Jump to content
4 4
airbob

Projekt podświetlenie lusterek

Recommended Posts

Witam

Od jakiegoś czasu marzą mi się podświetlane lusterka tak jak w A6.

Co prawda nie wiem jak do końca one tam działają tzn w jakich sytuacjach się zapalają.

Wiem że można by pociągnąć kable od sterowanie z funkcji "coming home", ale nie każdy ma to w swoim aucie i trzeba by ciągnąć dodatkowe kable poprzez przepusty do drzwi co jest dość ciężkim zadaniem.

Mam swoją wizję i pomysł na zrobienie tego.

Podstawowe założenie jest takie: by modyfikacje obejmowały tylko instalację w drzwiach.

I tutaj moje pytania:

1. czy przypadkiem w A4 nie ma jakiegoś sterowania w drzwiach (centralny moduł drzwi) które można by wykorzystać do zaświecania diod ? Pytam tak na wypadek co by nie narobić się bez sensu jak może coś gotowego czeka na podłączenie.

2. jak wygląda instalacja od zamka drzwi do centralnego modułu (przydałby się jakiś schemat). Czy silniczek zamka i czujniki stanu, są podłączone bezpośrednio do głównego modułu w drzwiach czy może w zamku jest jeszcze jakaś dodatkowa elektronika pośrednicząca a komunikacja między nią a modułem centralnym odbywa się poprzez szynę danych ?


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zrobione podświetlenie luster i mam podłączone pod funkcje clh :banan:

inaczej chyba nie podłączysz nigdzie w drzwiach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze warto pomyslec o podlaczeniu do lampki glownej ktora zapala sie po wylaczeniu centralki.wtedy i lustra by swiecily.Wygaszaly by sie po zamknieciu drzwi lub po opuszczeniu pojazdu i zamknieciu centralki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w a6 jak i w bmw zasada jest takaże jak otwierasz auto z pilota to zapala się środek i iświetlenie przestrzeni wokół samochodu gotowe lamki ma jeden allegrowich i wystarczy podpiąć po światło wewnętrzne:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

do ostasmarcinek

Czy dobrze zrozumiałem że w drzwiach jest dostępny sygnał clh ? Czy może jednak trzeba go ciągnąć z centralnego modułu elektryki ?

do uhu2

nie chcę podłączać się pod główną lampkę ponieważ jej zaświecenie podczas jazdy spowoduje zaświecenie luster. Chociaż możliwe że da się tak podłączyć aby to nie miało wpływu, aczkolwiek znów to się sprowadza do ciągnięcia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi czego chcę uniknąć.

do krzysieksc83

daj linka co to tam na allegro jest


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak podłączysz pod clh to i tak przy włączeniu halogenów zapalą Ci się diody od podświetlenia lusterek..

Share this post


Link to post
Share on other sites
do ostasmarcinek

Czy dobrze zrozumiałem że w drzwiach jest dostępny sygnał clh ? Czy może jednak trzeba go ciągnąć z centralnego modułu elektryki ?

do uhu2

nie chcę podłączać się pod główną lampkę ponieważ jej zaświecenie podczas jazdy spowoduje zaświecenie luster. Chociaż możliwe że da się tak podłączyć aby to nie miało wpływu, aczkolwiek znów to się sprowadza do ciągnięcia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi czego chcę uniknąć.

do krzysieksc83

daj linka co to tam na allegro jest

Generalnie jeżeli chcesz podłączyć coś takiego to musisz ciągnąć przez słupek instalacje nie masz w drzwiach żadnej możliwości podłączenia czegoś takiego, ja mam pod CLH i tak jak Adam mówi że przy włączeniu manualnie halogenów zapalą mi się podświetlenia ale dla mnie to żaden problem jest bo ja ich manualnie nie włączam a działa mi tak jak clh :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzałem nie ma na razie aukcji, ale kiedyś do niego dzwoniłem jest z wrocławia i montuje na zasadzie jak jest w a6 jak masz zdolności plastyczne to sam wyrezasz otwór zaślepka z diodą z a6 i 2 kable i gotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

a te zaślepki pod lusterkiem z a6 c6 do b6 nie sa takie same kiedyś otym myslałem by próbować rezać te lampki ale opuścilem wizualnie są takie same chyba ze sie myle


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites
a te zaślepki pod lusterkiem z a6 c6 do b6 nie sa takie same kiedyś otym myslałem by próbować rezać te lampki ale opuścilem wizualnie są takie same chyba ze sie myle

te doły są takie same

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smialo mozna tez podpiąc pod lampe w podsufitce jak ktos nie ma CLH :wink: wtedy po wcisnieciu pilota zapalają sie lampki pod lusterkami

Graty ORI

Spodnie plastiki .

