Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Zimny długo trzeba kręcić zeby zapalił? ciepły pali od strzała


jarek3251

Rekomendowane odpowiedzi

kolego Twoj przypadek nie jest pierwszym...glownym powodem to statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku..tak jak juz pisali koledzy powinien wynosic 049-053 sprawdzasz w BasicSetting grupie 000 poz.2ga. kolejnym powodem moze byc slaba moc rozruchowa akumulatora co powoduje nie otwarcie sie zaworka N109 znajdujacy sie na papie wtr. osobiscie mialem powyzszy problem..wymiana aku.pomogla jak reka odjol.. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Twoj przypadek nie jest pierwszym...glownym powodem to statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku..tak jak juz pisali koledzy powinien wynosic 049-053 sprawdzasz w BasicSetting grupie 000 poz.2ga. kolejnym powodem moze byc slaba moc rozruchowa akumulatora co powoduje nie otwarcie sie zaworka N109 znajdujacy sie na papie wtr. osobiscie mialem powyzszy problem..wymiana aku.pomogla jak reka odjol.. :cool1:

kat o którym mówicie jest ustawiony przecież juz o tym pisałem pompa nie jest zapowietrzona bo mam przed nią wężyk przezroczysty założony tez o tym pisałem!!!!!!!!! akumulator nie ma nic tutaj do tego bo jak trochę świece zagrzeje to lepiej pali .a jak wogóle (czyt. temp. powyżej 5*C wtedy nie grzeją świece) to wtedy tragedia[br]Dopisany: 15 Listopad 2008, 13:15_________________________________________________

Wtryski kolego napewno sie same nie odpowietrza ,gwarantuje to.Jesli nie wierzysz to prosze popros jeszcze jedna osobe aby krecila rozrusznikiem a sam sprawdz ile powietrza jeszcze z nich ujdzie.Co do Wróbla to w poniedzialek dam odpowiedz,wiem ze zajmuje sie w wiekszosci czterema kółeczkami.Pracuje z jego bratem a nie mam do niego tel,w poniedzialek a najdalej we wtorek z nim pogadam.

ten wróbel to sie specjalizuje w dieslach czy będzie zgadywał co w nim jest????bo jest duzo ludzi co zajmuja sie "czterema kółkami" jak ty to napisałeś a na tdi sie nie znają[br]Dopisany: 15 Listopad 2008, 13:17_________________________________________________panowie stan na dzień dzisiejszy to brak kasy na remont tego cylindra ale są temperatury poniżej 5*C i auto pali w miarę dobrze nie licząc małej telepawki po rozruchu przez moment ( zakładam ze to właśnie wina tego cylindra co ma 21 bar) nie wiem co to będzie jak będzie cieplej na dodatek nikt mi z was nie pomaga tylko wałkuje standardowe zachowania w takich przypadkach nikt sie na temat logów ostatnich tez nie wypowiedział ;(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jarek3251 spróbuj zwiększyć dawkę wtrysku poprzez adaptację vagiem log 001 poz. 3 masz tam 4,8 mg zmień na 2,8- 3,00 mg. Może być tak że vagiem nie będzie dało rady zmienić to wtedy poluzuj śruby na nastawniku pompy wtryskowej i postukaj delikatnie w nastawnik od strony paska rozrządu tak żeby przesunął sie o jakieś 0,5 - 1,00 mm w stronę serwa. Dociśnij śruby i ponownie spróbuj ustawić dawkę wtrysku vagiem. Powinno pomóc. Sprawdź też po uruchomieniu, na zimnym silniku log 005 poz.2 - tam ustaw na 2,2. A - i robisz to na własną odpowiedzialność :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze się i zapytam, u mnie odpalanie zimnego pogorszyło się tej zimy :) .

Czy dawkę startowa trzeba sprawdzać i ustawiać na zimnym silniku ?? Czy wartość w kanale 5 jest zawsze stała tzn. jak wejdę w kanał 5 meas block to czy bedzie ona różna dla różnych temperatur silnika ?? . Jaka powinna być optymalna wartość dla silnika AHU ?? Adaptację robimy oczywiście pod loginem 12233 .

Przepraszam za mnogośc pytań ale walcze z odpalaniem a wszelkie nieszczelności i zaworki są sprawdzone, rok temu palił od strzała przy -15 stopniach. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wartość w kanale 5 jest zawsze stała tzn. jak wejdę w kanał 5 meas block to czy bedzie ona różna dla różnych temperatur silnika ??

Ta wartość u mnie się zmienia - im bardziej silnik nagrzany to wartość się zmniejsza

Jaka powinna być optymalna wartość dla silnika AHU

2,2 mg - tak ustaw

Adaptację robimy oczywiście pod loginem 12233

Tak

Czy dawkę startowa trzeba sprawdzać i ustawiać na zimnym silniku ??

