Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długo kręci (B6 benzyna 2,0 130km)


a4_b6_wlkp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że założyłem nowy wątek, bo znalazłem podobne, ale do innego silnika albo modelu. (Po drugie proszę o wyrozumiałość jeśli coś nie tak, bo to mój pierwszy post)...ale do rzeczy:

Jak w temacie - moje b6 2,0 długo kręci (przed wymianą aku zawsze albo długo kręciła albo było trzeba za drugim razem. Gdy kupiłem nowy aku raz odpali na tzw kopa, a raz tak jak kiedyś i nie mogę ustalić od czego to zależy). Dodam jeszcze, że gdy go kupiłem przeszło miesiąc temu był błąd "P0172 zbyt bogata wartość korekcji dawki paliwa (blok cylinder 1)", ale w ten sam dzień go skasowałem i błąd nie powrócił. Ostatnio zauważyłem, że czuć paliwo na zewnątrz zaraz po odpaleniu, ale jeszcze nie przetestowałem czy jest tak zawsze.

Kolejny szczegół, który może naprowadzić na usterkę to światła (myślałem, że to zbieg okoliczności, ale czytałem, że w B5 jest też zależność ze światłami - gdy są zapalone to odpala na kopa).U mnie chyba jest na odwrót tzn od kiedy przerobili, że światła się automatycznie włączają po kluczyku to podobno od wtedy pojawił się problem z tym odpalaniem (strasznie mnie to denerwuje, bo w żaden sposób nie mogę wyłączyć świateł, a nie mam problemu jak poprzedni właściciel z zapamiętaniem żeby je włączyć). Kiedyś pytałem elektryka jak to przerobili i co zrobić żeby było tak jak kiedyś. Odpowiedział mi, że jak mam ksenony to nic nie było mostkowane tylko zmieniane pod kompem i jak chce żeby było normalnie to tez pod kompem muszę to zmienić (ale z tym problemem założę inny wątek w innym dziale;-) )

Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale chciałem podać jak najwięcej info żeby łatwiej rozwiązać problem,

z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A LPG masz ?? Zobacz jeszcze w jakim stanie są świece przewody, może powymieniaj filtry paliwa i powietrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG (prawdopodobnie jeszcze nie mam :-) bo coś mi się wydaje, że dużo będzie paliła...to temat na inny wątek, ale w sumie może to związane z tym odpalaniem....to normalne, ze przy ruszaniu pokazuje nawet 40l spalania? niektórzy mówią że to normalne, że tak pokazuję, ale w diesel`u mi tak nie pokazywało). Z wymianą tego wszystkiego poczekam jeszcze chwilkę aż udzieli się więcej osób;) może ktoś będzie wiedział co konkretnie jest przyczyną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy na chwilkę odłączyć aku? to prawda, że podłączać aku należy w "normalnej" temperaturze, a jeśli się to robi tak jak teraz na mrozie to podłączyć aku, odpalić i poczekać aż silnik nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i wtedy odłączyć jeszcze raz i podłączyć znowu....wtedy komputer wczyta dane przy odpowiedniej temperaturze...ja ostatnio tak nie zrobiłem i może dlatego tak odpala, bo zebrał "niepoprawne dane", co o tym myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czujnik wody, zawyża wartości - wymiana

2. spróbuj przed zapaleniem silnika właczyc krótkie swiatła

jezeli bedzie palił bez problemu - wymiana przełącznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kolega pisze ze swiatla wlaczaja mu sie autmatycznie i od tamtej pory prawdopodobnie jest problem. automatyczne swiatla mozna wylaczyc spokojnie vagiem kolego. wystarczy zmienic kodowanie 2 minuty roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kolega pisze ze swiatla wlaczaja mu sie autmatycznie i od tamtej pory prawdopodobnie jest problem. automatyczne swiatla mozna wylaczyc spokojnie vagiem kolego. wystarczy zmienic kodowanie 2 minuty roboty

Zrobię to tym samym kablem (OBD2) i tym samym oprogramowaniem co wykasowano mi ten błąd P0172? Tylko nie wiem jakie to było oprogramowanie, jak się dowiem to napisze. Jeśli to nie to samo, możecie koledzy napisać czy znajdę taki program i kabel na Allegro w rozsądnej cenie żeby kupić i mieć na stałe czy muszę jechać do elektryka i dać mu zarobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie zrobisz to tym samym kablem co kasowales bledy. musisz wejsc w xenon i tam zmienic kodowanie na forum gdzies jest jakie wartosci trzeba zmienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie zrobisz to tym samym kablem co kasowales bledy. musisz wejsc w xenon i tam zmienic kodowanie na forum gdzies jest jakie wartosci trzeba zmienic

