Genek Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam forumowiczow. Ruszam dzis spod Makro, 1bieg... 2bieg... dojezdzam do skrzyzowania, wciskam sprzeglo i silnik zgasl. Po kilku kilkonasto-sekundowych probach krecenia auto powoli odpalilo - i jezdzi to tej pory zupelnie normalnie (okolo 80km) od tego zdarzenia. Zaczne od tego, ze we wtorek auto nie mialo zadnego bledu w sekcji Engine bo sprawdzalem przy okazji logow dynamicznych. W czwartek wymienialem akumulator - takze nic sie nie dzialo i ponad to nie robilem nic z autem wiecej. Oto bledy ktore dzisiaj odczytalem z sekcji ENGINE po powrocie do domu: 18062 - Please check DTC Memory of instrument Cluster P1654 - 35-00 - - 17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent Gdzie mam grzebac? Co zrobic? Ja pol biedy jak auto zgasnie i nie zapali ale moja luba chyba by uciekla z placzem ze strachu jak by jechala sama i by jej auto zgaslo ;/ ps. Czy to moze sie zdazyc ponownie podczas np wyprzedzania? Bo w takiej sytuacji to chyba i ja zmienilbym kolor... z gory serdeczne dzieki za wskazowki,
Pikuś Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Błędy nie mają nic wspólnego z tym, że auto zgasło. Zacząłbym od sprawdzenia, czy daje napięcie na pompkę paliwa. Bezpiecznik nr. 18 lub 28 nie pamiętam teraz dokładnie. Powinno być napięcie przez chwile po przekręceniu kluczyka. Jeśli nie będzie to winny przekaźnik w skrzynce komputera.
Genek Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 A moze byc tez, ze pompa paliwa pada? Kurcze no jak na srodku skrzyzowania mam sprawdzac przekazniki... ponadto, teraz musialbym wyczekac moment az znowu zgasnie... a nie chcialbym takiej powtorki z rozrywki - choc mamswiadomosc, ze predzej czy pozniej mnie ona czeka ;/ A te przekazniki 18 / 28 w ktorym miejscu sie znajduja? Nad nogami kierowcy? Moze porostu je oba wymienie profilaktycznie, mam przekaznikow pod dostatkiem z passatow anglikow A moze i profilaktycznie wymienic pompe? Mam taka z Passata 2003r ale z silnika AVB (101KM) czy to bedzie ta sama pompa??
scubi206 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Przekaźniki znajdują się pod maską na podszybiu od strony kierowcy w jednej obudowie ECU
Genek Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Tak jak pisalem, auto po kilku probach odpalilo wiec gdyby bezpiecznik sie spalil i nie bylo by pradu na pompie w baku to bym juz auta nie odpalil... dobrze mysle?? A tymczasem od wczorajszego zdarzenia zrobilem juz kolo 350km i auto jezdzi zupelnie normalnie :kwasny: Przekaznik ogarne rano jak bedzie widno tylko teraz pytanie - ktory to jest przekaznik? Jaki ma numerek? narazie wiem, ze jest na podszybiu w puszcze razem z ECU. Jeszcze dodam, ze w momencie prob odpalania, jak juz zaczal silnik "lapac" po kilkudziesieciu sekundach krecenia to rozpedzal sie powoli az wszedl na obroty, zupelnie tak jak by byl zapowietrzony - moze to tez bedzie jakas wskazowka. Czy nie moze to byc np oznaka konczącej sie pompy paliwa w zbiorniku??
Pikuś Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Nie musi być walnięty przekaźnik, wystarczy, że przez pękniętą obudowę ECU dostaje się woda do środka obudowy i styki przekaźnika śniedzieją i raz będzie działał, a raz nie. Ja miałem właśnie taki przypadek. Obudowa była pęknięta bo jakiś znachor w niemcowni przy wymianie mechanizmu wycieraczek uszkodził dolną osłonę obudowy. Puki nie sprawdzisz to jest gdybanie, czy to pompka, czy przekaźnik.
Genek Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Rano rozgrzebe opakowanie ECU. ZObacze co tam sie dzieje, przekaznik - jak byscie mi Panowie powiedzieli ktory (jaki numerek i polozenie) to wymienie odrazu na nowy - a przy okazji zobacze, czy tam nic sie nie dzieje. Teraz sobie mysle... szkoda, ze nie sluchalem czy przy probach odpalania po przekreceniu zaplonu bzyczala pompa w zbiorniku...
Pikuś Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Przekaźnik 404, wąski tu 7M0951253C masz numer oryginału możesz sobie zobaczyć jak wygląda.
Genek Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2012 Odgrzeje kotlet :kwasny: Dzisiaj zgasla mi znowu, -6C na dworze, paliwo zimowe, filtr nowy, deczko mixolu w paliwie i dodatek zimowy. Przekaznik nie ma numerka 404 tylko 39x (chyba koncowka 5 albo 6 juz nie pamietam) ale wymienilem go na nowy z ASO juz po pierwszym razie jak bylo pisane o nim powyzej wiec jego wykluczamy Co dalej, skoro to nie przekaznik? Wymieniac pompe paliwa? Czy gdzie szukac?