4F0858524 prawa 4F0858523 lewa

Diody .

4F0949133 lewa 4F0949133 prawa

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=carblis.jpg&res=landing



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi osobiście podobają się lusterka podświetlane w passacie b5 fl, da radę coś takiego zrobić??


Share this post


Link to post
Share on other sites
Smialo mozna tez podpiąc pod lampe w drzwiach jak ktos nie ma CLH :wink: po wcisnieciu pilota zapalają sie lampki pod lusterkami

Graty ORI

Spodnie plastiki .

4F0858524 prawa 4F0858523 lewa

Diody .

4F0949133 lewa 4F0949133 prawa

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=carblis.jpg&res=landing

hoho ceny diud z ASO zabijaja a uzywek prawie brak :] Grzesiek jak podepniesz pod lampi drzwi jak one sie zapalają po ich mechanicznym otwarciu no chyba ze chodzi ci o lampki z sufitki

ooo zmienileś jedno słowo i all jest jasne :D


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smialo mozna tez podpiąc pod lampe w drzwiach jak ktos nie ma CLH :wink: po wcisnieciu pilota zapalają sie lampki pod lusterkami

Graty ORI

Spodnie plastiki .

4F0858524 prawa 4F0858523 lewa

Diody .

4F0949133 lewa 4F0949133 prawa

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=carblis.jpg&res=landing

hoho ceny diud z ASO zabijaja a uzywek prawie brak :] Grzesiek jak podepniesz pod lampi drzwi jak one sie zapalają po ich mechanicznym otwarciu no chyba ze chodzi ci o lampki z sufitki

wrcowi chodziło o lampke podsufitki :wink:

ja u siebie wyrezałem za o wiele taniej :wink:

06012012117.jpg

06012012118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dioda/diody to najmniejszy problem można wstawić oryginał lub porzeźbić, ja skłaniam się do drugiej opcji.

Mam zamiar dorobić układ elektroniczny sterujący pracą diod. Chcę zamontować dwa takie układy działające niezależnie, po jednym na drzwi. Zasilanie jest w drzwiach na centralnym module.

Zasada działania miała by być taka:

Po otwarciu z pilota lub kluczykiem zamka startuje timer, który zapali diody na określony czas powiedzmy 15sek. Po tym czasie diody same zgasną, uważam że taki czas wystarczy na namierzenie ewentualnej kałuży przed drzwiami. Jeśli otworzymy drzwi klamką przed upływem 15sek. to timer zostanie zresetowany i diody w tym momencie zgasną. Dotyczy to tych drzwi które zostaną otwarte, drzwi nie otwarte będą kontynuować świecenie do upłynięcia czasu 15sek.

Potrzebne sygnały sterujące to: zasilanie silniczka zamka oraz sygnał z czujnika zamknięcia drzwi.

Dlatego pytałem na wstępie gdzie te sygnały mogę złapać. Najfajniej by było aby przy centralnym module w drzwiach, wtedy nie będzie trzeba wybebeszać zamka z drzwi.

Ponawiam pytanie czy w zamku siedzi jakaś elektronika czy może poszczególne czujniki i silnik są na "piechotę" łączone z centralnym modułem w drzwiach.

Pomysł zrodził się podczas świątecznego obżarstwa i nie zaopatrzyłem się jeszcze w schemat instalacji, stąd moje pytania.


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebne sygnały sterujące to: zasilanie silniczka zamka oraz sygnał z czujnika zamknięcia drzwi.

Dlatego pytałem na wstępie gdzie te sygnały mogę złapać. Najfajniej by było aby przy centralnym module w drzwiach, wtedy nie będzie trzeba wybebeszać zamka z drzwi.

Ponawiam pytanie czy w zamku siedzi jakaś elektronika czy może poszczególne czujniki i silnik są na "piechotę" łączone z centralnym modułem w drzwiach.

Pomysł zrodził się podczas świątecznego obżarstwa i nie zaopatrzyłem się jeszcze w schemat instalacji, stąd moje pytania.

W czarnej małej kostce w module w drzwiach złapiesz sygnał z krańcówki z drzwi-podaje "-" po otwarciu drzwi-nie pamiętam dokładnie,który to pin ale któryś ze środkowych.

Jeśli bardzo potrzebujesz mogę dokładnie sprawdzić-chociaż wolałbym nie zdejmować tapicerki drzwi przy tej temperaturze:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dorwałem zamek z A6 2006r 4F0839015 i go oglądam (możliwe że konstrukcyjnie jest taki sam jak w A4) są tu trzy krańcówki i dwa silniki (jeden większy a drugi mniejszy).

