Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ile silniczkow??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

podstawowe pytanko

ile silniczków sterujących jest a b5 adr 95r?

-silniczek nogi-przód-szyba

-silniczek regulujący przepływ przez nagrzewnice ciepło-zimno

-silniczek obieg otwarty-zamknięty

mam problem z ogrzewaniem oczywiście

tj. wieje zimno i co najdziwniejsze na vag'u błędów nie wywala przy użytkowaniu codziennym tylko jak puściłem w polskim vag'u nastawy to wtedy wyrzuciło 1271,601, 604 co ewidentnie wskazuje na silniczek regulujący ciepło zimno, wg etki 8D2 820 511D czerwony ??

ma ktoś jakiś sposób żeby się dostać do niego jakoś sprawnie, zablokuję te klapkę w pozycji "wiej ciepłym^^" a potem będę szukał jakiegoś zamiennika albo używki

Opublikowano

Przerabiałem to ostatnio, też mam otwarte ręcznie. Musisz odkręcić schowek pasażera i silniczek z czerwonym cięgnem, doprowadzi Cie on do klapy która sobie otworzysz ręcznie. Co do schowka to W środku po lewej stronie masz dwie śrubki i od strony drzwi pasażera pod zaslepka bodajże 3. Nic trudnego, do zrobienia bez odstawiania do mechanika ;-)

Opublikowano

dzięki, dziś zaatakuje temat ^^

zgłupiałem

jak napisałem w poście wyżej tak zrobiłem, ale...

DSC_0300.jpg

przy zmienianiu temp na klimatroniku ruszał się silniczek nr 2 więc go odpiąłem i przestawiłem ręcznie klapkę w pozycje krańcowe, praktycznie bez rezultatu jeśli chodzi o temp nawiewu

silniczek nr 1 steruje klapkami nogi,przód, szyba i rzeczywiście rusza się gdy steruje przez klimę

są jeszcze jakieś silniczki sterujące temperaturą?, dlaczego po ręcznym przestawieniu klapy silniczka nr 2 nie ma różnicy w temp nawiewu, zaznaczę że węże na dojściu do nagrzewnicy są oba tak samo gorące więc chyba nagrzewnica jest ok.

i jeszcze jedno pytanko:

DSC_0298.jpg

co to za czerwony element obok wentylatora? bo na początku myślałem że jest to silniczek właśnie który reguluje temp ale wygląda na to że to nie jest ten.

podpowiedzcie co zrobić z tym badziewiem bo dziś 4h na polu grzebałem przy aucie a jutro c.d. nastąpi a warunki nie sprzyjające :shock3:

---------- Post dopisany at 13:08 ---------- Poprzedni post napisany at 06:49 ----------

no i co najważniejsze , vag błędów nie pokazuje ;/

Opublikowano

Zgadza się, to będzie silniczek nr 2. A dlaczego taki kolor? Nie wiem :D

Dziwna sprawa jeśli ustawiłeś ręcznie i dalej jest problem.

Może nagrzewnica zasyfiona? Ogrzewanie znikło gwałtownie z dnia na dzień, czy stopniowo grzało co raz słabiej?

Gorące Obydwa węże idące do nagrzewnicy nie świadczą o jej drożności, więc może warto przepłukać. ale to zależy właśnie od tego, jak nagle przestało Ci grzać.

Sprawdź też czy podłoga z przodu nie jest mokra, być może nagrzewnica wywala płyn.

Opublikowano

Z tym grzaniem to jest tak że jak na polu jest do powiedzmy na plusie do 5 stopni to grzeje w miarę dobrze. Jak temp na minusie to wieje zimnym i dlatego myślę że mieszappoietrze jakaś klapka. Nie kojarzy

Co to jest za urządzenie na drugi zdjęciu czerwone. Pod dywanikami mam sucho.

Ile w tym modelu jest silniczkow i klap?

