Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsienie, cykanie, przełączanie na benzynę, mała pojemność dużej butli


Adrian2.4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety poprzedni właściciel zrobił instalację dosyć budżetowo.

Reduktor - Zavoli S, wtryski - Valtek, Stag 300, Zbiornik - Irene 53L, zawór - Tomasetto.

Samochód na gazie się trzęsie, najbardziej to czuć na światłach i na autostradzie i kiedykolwiek kiedy trzeba depnąć do podłogi.

Przy otwartej masce słychać grzechotnika cyk-cyk-cyk-cyk...

Odkąd zrobiło się chłodniej nasilił się problem przełączania na benzynę, w lecie zdarzało się to tylko przy bardzo mocnym dociśnięciu na 1'ce, teraz nawet problem jest podjechać pod lekką górkę.

Do zbiornika 53L wchodzi zaledwie 31-34L na każdej stacji - Shell, Lukoil, Orlen, BP, Eni, Agip...

Instalacja nie była na przeglądzie od ponad roku, moja wina, jak kupiłem to wychodziłem z założenia, że przegląd lpg zrobiony był wtedy, kiedy przegląd reszty, czyli filtry i inne rzeczy są już stare.

Zresztą popatrzcie sami:

20121215184901.th.jpg

20121215184850.th.jpg

20121215184823.th.jpg

20121215184819.th.jpg

20121215184811.th.jpg

20121215184807.th.jpg

20121215184805.th.jpg

20121215184754.th.jpg

Czy opłaca się czyścić reduktor, ustawiać wtryski i ogólnie serwisować to co jest, czy lepiej trochę zainwestować i zmienić wtryski na np. Hana albo Barakuda, a reduktor na np. KME Gold?

Jeśli lepiej zmienić reduktor, to KME Gold będzie ok, czy są może jakieś korzystniejsze alternatywy?

Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 to nie jest az taki demon mocy zeby musiał być gold a wtryski mozna zregenerowac ewentualnie zmienic na hany. co do przełączania na benzyne zacznij od filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznij od wymiany filtrów, jeśli zavolak ma sporo nalatane to możliwe że sprężynki zarosły syfem i przepustowość jego zmalała.

Myślę że nie warto go regenerować tylko jeśli już to wymienić na ac r01.

Pewnie walteki też już rozkalibrowane i do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymiana filtrów

2. Podłaczenie do kompa i sprawdzenie parametrów pracy na Pb i LPG

3. Próba ewentualnej kalibracji systemu na tym co jest

Jeżeli to nie pomoże, to zaczął bym od wymiany wtrysków --> najlepiej na coś lepszego. Przy okazji sprawdzić jak zrobione są nawierty w głowicy (prawdopodobnie jak wiertarka podeszła :-)

Po wymianie ponowna kalibracja systemu. Jak nadal nie OK - to szukamy dalej - być może redek do czyszczenia / wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja całkiem się ze*rała. Pękł jakiś wężyk, reduktor się zasyfił itd.

Wymieniłem wtryski na Lovato, reduktor na taki jaki był, nowe węże i wiele innych rzeczy zrobiłem przy autku.

Tutaj chciałbym polecić Pana Edzia z Bielska (Edicars) - chłop się napracował, ale wszystko działa.

Naprawił także błąd poduchy w kilka minut, męczyło się z tym kilku "speców" i nikt nie potrafił naprawić, a wystarczyło sprawdzić styki.

Autko teraz śmiga bardzo dobrze, na tyle dobrze, że dostałem 6 punktów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki węzyk Ci padł?

ja mam Zavoli S reduktor i jego ciśnienie jest aż za duże jak na 2.4 motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jaki, od jazdy po wybojach coś poszło.

Najważniejsze, że jest już ok, autko troszkę trzącha, ale na benzynie też, tylko mniej, pogodziłem się z tym.

nie no daj spokuj, jak pogodzilem sie z tym :kwasny: cos nie hula to mecz temat bo pozniej cos ci konkretnie pierdnie i bedzie :cry:. w poprzednim aucie ( nie audi ) 2 lata latalem po warsztatach zeby zdiagnozowac pewna wibracje, ktora wystepowala tylko w pewnych okolicznosciach i meczylem temat az wymeczylem. powodzonka w walce z trzachaniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie usłyszałem, że może być to coś z zapłonem na którymś cylindrze, za ~20-30kkm zrobię rozrząd, to od razu wymienię zapłon (kable), uszczelki silnika i wtedy może dojdę.

W sumie wszystko działa elegancko, pali mi malutko, ale to już stara fura jest. Gdybym chciał doprowadzić do absolutnej perfekcji, to taniej by wyszło kupić nówkę z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie usłyszałem, że może być to coś z zapłonem na którymś cylindrze, za ~20-30kkm zrobię rozrząd, to od razu wymienię zapłon (kable), uszczelki silnika i wtedy może dojdę.

W sumie wszystko działa elegancko, pali mi malutko, ale to już stara fura jest. Gdybym chciał doprowadzić do absolutnej perfekcji, to taniej by wyszło kupić nówkę z salonu.

no funkiel nowka to to nie jest :grin: a z zaplonem fakt moze cosik byc. a ile ci pali ze tak malutko? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej A4 zrobilem blad, bo kupilem ja juz z instniejaca instalacja, ale mialem do wyboru - pojechac po moja 200km i wracac gazem, albo jechac po druga 400 km i wracac na benzynie - w sumie prosta odpowiedz. Ale jak sie okazalo mialem wtryski tandetne, reduktor, sterownik firmy ktora nie ma oddzialow w pl. I na dodatek instalacja byla taka ze nie przelaczalo automatycznie na benzyne kiedy konczyl sie gaz. Masakra.

Wiec wszystko wymienilem w przeciagu 4 miesiecy i smiga az milo.

Nastepnym razem tylko benzyniaka kupuje i jade do znajomego gazownika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mieliśmy tak samo d4widoV, z tym, że u mnie było to zrobione w miarę ok (stag 300, Zeta S, Valteki, duża butla) i zamiast dać 2500 za nową instalację, dałem prawie 3 razy mniej. No cóż, nie ma takiej tragedii, człowiek uczy się na błędach.

Przynajmniej autko z zaufanego źródła, w dobrym stanie i w miarę tanio kupiłem, a obecna audica ma u mnie dożywocie, chyba że kiedyś zmienię na nówkę z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również kupiłem auto z instalacją LPG.

Założenie instalacji kosztuje około 2400zł z tego części 1200-1400 reszta to marża oraz cena montażu

U mnie wymieniłem również reduktor, wtryski oraz sterownik kompletny z instalacją. Kosztowało to około 900zł

Stary sterownik sprzedany za 350zł

Więc mam jakby nową instalację i założyłem to co chciałem

Za montaż nie płaciłem bo zrobiłem sam:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...