Pewien jesteś że krańcówka podaje "-" ?


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie dorwałem zamek z A6 2006r 4F0839015 i go oglądam (możliwe że konstrukcyjnie jest taki sam jak w A4) są tu trzy krańcówki i dwa silniki (jeden większy a drugi mniejszy).

Pewien jesteś że krańcówka podaje "-" ?

Czy to krańcówka podaje tego nie jestem pewien ale na pewno pojawia się tam "-" po otwarciu drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy podłączenie pod lampke sufitową nie da takiego efektu że przy zapaleniu światła z wewnątrz zapalą sie lusterka?


Audi S5 Sportback

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeden z sygnałów by już był, teraz jeszcze trzeba złapać ten od otwarcia zamka.

Z analizy zamka z A6 wynika że silniki zamka są bezpośrednio sterowane przez centralny moduł w drzwiach więc jest szansa go namierzyć.

Swoją drogą po co dwa silniki do jednego zamka ? Z którego brać ten sygnał ?

Szkoda że nie mam warunków by rozebrać drzwi i to wszystko pomierzyć, robota na dworze odpada z wiadomych powodów.

Pytań wiele a odpowiedzi są pod tapicerką

Podłączenie pod lampkę sufitową zapali lustra w momencie jej włączenia np. chcąc poczytać gazetę. Takie rozwiązanie mi się nie podoba.


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłączenie do lampek z podsufitki to najprostsze rozwiązanie które ma sens bo pod lamki z boczków to się mija z celem bo zapalają się dopieru po otwarciu drzwi, ale słyszałem że pogoda ma się polepszyć więc pewnie znajdzie się odważny i to pomierzy w wolnej chwili i bedzie gicior:banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ elektroniczny już powstał, jak na razie w formie "pająka" ale swoje funkcje spełnia.

Panowie nikt naprawdę nie dysponuje kawałkiem schematu instalacji w drzwiach ? Potrzebny odcinek pomiędzy zamkiem a głównym modułem drzwi.


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

schematy drzwi były chyba w dziale pakiet podświetlenia ale nie pamiętam teraz dokładnie zerknij może akurat

Share this post


Link to post
Share on other sites

W slupku A po stronie kierowcy jest pomaranczowa kostka.Prad bierzemy z pinu nr 17.

U mnie dziala to tak,ze po otwarciu auta pilotem,oswietlenie pod lusterkiem zapala sie mimo ze wszystkie lampki w podufitce mam wylaczone.Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie chyba ze przy zamknietych drzwiach przekrece kluczyk w stacyjce-wtedy powoli gasnie oswietlenie.Zapala sie przy wyjeciu kluczyka ze stacyjki lub otwarciu drzwi.Lampki pod lusterkami nie reaguja na jakiekolwiek manipulacje wlacznikiem oswietlenia w podsufitce-dzialaja calkowicie niezaleznie od tego wlacznika,a chyba o to glownie chodzi :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Jesli dobrze pamietam to z tej kostki ciagnalem tez minus ale nr pinu nie pamietam.Generalnie do lewego lusterka i prawego ida po dwa przewody-trzeba obsadzic wolne piny w kostkach miedzy slupkami A a drzwiami.

Jak ktos to bedzie robil w ten sposob to najpierw niech sobie sprawdzi czy to jest rzeczywiscie pin 17 i ktory pin bedzie masą(wystarczy wpiac zwyklą zarowke).Robilem tą instalacje dosc dawno i moglem cos pomylic :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kilka pytań odnośnie twojego rozwiązania.

1. Gdzie ta pomarańczowa kostka dokładnie jest ? Na tej rozdzielnicy w okolicy stóp ?

2. Czy wiesz do czego fabrycznie ta trasa kablowa na której jest ten pin 17, pomiędzy jakimi elementami (blokami funkcjonalnymi) jest to połączenie ? Zastanawiam się czy wydajność prądowa modułu który zasila tą linię jest wystarczająca do zasilenia diod.

3. Rozumiem że twoje rozwiązanie wymaga przeprowadzenia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi ?

4. "Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie ..."

Jaki jest czas świecenia zanim lustra same gasną ?

5. Jak się zachowuje jak otworzysz drzwi przy pracującym silniku ?

6. Rozumiem że przekręcenie kluczyka w stacyjce (przy otwartych drzwiach) nie powoduje od razu płynnego wygaszania podświetlenia ? Tylko odliczany jest ten czas jak w punkcie 4 ?

