Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka skrzynia manualna do 2.8 Q ? , która wytrzyma duże obciążenia w przyszłości .


Wojt3q

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam b5 2.8 APR Quattro w automacie , chcę założyć manuala, ale takiego który wytrzyma większe mocy, ponieważ w przyszłosci planuje wsadzic dużo mocniejszy silnik.

Myślałem nad skrzynia z s4, ale są drogie a dowiedziałem się , że do modów wykorzystuje sie skrzynie od 2.5 TDI Quattro.

Chciałbym sie dowiedziec czy do obecnego silnika da rade podłączyć ta skrzynie , a jeśli tak to czy ktos mógłby podpowiedziec jakie podzespoły musze do tego miec, ponieważ znalazłem oferte przekładki 2.5 TDI na manuala wszystko w komplecie i chciałbym wiedziec czy bedzie to na tym jeździło .

chodzi mi głownie o to czy sprzęgło półosie będą pasowały i jak wyglądałoby połączenie tego .

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 2.8 chcesz skrzynię od 2.5tdi ? auto straci strasznie na dynamice, za słaby silnik do tak długiej skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jezdze automatem to myśle , że dynamika gorsza nie bedzie na tym silniku .A skrzynia musi dac rade jak w przyszłości dostanie docelowy silnik który będzie dużo mocniejszy, teraz dopóki ma seryjny silnik auto służy mi głownie w trasy wiec powinno dac rade , chociaz moge sie mylic bo nie pamietam jakie tam długie jest przełozenie ale w 2.8 tez jest długa skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie w benzynowych Q manualach były krótsze...

a czy przypadkiem skrzynia z 2.7bit i 2.5tdi 6bieg manual nie były takie same? tzn nie miały tego samego przełożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za tą rozpiske :) przyda sie w przyszłości . roznica bedzie dośc duza w porównaniu ze skrzynia od 2.8 więc narazie wsadze manuala od 2.8 . Mam mozliwośc kupienia całego zestawu oprócz pedałow w przyzwoitej cenie a konkretnie skrzynia DWM od silnika ACK, dobrze mysle że to bedzie bez problemu chodziło z moim APR'em prosze o podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

APR to bliźniak - montuj śmiało;) Ja również mam auto w q i tipie, jak się wkurzę, to zrobię swapa na manual, ale jednak na razie odpuszczam;D Chyba, że mi powiecie, gdzie trafić DSG w dobrej cenie, które mechanicznie przypasuje, to wyrezam;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko z ciekawości to Tip i manual mają te same przełożenia mostu czy też trzeba wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał pewnie sie różni bo skrzynie maja inne wymiary , ale co do mostów to zdaje mi sie , że pasowałby bo przeciez obroty na wał sa odpowiednie dostosowane w stosunku do przedniej oski i tył bedzie dostawał tyle co trzeba bez wymiany mostu bo i tak juz beda zmienione obroty wału na wyjsciu ze skrzyni , tak myśle , ale moge sie mylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle było dyfrów w B5, jak widać każdy prawie ma inne przełożenia

01H500040G - 41:9 / DQA,DRL CKK

01H500040J- 35:9 / DAJ - 5bieg benzyna

01H500040K -37:9 / DAK - 6bieg 2.5tdi

01H500040L -37:9 / DQA - S4

01H500040M - 37:10 / DRL - ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zadałem to pytanie bo z tego co wiem przełożenie skrzyni i wału musi być to samo - więc po wymianie na manual szykuje się chyba zmiana mostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku wymiany na manual trzeba wymieniać jeszcze dodatkowo torsen? Czy manual pasuje plug&play?

Edytowane przez kajmanovsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...