Chyba jednak nie zrobię tym samym kabelkiem :( Właściciel kabelka powiedział mi, że nie ma on VAG to tylko taki uniwersalny kabelek ELM 327. Dlatego dziękuję na razie wszystkim za dobre rady i odezwę się dopiero jak zakupię kabelek i zmienie te światła, pozdrawiam

---------- Post dopisany 30-01-2013 at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany 03-01-2013 at 14:55 ----------

Kupiłem kabelek do VAG`a i zmieniłem światła na normalne włączanie, myślałem, ze pomogło bo było ok, nawet w największe mrozy, aż tu ku zdziwieniu przyszła odwilż, temperatury w plusie, a on za pierwszym razem bardzo długo kręci albo trzeba na dwa razy...problem powrócił....ale jeszcze bardziej mnie zdziwił, że w mrozy było ok, a na plusie jest problem. Może Wy macie jakiś pomysł? Może wystarczy VAG`iem zmienić wartości jakiegoś czujnika temperatury, co o tym myślicie.

Poza tym mam problem z elektroniką....otóż nie działają żarówki od tablicy rejestracyjnej (tu akurat jedna, a może nawet obie mogą być przepalone bo wyświetla bład na komputerze) i wszystkie światła w drzwiach oraz brzęczek od świateł....jak je się zapomni wyłączyć. Światła w podsufitce i diody w guzikach na drzwiach świecą...nie wierzę, że wszystkie żarówki się przepaliły, bezpiecznik tez odpada...czytałem o jakimś module, który może być zalany, bo jest pod wycieraczką od kierowcy, ale nie mogę nic tam poszukać.....ponadto w błedach jest chyba, że coś nie tak z instalacją, ale nie wiem czy to zawsze sie pojawia razem z przepaloną żarówką?

Może błędy pomogą:

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 909 557 H

Component: 2.0L R4/5VS 0002

Coding: 0011501

Shop #: WSC 00060

3 Faults Found:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 4529

Coding: 04275

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 AA

Component: A4 Klimaautomat 1424

Coding: 00000

Shop #: WSC 63251

No fault code found.

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 F

Component: int. Lastmodul NDL 0517

Coding: 01012

Shop #: WSC 00010

1 Fault Found:

01504 - Bulb for License-Plate Light (X)

57-00 - Electric Circuit Failure

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 S

Component: Lenksáulenmodul 0611

Coding: 00012

Shop #: WSC 63251

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 931

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42

Coding: 00101

Shop #: WSC 00129

WAUZZZ8E95A047530 AUZ6Z0D0253846

No fault code found.

Address 45 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 951 177

Component: Innenraumueberw. 0704

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 BC

Component: Komfortgerát T3B 1512

Coding: 06986

Shop #: WSC 63251

5 Faults Found:

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

00962 - Alarm via. Tilt Sensor

35-00 - -

01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side

35-00 - -

01574 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Right Rear

35-00 - -

01562 - Right Rear Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

Address 55 -------------------------------------------------------

Controller: 4Z7 907 357

Component: dynamische LWR D09

Coding: 00060

Shop #: WSC 63251

No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186 D

Component: concert II GRO 0004

Coding: 01001

Shop #: WSC 63251

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego coś masz dobrze namieszane

Błąd 16804- rząd cylindrów 1. działanie katalizatora nieskuteczne

17545- adaptacja mieszanki-system za bogaty

18010- zasilanie napięciowe zacisku 30. Napięcie za niskie. Dolna wartość skrajna przekroczona

Coś tam masz nie tak z katem, dawkowaniem mieszanki

Na początek wymień czujnik temp płynu chłodniczego koszt niewielki a będziesz miał pewność że to nie on

a co do reszty błędów to są chyba od modułu komfortu, przeglądnij we wszystkich drzwiach jakieś kostki, przekaźniki albo czujniki np. zamkniętych drzwi itp. To tyle co mi wpada teraz do głowy powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego coś masz dobrze namieszane

Błąd 16804- rząd cylindrów 1. działanie katalizatora nieskuteczne

17545- adaptacja mieszanki-system za bogaty

18010- zasilanie napięciowe zacisku 30. Napięcie za niskie. Dolna wartość skrajna przekroczona

