla EU3) BDH - 059 130 201 F/G (?) ( G jest dla EU4, F dla EU3) ECU : BAU - 8E0 907 401 J BDG - 8E0 907 401 T BDH - 8E0 907 401 N ciekawe co jeszcze...
Tomeks Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2008 pompa wtryskowa : ciekawe, że dla manuala w BDG jest inna niż w automacie pewnie stad roznica w momencie- manual-350Nm automat-310Nm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się