dave Opublikowano 29 Listopada 2006 Opublikowano 29 Listopada 2006 Witam :mrgreen: Mam takie pytanie, czy to normalne że jak odpalam rano auto i jak dopiero zagrzeje sie do 90 stopni to wtedy działa mi "+" i "-" (moc nawiewu) :!: . Bo jak jest zimne to automatyczne sie reguluje. Dopiero jak ciepły silnik to coś ponaciskam i działa (przy manualnym ustawieniu) I to nie zawsze moge regulowac moc nawiewu, dopiero jak "coś" poprztykam wie ktos ? :twisted
dark79 Opublikowano 29 Listopada 2006 Opublikowano 29 Listopada 2006 na temat klimatronika masz obszernego posta, poczytaj troche, ja obstawiam zimne luty
alfuta Opublikowano 29 Listopada 2006 Opublikowano 29 Listopada 2006 dark79, a jak silnik jest ciepły to zimne luty nie przeszkadzają ???? moja wiedza jest taka !!!! gdy jest chłodno na zewnątrz, to nawiewem regulować możemy dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Podnosząc temperaturę do góry czyli +++++++, to i tak siła nawiewu się nie podniesie, dopiero jak silnik będzie ciepły (napewno nawiew ruszy gdy zjedziesz temperaturą w dół na HI (min) - sprawdź i zwróć na to uwagę. A jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
dark79 Opublikowano 30 Listopada 2006 Opublikowano 30 Listopada 2006 no nie dokońca rozumiem, nie ważne czy silnik zimny czy cieply siłą nawiewu można sterowac w cąłym zakresie a nie dopiero jak silnik osiągnie jakąś tam temp, fakt faktem ze jak dasz temp ma HI i np masz jedną kreske siły nawiewu to z czasem siła bedzie automatycznie wzrastać, ale jak wspominałem siłą nawiewu można się bawić w cąłym zakresie, a co do lutów, może sam sterownik nagrzewa się od żarówek i gdzies pojawia się małe przejście na lutach od taśmy, mi jak padło to np mogłem tylko dawać "-", "+" niereagował na sile od nawiewu a włączałem nawiem funkcją AUTO, konbinacja na całego, przelutowałem i spokuj, nawet wyświetlacze ni mrugną
siwekk1 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 nie wiem czy silnik ma tu coś wspólnego ale u mnie zaczyna grzać dopiero gdy osiągnie temperature 90C
KICHOL Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 A ja wyczytałem w książce że mniemniec zastosował grzałki w dieslach coby cieplej było kierowcy. Lecz nie doczytałem czy we wszystkich typach. Diesle mają farelki :mrgreen:
alfuta Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 bo to jest tak - silniki diesla mają dużą sprawność - i prawie całość energii wytwarzanej idzie w koła, a nie w grzanie się silnika. Dlatego mniemniemcy dołożyli świece żarowe, aby podgrzewały czynnik, coby kierowca mógł docieplić panią która siedzi obok
arto19 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 witam serdecznie mam pytanie do "dark79" u mnie wlasnie od jakiegos czasu wystepuje taki problem jak u Ciebie mianowicie po pewnym czasie to tak mniej wiecej ok 20 minut jazdy przestaja reagowac przciski "-" przy ustawianiu temperarury oraz "+" przy sile nawiewu zdarza sie tez ze nie moge wyłaczyc ani załaczyc klimatyzacji no i nie chodzi wogole podswietlenie przycisków. Co moze być tego przyczyna. Dodam jeszcze ze hjak mocniej przycisne odpowiedni klawisz kilka razy to zaczyna reagowac.
dark79 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 podstawowa sprawa, nie wiem czy pomoze ale przelutoj na plytce polaczenie z listwa, poczytaj co i jak wyzej
Gość VEO Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Zapewne zimne luty na płytce sterownika, chodzi o luty pod kostką z taśmą , która łączy płytkę sterownika z płytką wyświetlacza. Ja miałem łącznie 7 zimych . Łacznie jest bodajże 14 lutów pod wtykiem tej kostki. Sterownik wymontuj samodzielnie i odnieś facetowi który naprawia telewizory. Ja do takiego Pana właśnie odniosłem, zanim wróciłem z 4 piwami wszystko już było przelutowane
arto19 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 wielkie dzieki Panowie. Moze jeszcze przed świetami sie tym zajme a jak sie nie wyrobie to zaraz po swietach zagladne, postaram sie tez dosłać zdjecia oraz schemat naprawy, mam nadzieje ze to komuś pomoże.
Klima Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 A ja wyczytałem w książce że mniemniec zastosował grzałki w dieslach coby cieplej było kierowcy. Lecz nie doczytałem czy we wszystkich typach. Diesle mają farelki :mrgreen: Właśnie ostatnio wypatrzyłem 3 świece żarowe które grzeją płyn ale czy ktoś wie kiedy one mają grzać? jak silnik jest uruchomoiny czy na postoju? i czy w b5 jest jakaś pompka która pompuje płyn na zgaszonym silniku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się