damian317 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Witam. Posiadam auto marki audi a4 2.5 TDI 1999rok mam problem z połączeniem OBD nie mogę się połączyć z silnikiem ze wszystkim się łączy z ABS,airbag,licznik,klima,itp. Próbowałem innym interfejsem lecz również to samo. Proszę o pomoc...
przemik Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jakies zabezpieczenie ? wyłacznik ?
damian317 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Brak jakichkolwiek zabezpieczeń, a czy jest możliwość podpięcia bezpośrednio pod pin komputera?
grzes1150 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Miałęm raz taki przypał w b5 1.6 że vag nie łączył się z silnikiem ale kolo się przyznał że był problem z immobilajzerem i ecu było odratowywane w jakimś dziadowskim serwisie.
damian317 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Właśnie obawiam się tego samego. Przeszukuje neta żeby dowiedzieć się który pin jest od ecu żeby wpiąć się bezpośrednio przed immo ale nie znalazłem nic konkretnego.
krystiano91 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jeżeli nie możesz połączyć się z silnikiem to sprawdź czy nie masz emulatora IMMO. Znajdziesz go przy puszce IMMO, która znajduje się po prawej stronie kolumny kierowniczej lub przy podszybiu w sterowniku silnika.
damian317 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Właśnie wyciągnąłem licznik i okało się że za nim jest wpięte(wlutowane) w instalacie jakieś urządzenie z którego wychodzą 3 kable. Dwa idą do niebieskiej kostki 32 pin ( do 1 i 24 pinu) a jeden do kostki, a trzeci kabel do kostki zielonej. Co w takiej sytuacji? czy to jest emulator immo?
damian317 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Tak, dokładnie takie coś mam za zegarami.
krystiano91 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Czyli masz emulator IMMO, przez co nie możesz łączyć się z silnikiem. W skrócie - musisz zewrzeć linię W z emulatora z linią K. Następnie odepnij kabelek przy kostce IMMO i będziesz mógł rozpocząć diagnostykę.
damian317 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Czy mogę to zrobić za licznikiem czy przy ECU? A kostkę od IMMO odpiąć tam gdzie ma znajdować się w oryginalnym miejscu czy chodzi o emulator? I który kabel to linia W, linie K mam przy złączu to sobie poradzę. ---------- Post dopisany 03-01-2013 at 14:43 ---------- Poprzedni post napisany 02-01-2013 at 19:24 ---------- Po połączeniu zgodnie z instrukcją linii W z linią K (28pin niebieskiej kostki wg. instrukcji) nadal brak połączenia, przestał działać tylko szybkościomierz- czyli zły pin. Natomiast po połączeniu z pinem 25 (niby tylko VW) auto zapala i gaśnie i nadal brak połączenia z silnikiem.
Robson04 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Masz tu rozpiskę pinów do twojego auta, bo korzystasz chyba z niewłaściwej instrukcji. Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998-2000 (bez magistrali CAN) Audi A4 Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Zacisk 15 2 - Kierunkowskaz prawy 3 - Prędkościomierz, wyjście 1 4 - Niewykorzystane 5 - Czujnik poziomu paliwa 6 - Poduszka bezpieczeństwa 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) 8 - Temperatura płynu chłodzącego 9 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 10 - Przełącznik ciśnienia oleju 11 - Sygnał liczby obrotów 12 - Zacisk 61 13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT 14 - Regulacja poziomu 15 - Zacisk 58d 16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika 17 - Światła drogowe 18 - Kierunkowskaz lewy 19 - ABS 20 - Zacisk 58s 21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy 22 - Niedobór płynu chłodzącego 23 - Zacisk 30 24 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 25 - Przewód K 26 - Światło postojowe po prawej stronie 27 - Światło postojowe po lewej stronie 28 - Wejście prędkościomierza 29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego 30 - Styk S 31 - Zamek pasa bezpieczeństwa 32 - System ESP Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Niewykorzystane 2 - Transponder 1 3 - Niewykorzystane 4 - Immobiliser 5 - Przewód W 6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline) 7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline) 8 - Niewykorzystane 9 - Niewykorzystane 10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA) 11 - Komunikat o czasie postoju 12 - Wyłączenie klimatyzacji 13 - Hamulec postojowy 14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika 15 - Światła obrysowe 16 - Niewykorzystane 17 - Transponder 2 18 - Niewykorzystane 19 - Niewykorzystane 20 - Niewykorzystane 21 - Temperatura oleju 22 - Niewykorzystane 23 - Niewykorzystane 24 - Niewykorzystane 25 - Niewykorzystane 26 - Niewykorzystane 27 - Niewykorzystane 28 - Niewykorzystane 29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia) 30 - Prędkościomierz, wyjście 2 31 - Niewykorzystane 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone 1 - Sygnał zużycia 2 - Niewykorzystane 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Temperatura zewnętrzna 6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów 7 - Niewykorzystane 8 - Niewykorzystane 9 - Niedobór płynu do mycia 10 - Ciśnienie hydrauliczne 11 - Komputer samochodowy - Reset 12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia 13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia 14 - Komputer samochodowy z lewej strony 15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia 16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek) 17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana) 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Światło hamowania 20 - Niewykorzystane
damian317 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2013 Dzięki ale właśnie z takiej korzystałem, okazało się jednak że powinienem korzystać z tej: PO 2000R!!!!!!! 1 -Terminal 15 2 -Wear of brake pads 3 -Speedometer output 1 4 -not used 5 -Fuel gauge sender 6 -Fuel gauge warning OBD 2 7 -Terminal 31 (sensor earth) 8 -Coolant temperature 9 -Terminal 31 (load earth) 10 -Oil pressure 2 (high) 11 -Engine-speed signal 12 -Air conditioner shutoff 13 -Electronic throttle/ pre-glow control 14 -Self-levelling suspension 15 -Terminal 58d 16 -Trailer turn signal 17 -Main beam 18 -Left turn signal 19 -not used 20 -Terminal 58s 21 -Door contact, driver's side 22 -Low coolant level 23 -Terminal 30 24 -Terminal 31 (load earth) 25 -Consumption signal 26 -Right parking light 27 -Left parking light 28 -Speedometer input 29 -Brake 30 -S-contact 31 -Speedometer output 2 32 -ESP/TCS connector for additional functions, 32-pin, green 1 -Door contact (all doors) 2 -Transponder 1 3 -not used 4 -not used 5 -W wire 6 -Tailgate 7 -Right turn signal 8 -External buzzer 9 -External gong 10 -Airbag 11 -Service life output 12 -Terminal 61 13 -Parking brake 14 -CHECK 15 -Oil level / temperature 16 -not used 17 -Transponder 2 18 -CAN high speed (drive) (high +) 19 -CAN high speed (drive) (low -) 20 -CAN high speed (drive) (screen) 21 -ABS 22 -CAN low speed (Convenience) (high +) 23 -CAN low speed (Convenience) (low -) 24 -CAN low speed (Convenience) (screen) 25 -Bonnet 26 -not used 27 -Belt buckle 28 -K wire 29 -Ambient temperature input 30 -not used 31 -Selection range 32 -not used connector for multifunction display, 32-pin, grey 1 -Switch menu guide (menu) 2 -Switch menu guide (out A) 3 -Switch menu guide (out 4 -Switch menu guide (Enter) 5 -CAN high speed Display (high +) 6 -CAN high speed Display (low -) 7 -CAN high speed Display (screen) 8 -Door contact, passenger side 9 -Door contact, rear right 10 -Door contact, rear left 11 -Enable 12 -Clock 13 -Data 14 -Brake light 15 -Washer fluid level 16 -Tail lights/dipped beams 17 -On-board computer, left 18 -On-board computer, right 19 -On-board computer reset 20 -not used 21 -not used 22 -not used 23 -Key branch 1 Navigation system 24 -Key branch 2 Navigation system 25 -Key branch Telematics 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -not used 30 -not used 31 -not used 32 -not used connector for radio clock, 4-pin, black 1 -Radio clock signal (data) 2 -Radio clock 5V 3 -not used 4 -Radio clock earth Dlatego nie mogłem z tym poradzić. Linie K mam w zielonej kostce przy 28 pin. Po połączeniu linii W i K trzeba odłączyć emulator immo. Ja rozwiązałem to w ten sposób, że na kablu +12 idącym do emu zastosowałem przełącznik i umieściłem go w schowku pod kierownicą. Na czas podłączania muszę odciąć w zasilanie emulatora i wszystko działa jak należy. Dziękuje wszystkim za pomoc w próbie rozwiązania problemu, szczególnie krystiano91 bo dzięki tej stronce z emu rozwiązałem ten problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się