Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak komunikacji z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam auto marki audi a4 2.5 TDI 1999rok

mam problem z połączeniem OBD nie mogę się połączyć z silnikiem ze wszystkim się łączy z ABS,airbag,licznik,klima,itp. Próbowałem innym interfejsem lecz również to samo. Proszę o pomoc...

Opublikowano

Jakies zabezpieczenie ? wyłacznik ?

Opublikowano

Miałęm raz taki przypał w b5 1.6 że vag nie łączył się z silnikiem ale kolo się przyznał że był problem z immobilajzerem i ecu było odratowywane w jakimś dziadowskim serwisie.

Opublikowano

Właśnie obawiam się tego samego. Przeszukuje neta żeby dowiedzieć się który pin jest od ecu żeby wpiąć się bezpośrednio przed immo ale nie znalazłem nic konkretnego.

Opublikowano

Jeżeli nie możesz połączyć się z silnikiem to sprawdź czy nie masz emulatora IMMO.

Znajdziesz go przy puszce IMMO, która znajduje się po prawej stronie kolumny kierowniczej lub przy podszybiu w sterowniku silnika.

Opublikowano

Właśnie wyciągnąłem licznik i okało się że za nim jest wpięte(wlutowane) w instalacie jakieś urządzenie z którego wychodzą 3 kable. Dwa idą do niebieskiej kostki 32 pin ( do 1 i 24 pinu) a jeden do kostki, a trzeci kabel do kostki zielonej. Co w takiej sytuacji? czy to jest emulator immo?

Opublikowano

Coś takiego ? product-4.jpg

Opublikowano

Czyli masz emulator IMMO, przez co nie możesz łączyć się z silnikiem.

W skrócie - musisz zewrzeć linię W z emulatora z linią K. Następnie odepnij kabelek przy kostce IMMO i będziesz mógł rozpocząć diagnostykę. :wink:

Opublikowano

Czy mogę to zrobić za licznikiem czy przy ECU? A kostkę od IMMO odpiąć tam gdzie ma znajdować się w oryginalnym miejscu czy chodzi o emulator?

I który kabel to linia W, linie K mam przy złączu to sobie poradzę.

---------- Post dopisany 03-01-2013 at 14:43 ---------- Poprzedni post napisany 02-01-2013 at 19:24 ----------

Po połączeniu zgodnie z instrukcją linii W z linią K (28pin niebieskiej kostki wg. instrukcji) nadal brak połączenia, przestał działać tylko szybkościomierz- czyli zły pin. Natomiast po połączeniu z pinem 25 (niby tylko VW) auto zapala i gaśnie i nadal brak połączenia z silnikiem.

Opublikowano

Masz tu rozpiskę pinów do twojego auta, bo korzystasz chyba z niewłaściwej instrukcji.

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998-2000 (bez magistrali CAN) Audi A4

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Kierunkowskaz prawy

3 - Prędkościomierz, wyjście 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Poduszka bezpieczeństwa

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Przełącznik ciśnienia oleju

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Zacisk 61

13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - ABS

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Przewód K

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego

30 - Styk S

31 - Zamek pasa bezpieczeństwa

32 - System ESP

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Niewykorzystane

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Immobiliser

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline)

7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline)

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA)

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Hamulec postojowy

14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika

15 - Światła obrysowe

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Niewykorzystane

19 - Niewykorzystane

20 - Niewykorzystane

21 - Temperatura oleju

22 - Niewykorzystane

23 - Niewykorzystane

24 - Niewykorzystane

25 - Niewykorzystane

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia)

30 - Prędkościomierz, wyjście 2

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Niedobór płynu do mycia

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia

13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia

16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)

17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana)

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

Opublikowano

Dzięki ale właśnie z takiej korzystałem, okazało się jednak że powinienem korzystać z tej:

PO 2000R!!!!!!!

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

connector for radio clock, 4-pin, black

1 -Radio clock signal (data)

2 -Radio clock 5V

3 -not used

4 -Radio clock earth

Dlatego nie mogłem z tym poradzić. Linie K mam w zielonej kostce przy 28 pin. Po połączeniu linii W i K trzeba odłączyć emulator immo. Ja rozwiązałem to w ten sposób, że na kablu +12 idącym do emu zastosowałem przełącznik i umieściłem go w schowku pod kierownicą. Na czas podłączania muszę odciąć w zasilanie emulatora i wszystko działa jak należy. Dziękuje wszystkim za pomoc w próbie rozwiązania problemu, szczególnie krystiano91 bo dzięki tej stronce z emu rozwiązałem ten problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...