Coś tam masz nie tak z katem, dawkowaniem mieszanki

Na początek wymień czujnik temp płynu chłodniczego koszt niewielki a będziesz miał pewność że to nie on

a co do reszty błędów to są chyba od modułu komfortu, przeglądnij we wszystkich drzwiach jakieś kostki, przekaźniki albo czujniki np. zamkniętych drzwi itp. To tyle co mi wpada teraz do głowy powodzenia

dzięki bardzo za pomoc, jak tylko będę miał czas to sprawdzę wszystko, a teraz powiedzcie mi tylko się nie śmiejcie :-), bo pewnie nie ma takiej opcji, ale zapytać przecież mogę.....mówisz, że mam tam nieźle namieszane- zła mieszanka, za niskie napięcie itd więc czy w vag`u np nie ma jakieś opcji przywróć ustawienia fabryczne...chodzi o jakiś reset ustawień, bo ja mogę nie wiedzieć jak to wszystko ustawić. Jeśli nie ma takiej opcji, a pewnie nie ma to możecie mi napisać czy dam rade sam to zrobić? Jeśli tak, to może macie jakieś przydatne linki jak to ustawić w vag`u.

Mam jeszcze pytanie o ten czujnik, który proponujesz wymienić...czy w tych błędach wykazało, że jest do wymiany? bo chyba powinno takie coś pokazać, no nie?

I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe, że źle zrobiłem ten skan błędów? Bo ogólnie na kokpicie w samochodzie nie wyświetla mi się żaden błąd, tylko wyszły na vag`u....może np skanowałem te błedy na zgaszonym silniku, a powinien być odpalony albo jeszcze coś innego źle zrobiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reset wykonasz jak odłączysz aku na noc :) tylko potem adaptacje trzeba zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego napisałem ci że czujnik bo jak masz problem z mieszanką i jak jest zepsuty to może oszukiwać ECU z dawkowaniem paliwa szczególnie na zimnym silniku ( czujnik tylko i wyłącznie ORI )

a co do adaptacji to po podłączeniu aku poczekaj około 30 sek potem przekręć kluczyk aż się kontrolki zaświecą i odczekaj 10 sek i odpal i niech się nagrzeje do normalnej temp

to na razie tyle co mi teraz przychodzi do głowy

a jak nie to zostaje ASO nie są tani ale znają się na swojej marce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego napisałem ci że czujnik bo jak masz problem z mieszanką i jak jest zepsuty to może oszukiwać ECU z dawkowaniem paliwa szczególnie na zimnym silniku ( czujnik tylko i wyłącznie ORI )

a co do adaptacji to po podłączeniu aku poczekaj około 30 sek potem przekręć kluczyk aż się kontrolki zaświecą i odczekaj 10 sek i odpal i niech się nagrzeje do normalnej temp

to na razie tyle co mi teraz przychodzi do głowy

a jak nie to zostaje ASO nie są tani ale znają się na swojej marce

dzięki kolego, czujnik wymienie, ale na razie, nie ma funduszy, a mam długi, więc muszę poczekac jeszcze miesiac albo dwa, dlatego chciałem spróbować jakiś bezpłatnych napraw i zobaczyć czy pomoże to odłaczenie...powiedz mi...jak już sie nagrzeje do normalnej temp to go odłaczyć na chwilę i podłaczyć jeszcze raz, żeby zczytał info z tych temperatur?

czujnik chyba kosztuje jakieś 80zł, dobrze myśle? a co z wymianą, jestem wstanie go sam wymienić? Czy zostaje tylko mechanik lub elektromechanik? Jest możliwość sprawdzenia np miernikiem czy tamten stary czujnik na pewno jest zepsuty?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a4_b6_wlkp można czujnik sprawdzić vagiem ale z drugiej strony jak by był padnięty to by program pokazał hmm

a jak już zaadoptujesz i jak się nagrzeje to nie musisz odłanczać drugi raz

jak umiesz to sprawdz climatronikiem czujnik tzn odpal auto i sprawdz czy wskazówka na blacie pokazuje w danym momencie taką samą temp. jak climatr jeśli wskazania ich są bardzo zbliżone to czujnik dobry

a czujnik sam wymienisz tylko nie zapomnij o płynie G12 na dolewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daro84.pl poszukaj gdzieś na forum schematu kombinacji klawiszy na climatroniku i który to kanał bo w moim ANB jest chyba inaczej

poszukaj też na youtube jest też tego trochę tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...