Opublikowano

To czerwone to jest rezystor dmuchawy tzw.jeż,spróbuj zrobić Vagiem testy wejść w klimatyzacji może ruszy.Bez wykręcenia silniczka raczej nie ruszysz cięgnem,chyba że się rozsypał w środku.Też Miałem uwalony silniczek i żeby ruszyć cięgnem klapki silnik musiał być odkręcony,żeby można było go wypiąć z cięgna.

---------- Post dopisany at 16:07 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

Dwa silniczki,klapka wyboru szyba,nogi ,środkowe kratki no i klapka temp.

---------- Post dopisany at 16:12 ---------- Poprzedni post napisany at 16:07 ----------

Jest jeszcze klapka obiegu wewnętrznego po filtrem przeciwpyłkowym ale nie ma nic wspólnego z temp.

---------- Post dopisany at 16:15 ---------- Poprzedni post napisany at 16:12 ----------

A to cięgno przestawiałeś z jednego krańcowego położenia w drugie krańcowe.

Opublikowano

Cięgno klapki rozpiąłem od “łapki“ silniczka i mogłem swobodnie ruszać klapką temp

w całym zakresie.

Chyba jutro skupie się na płukaniu nagrzewnicy. Czym ją można potraktować? Może cilitem bo to wszystko rozpuszcza:-D

---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 16:34 ----------

Btw mam problem z vagiem. Polski vag rwie mi połączenie z klimą a vag com'a nie mogę odpalic na win7

Opublikowano

Rozepnij obydwa węże przy podszybiu tam gdzie łączą się z nagrzewnicą na jeden króciec nałożyć kawałek węża-wypuścić poza auto a na drugi króciec wąż z ciśnieniem wody i spróbować przepłukać raz w jedną stronę raz w drugą coś na pewno powinno pójść chyba,że nagrzewnica zabiła się na amen a wtedy aby sie do niej dostać trzeba zwalać cały kokpit.

Opublikowano

Dokładnie: to że oba węże są gorące to o niczym nie świadczy.

Płukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem w obie strony, ewentualnie na własne ryzyko zalać nagrzewnice płynem do płukania chłodnic aluminiowych i wrzątkiem.

Opublikowano

Auto już wiekowe więc może lepiej nie zalewać różnymi specyfikami chyba,że kolego lubi rozbierać auto na części.

Opublikowano

naturalnie, że trzeba sobie zdawać sprawę iż po takiej operacji może będzie trzeba nagrzewnice wymienić.

U mnie płukanie nagrzewnicy tylko pod ciśnieniem daje krótkotrwały efekt.

Opublikowano
naturalnie, że trzeba sobie zdawać sprawę iż po takiej operacji może będzie trzeba nagrzewnice wymienić.

U mnie płukanie nagrzewnicy tylko pod ciśnieniem daje krótkotrwały efekt.

To u Ciebie może trzeba by było dokładnie przepłukać cały układ,może jak nie jesteś pierwszym właścicielem to ktoś przed Tobą jeździł na wodzie i dlatego nagrzewnica się zapycha.

Opublikowano

Jutro wyplucze nagrzewnice. Niemal nic do stracenia albo pomoże albo nie i tak będę wtedy

musiał wymienić

Opublikowano

podłączę się do tematu

odkąd mam ten samochód nigdy nie było w nim dobrego grzania, kiedyś płukałem nagrzewnicę i co prawda wypłynęło trochę syfu ale ogrzewanie nie zbyt się poprawiło :kwasny:

na vagu mam takie błędy:

603 Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85

zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY

1272 Silnik sterujący klapy centralnej V70

zablokowany lub brak napięcia

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68

zablokowany lub brak napięcia

da się je skasować ale tylko na chwilę

teraz pytanie - szykować się na wymianę nagrzewnicy :facepalm: , czy na początek spróbować wymienić te silniczki?

a tak dla pewności jakie powinny mieć kolory te silniczki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...