damage Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Witam przy ruszaniu na 1 biegu zaczyna mocniej drgac to trwa chwile,ale jak trzymam na pół sprzęgle przy parkowaniu itp. to czuć wyraźnie silne drgania.Sprzęgło firmy LUK wymieniony dwumass poduszki sprawdzone. Wyczytałem,że może być to nie wyważony docisk do wału korbowego lub wysprzęglik,co o tym myślicie? coś trafiłem czy błądze?
Szymon51 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Dołączam się do pytania, mam podobny problem. Sprzęgło wymienione jakieś 3tygodnie temu firmy valeo na sztywnym kole i na pól sprzęgle czuć drgania, dodam że na starym sprzęgle tego nie miałem. Co to może być? jakieś wadliwe sprzęgło? mam je oddać na gwarancji? kiedyś słyszałem że nowe sprzęgło musi się dotrzeć i to minie ale nie wiem czy to prawda. ---------- Post dopisany 03-01-2013 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 02-01-2013 at 19:55 ---------- Dzisiaj wymieniłem sprzęgło w golfie (diesel) na sztywne valeo i brak wibracji, szarpania na pół sprzęgle.
Pikuś Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Zły montaż, czyli nie równe dokręcanie docisku. Ale to moje gdybanie i żaden mechanik do tego się nie przyzna, zwali winę na wadliwe sprzęgło.
Szymon51 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 sprzęgło wymieniałem sam i nie robiłem tego pierwszy raz, śruby dokręcone dynamometrem i na krzyż więc też powinno być dobrze, ale szarpanie na sprzęgle zdarzyło mi się pierwszy raz.
Pikuś Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 krzyżowo to się śruby kół przykręca. o zestawach valeo różne opinie słyszałem i nie każdy jest zadowolony z efektów.
Szymon51 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 No właśnie tego się bałem że te sprzęgło może być wadliwe. Trochę po czytałem na ten temat i okazuje się że wiele osób ma ten problem ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego przypadku. Gwarancji raczej też nie uznają.
damage Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 czyli śruby powinny być dokręcone dynamokluczem?bo mechanik mówi,że w moim sprzęgle dokreca sie 6 śrub i tyle bo to sprzegło hydrauliczne i samo sie ustawi,bo wszystko jest nowe i musi sie dotrzeć,co robić ???
Szymon51 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 hydrauliczny to jest wysprzęglik, a sprzęgłoi trzeba dobrze dokręcić. Wraz z nowym sprzęgłem jest instrukcja i są podane momenty i kolejność dokręcania śrub, więc raczej trzeba dokręcać sprzęgło dynamometrem. Autodata też pokazuje momenty dokręcania.
comar_pl Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 a ja instrukcji nie mialem, tez mam dziwne drgania i wibracje.
Szymon51 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Z tego co widzę to dużo osób ma problem z poszarpywaniem po wymianie sprzęgła. Nikt z nas nie potrafi zamontować sprzęgła czy te nowe są do d*py?
comar_pl Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 kumpel w golfie mk4 asz mowi ze czuje pewien niedosyt, a mechanik. wiec moze cos w tym jest? lub za duzo oczekujemy?
damage Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 w takim razie jade dzis do mechanika niech dokreca dynamometrem i zobaczymy czy to cos pomoże.Jak nie urok to sraczka i tak w kółko.
Pikuś Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 w takim razie jade dzis do mechanika niech dokreca dynamometrem i zobaczymy czy to cos pomoże.Jak nie urok to sraczka i tak w kółko. To już nic nie pomoże. Docisk przez złe dokręcenie zostaje zdeformowany.
Szymon51 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Wydaje mi się że to nie jest wina dokręcenia, ja dokręcałem dynamometrem a mam do co wszyscy tutaj.
Pikuś Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Śruby dokręcasz ręka aż wszystkie będą dolegały, a następnie o 1/4 obrotu tak aby obudowa dolegała do kola, a na koniec kolejno ze wskazówkami zegara z odpowiednim momentem.
Szymon51 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ja robiłem trochę inaczej dokręcałem ręką ile mogłem, później kluczem aż poczuję opór, następnie moment plus 90 stopni oczywiście wszystko na krzyż żeby równo dokręcić i śruby na klej. Tak dokręciłem koło a docisk podobnie tylo mniejszy moment i bez 90 stopni. Jeżeli dobrze sobie przypominam to koło na 60 Nm a docisk na 22Nm. A i jeszcze wyśrodkowałem tarczę nie wiem czy to ma znaczenie ale na pewno jest łatwiej założyć skrzynię.
maudi Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 ja wymieniałem rok temu na sascha i zaczęło poszarpywać po pól roku, teraz jest coraz gorzej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się