7. Czy lustra nie zapalają się w momencie zadziałania autoblokady zamków po przekroczeniu prędkości jazdy 25km/h ?


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzieki HIride wlasnie o ten patent chodzi wszystkim!

Wiec z piny 17 ciagniesz plusik masa na rame i wsio smiga?

Jesli dobrze pamietam to z tej kostki ciagnalem tez minus ale nr pinu nie pamietam.Generalnie do lewego lusterka i prawego ida po dwa przewody-trzeba obsadzic wolne piny w kostkach miedzy slupkami A a drzwiami.

Jak ktos to bedzie robil w ten sposob to najpierw niech sobie sprawdzi czy to jest rzeczywiscie pin 17 i ktory pin bedzie masą(wystarczy wpiac zwyklą zarowke).Robilem tą instalacje dosc dawno i moglem cos pomylic :wink:

Zrobie malego testa jak mowisz zarowka i sprawdze ktore to piny.

---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ----------

Pomaranczowa kostka jest przy samej podlodze obok podstopnicy.

Napewno trzeba przeprowazic po dwa przewody na lustro.

Reszte odpowiedzi musi udzielic Hiride.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam kilka pytań odnośnie twojego rozwiązania.

1. Gdzie ta pomarańczowa kostka dokładnie jest ? Na tej rozdzielnicy w okolicy stóp ?

Kostka ukazuje sie po zdjeciu plastiku z progu kierowcy i analogicznie po stronie pasazera.

2. Czy wiesz do czego fabrycznie ta trasa kablowa na której jest ten pin 17, pomiędzy jakimi elementami (blokami funkcjonalnymi) jest to połączenie ? Zastanawiam się czy wydajność prądowa modułu który zasila tą linię jest wystarczająca do zasilenia diod.

Z kostki biegnie zasilanie do podswietlenia w podsufitce -do czego jest reszta przewodow nie wiem nie mam elsy.Jesli Twoje podswietlenie ma byc realizowane za pomocą diod led i nie będą to diody do lamp ulicznych :decayed: to nie musisz sie martwic o pobor pradu bo jest on znikomy.Dioda 3W na strone spokojnie wystarczy a nawet moze byc za mocna.

3. Rozumiem że twoje rozwiązanie wymaga przeprowadzenia dodatkowych kabli przez przepusty do drzwi ?

Tak,napisalem o tym wczesniej.

4. "Podswietlenie gasnie samo po jakims czasie ..."

Jaki jest czas świecenia zanim lustra same gasną ?

Diody gasna po takim samym czasie jak zarowki w podsufitce(nie mierzylem ile wynosi ten czas?minute?),ale jak juz pisalem wczesniej-dzialaja niezaleznie od pozycji wlacznika oswietlenia w podsufitce.

Podswietlenie zapala sie po odblokowaniu centralnego zamka i pozniej gasnie.Tak bedzie w przypadku kiedy odblokujemy zamek ale nie przekrecimy kluczyka w stacyjce.Jesli kluczyk przekrecimy,diody powoli zgasną.Przy otwartych drzwiach podswietlenie bedzie zalaczone caly czas,niezaleznie od tego czy kluczyk jest w stacyjce lub czy silnik pracuje.

5. Jak się zachowuje jak otworzysz drzwi przy pracującym silniku ?

Tak jak pisalem-po otwarciu ktorychkolwiek drzwi,diody zapalaja się czy silnik pracuje czy nie.Po zamknieciu drzwi gasną bez zwloki,pod warunkiem,ze silnik pracuje lub kluczyk przekrecony jest do pozycji "akcesoria"

6. Rozumiem że przekręcenie kluczyka w stacyjce (przy otwartych drzwiach) nie powoduje od razu płynnego wygaszania podświetlenia ? Tylko odliczany jest ten czas jak w punkcie 4 ?

Przekrecenie kluczyka w stacyjce przy otwartych drzwiach,nie spowoduje wygaszenia oswietlenia-czy plynnego czy zwyklego.Bez przekreconego kluczyka w stacyjce,bedzie palic sie tak dlugo dokad bedzie napiecie na pinie nr 17(przy otwartych drzwiach).Po dluzszym czasie napiecie zanika i diody gasna.Znowu odnosze sie do oswietlenia w podsufitce (i nie tylko) ktore mimo otwartych drzwi nie dziala az do wyczerpania akumulatora.Niestety nie sprawdzilem nigdy jak dlugo oswietlenie dziala wtedy,gdy kluczyk w stacyjce jest przekrecony ale silnik nie pracuje.

7. Czy lustra nie zapalają się w momencie zadziałania autoblokady zamków po przekroczeniu prędkości jazdy 25km/h ?

Nie:smiley: skad ten pomysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...