Nie wiem czy wogule będzie możliwość regulacji dawki startowej - u mnie pomogła sama regulacja nastawnika i regulacja vagiem dawki wtrysku.

Wcześniej miałem problem z odpaleniem auta, kręcił z pięć sekund i puszczał białego dymka, teraz pali od pół obrotu i i ciągnie od dołu aż miło :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jarek3251 spróbuj zwiększyć dawkę wtrysku poprzez adaptację vagiem log 001 poz. 3 masz tam 4,8 mg zmień na 2,8- 3,00 mg. Może być tak że vagiem nie będzie dało rady zmienić to wtedy poluzuj śruby na nastawniku pompy wtryskowej i postukaj delikatnie w nastawnik od strony paska rozrządu tak żeby przesunął sie o jakieś 0,5 - 1,00 mm w stronę serwa. Dociśnij śruby i ponownie spróbuj ustawić dawkę wtrysku vagiem. Powinno pomóc. Sprawdź też po uruchomieniu, na zimnym silniku log 005 poz.2 - tam ustaw na 2,2. A - i robisz to na własną odpowiedzialność :wink4:

`11 koloego nie wiem jak to sie wogóle vagiem przestawia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile można... :) wiele razy było na forum, trzeba czasem poszukać ...

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile można... :) wiele razy było na forum, trzeba czasem poszukać ...

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

albo jestem bardzo głupi albo to jest chaotycznie opisane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje tylko na początku.... włączyć zapłon odpalić Vag i wpiąć wtyczkę w złącze diagnostyczne ... :polew: . A tak serio pomyśl chwilę zanim wykonasz każdy krok i czytaj dokładnie i ze zrozumieniem linijka po linijce w.w. opis i działaj :) . Jak nie dasz rady to podjedź do fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szukałem i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie: od kiedy przyszły mrozy jak silnik jest zimny kręcę i za 2-3 razem dopiero łapie i chodzi równiutko czasami jak kręce to próbuje łapać jak złapie to też chodzi równiutko ale jakoś przed samymi mrozami zatankowałem na niesprawdzonej stacji czy to może być wina paliwa czy raczej nie może trzeba w filtrze odkręcić korek który jest na dnie i spuścić syf który tam się zbiera- kiedyś słyszałem że tak się robi w tamtym roku przy -20 palił od kopa. Czekam na wasze opinie na na ten temat bo już nie mam siły :wallbash: Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytałem tematu tylko ostatni wpis

za gęsty olej:P

statyczny kąt wtrysku

świece żarowe beru, w ostateczności bosch:) z pewnego źródła bo próbki się zdarzają

filtr paliwa, testowałem mann, knecht, mój wybór to k...

paliwo, ja tankuje tam gdzie wszystkie busy wożące ludzi i taksówki tankują, ten argument dla mnie jest wystarczający jakiej jakości jest tam on

wężyki i zaworki paliwa, smok, szlam w smoku i nieszczelność na łączeniach przy nim to murowane problemu z zapalaniem, zapodaj paliwo bezpośrednio na pompę, sprawdzisz czy układ szczelny

dawka jałowa, za mała to problemu przy zapalaniu, jak masz wszystkie korekcje w 013 na plusie to dawka za małą, drugi możliwy powód słaba sekcja tłocząca w pompie, to właśnie jeden z objawów ze zimny gorzej zapala niż ciepły:D

akumulator, przy rozruchu jak napięcie spada poniżej 10V na aku albo rozrusznik do remontu albo aku się kończy, możesz dolać wody demineralizowanej do skrajnych cel po 25-50ml bo z nich szybciej paruje, doładować małym prądem(1A) aku do 15-15,9V, mowa o fabrycznym aku, w zamiennikach lepiej 14,5-15V nie przekraczać:) albo mały prostownik albo zasilacz regulowany(laboratoryjny) do tego

rozrusznik

okablowanie aku-rozrusznik, przeczyścić styki, klemy

wtryski, stare mogą lać, a nowe mają ciśnienia otwarcia wysokie i stara pompa może nie wyrabiać, zwiększenie dawki wtedy wskazane

kompresja, kolejna możliwość:D

immo

kolejność dowolna, ale jedno jest pewne to wszystko jest ok, nie ma opcji by nie zapalił od razu do puki ropa nie zamarznie czyli dopiero po niżej -35C:)

nie brudząc rączek możesz zwiększyć dawkę jałową i dawkę rozruchową ale to jest od d.. strony naprawa, bo zamiast znaleźć i zwalczyć przyczynę likwidujesz tylko skutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...