Pikuś Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Gniazdo przekaźnika nie zaśniedziałe??
Genek Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Gniazdo przekaźnika nie zaśniedziałe?? Nie, tam wszystko wyglada jak nowe w puszce ECU. Jaka zywotnosc w kilometrach ma pompa paliwa?
Pikuś Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Gniazdo przekaźnika nie zaśniedziałe?? Nie, tam wszystko wyglada jak nowe w puszce ECU. Jaka zywotnosc w kilometrach ma pompa paliwa? Ciężko to ocenić, bo pompa działa przed odpaleniem. Wymontować i sprawdzić w jakim jest stanie.
Genek Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2012 Jak to przed odpaleniem? Przeciez ona tloczy paliwo bez przerwy...
wrclaguna Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wlacz zapłon (nie pal auta ) i posłuchaj czy ja słychać , najlepiej to sprawdz z drugą osobą . Co do przekaznika to pasuje go otworzyc i sprawdzić czy w srodku nic nie zasniadziało lub moze cos sie nadpaliło przy styku .
Genek Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wlacz zapłon (nie pal auta ) i posłuchaj czy ja słychać , najlepiej to sprawdz z drugą osobą . Kolego nie doczytales wyzej Pompa pracuje, bo auto jezdzi normalnie. Drugi raz mu sie zdarzylo, ze zgaslo i to akurat na skrzyzowaniu. Jak auto zgasnie, to pompa w zbiorniku bzyka po kazdym przekreceniu zaplonu ale tu pompowanie na kilka razy jak w benzyniaku nie daje efektu. Ona podczas pracy silnika w pewnym momencie musi przestawac dzialac i uklad sie zapowietrza bo po zgasnieciu i probie odpalania trzeba lechtac az doleci paliwo z baku i silnik po minucie lechtania nie pali od kopa tylko sie rozpedza - zupelnie jak po zapowietrzonym ukladzie. Co do przekaznika to pasuje go otworzyc i sprawdzić czy w srodku nic nie zasniadziało lub moze cos sie nadpaliło przy styku . Pisalem powyzej, ze przekaznik wlozylem nowy z ASO po pierwszym razie jak zgasla - i teraz juz na nowym przekazniku zgasla mi kolejny raz.
Sztomel Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 W takim przypadku zawsze koniecznym jest zrobienie full scanu czyli odczytanie wszystkich sterowników począwszy od silnika a skończywszy na sterowniku od odchylenia oparć tylnych siedzeń jeśli laska jest już uwięziona w naszym aucie - tak jak robi to czarna wdowa z tą różnicą, że czarna wdowa zjada samca a my zjadamy wtedy laskę w czarnych rajstopach... Jeśli pojawi się błąd np. braku połączenia sterownika silnika ze sterownikiem Air Bag lub podobne pierdoły to ja zajmuję się wdową w czarnych rajstopach a Ty kolego przekaźnikiem 219 w swoim aucie
przemik Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wykonaj diagnostyke bo bładzisz jak dziecko we mgle... sprawdz tez cisnienia na obu pompach ...
Genek Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2012 Wykonaj diagnostyke bo bładzisz jak dziecko we mgle... sprawdz tez cisnienia na obu pompach ... W zadnym sterowniku mojego samochodu nie ma ZADNEGO bledu. Ani jednego. A cisnienie na obu pompach... ??? A gdzie ja mam druga pompe poza ta w zbiorniku?? Przekaznik 219 od czego jest? gdzie on? Bo jak mam jeszcze raz rozbierac puszke od ECU to najpierw musze sie psychicznie nastawic na srubke pod wycieraczka kierowcy ---------- Post dopisany 31-12-2012 at 01:18 ---------- Poprzedni post napisany 25-12-2012 at 14:45 ---------- Odgrzeje jeszcze raz kotlecik bo stalo mi sie to 3 raz... i 4 i 5 i 6... Pierwsze 3 razy auto zgaslo w podobnych okolicznosciach, okolo 1 minute po odpaleniu i ruszeniu. Ponowne krecenie kilkakrotne odpapalo silnik, rozkrecal sie jak by zaczynalo powoli dochodzic paliwo i odpalal. Teraz mi sie trafilo i juz sie wycwanilem troche... ruszam i jade taka droga, zeby odrazu sie rozpedzic w ta minute - i "prawie" za kazdym razem jest tak, ze rozpedzam sie do 60-80 i auto przestaje miec moc, trzymam pedal w podlodze przez okolo 15 sekund, bez reakcji, a za chwile auto zaczyna normalnie jechac i juz tak jezdzi normalnie caly czas do momentu zgaszenia i ponownego odpalenia. Zawsze brakuej paliwa po okolo minucie od odpalenia...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się