feti Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam, Wczoraj na trasie padł mi a4 2.0 tdi bpw. Na razie jest w warsztacie, ale jeszcze nie był diagnozowany. Generalnie szykuję się na wymianę silnika. Stało się to po tym jak jechałem 190 i zwolniłem do 140 i znowu chciałem przyspieszyć, wtedy zamuliło go, zapaliła się kontrolka świec żarowych, biały dym z tyłu, coś porządnie trzepnęło w silniku i poszło podwoziem. Wcisnąłem sprzęgło, obroty same zaczęły rosnąć i chyba sam się zgasił. Generalnie cały olej wyciekł. Jak był stawiany z lawety to jakiś kawał metalu wypadł (jakby kawałek silnika, ale jeszcze nic nie jest wiadome). Proszę o komentarze i ewentualnie gdzie szukać silnika BKD z małym przebiegiem? Pozdrawiam
miszaj Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 wspolczuje...mam to samo. inne kody silnika, ale ten sam problem... obecnie szykuje sie na wymiane na bmn (on jest na siemensie). ja zaklepalem motor u goscia z allegro, zobaczymy co z tego wyjdzie. jutro widze sie z czlowiekiem ktory sciaga z ue silniki do grupy vag, ma tez nowki z zerowym przebiegiem,podrzuce ci numer na pw po poludniu
feti Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 OK. Wielkie dzięki. A u Ciebie jak się objawiła awaria? W podobny sposób? Jakie oznaczenie motoru masz, ten co padł? A dlaczego akurat na bmn chcesz zamienić?
Al@n Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 nie polecam bkd 16v awaryjna jednostka
feti Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 nie polecam bkd 16v awaryjna jednostka A to nie jest tak, że do 2007 pękały głowice w tej jednosce, a od 2007 już jest ok?
piotrsob1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 BPW jest ośmiozaworowe i konstrukcyjnie jest mu najbliżej do 1,9 PD , na przykład słupek BRB wrzucisz bez większego problemu. BKD jest szesnastozaworowe i będą problemy z elektryką ( okablowanie , wymiana ECU ).
feti Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 A jakie 2.0 by pasowały? Edit: @speckom Niestety zawiodłem się na audi bardzo, szczególnie na tdi. To nie pierwszy raz jak laweta musiała mnie ściągać. Chciałem mieć samochód na lata, nowszy (niby lepszy), a to taki bubel... Wyposażenie auta bardzo fajne, ale silnik to porażka.
antonio Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 sprawdź dokładnie co się stało na spokojnie pomyśl i jeżeli poszło coś na dole silnika to kup tylko słupek obojętnie od czego BPW, BLB, BRE, wywal wałki i załóż pompę oleju od 1.9 druga sprawa to wyłączenie DPF bo BPW go posiada. Jeżeli wałek rozrządu w dobrym stanie to cacy Oj chyba za dużo się rozpisałem, sprawdź co padło i napisz. Sie pomyśli...
feti Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 @antonio Dzięki za podpowiedź, wałek rozrządu jest po przebiegu 20 tys. wymieniałem jakoś na wiosnę (to był pierwszy raz jak mnie laweta ściągała). Nie wiem czy ten serwis, do którego zaprowadziłem, poradzi sobie z wywaleniem wałków... Chyba jakbym im pokazał "instrukcję" jakie elementy wymienić, to powinni dać radę? Co do pompy oleju to 10 tys. km temu wymieniłem impusik w aso przy wymianie oleju, był już trochę zjechany (gniazdo pewnie też), ale mechanik powiedział, że "na razie nie ma tragedii".
antonio Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 mimo wszystko jeżeli silnik będzie składany na od "podstaw" to zrób sobie na wersję bezstresową: wałki na pompę 1.9 DPF wypróznienie + wyłączenie programowe w taki sposób uzyskasz zadowalający efekt silniczka identyko jak 1.9PD no ale to narazie takie luźne gadki... dowiedz się co padło u Ciebie
feti Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Nie jest dobrze, wstępne oględziny to padła turbina i zassał jakieś jej części silnik i rozsadziło go od dołu. Powiedzieli mi, że prawdopodobnie sam słupek wystarczy, a turbo zregeneruje się.
antonio Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 turbiny nie regeneruj, kup od BRD (170KM) i jak będziesz wyłączał DPF to zrób program za jednym podejściem
feti Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Będzie pasować z BRD do BPW? I jak tu znaleźć żeby nie była zajeżdżona, chyba że już jakąś zregenerowaną... Tylko z DPF i wirusem to bym musiał gdzie indziej pojechać po poskładaniu wszystkiego do kupy... Nie wiem czy dam rade finansowo tak wszystko na raz...
antonio Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 no z DPF i CHIPem to pewnie gdzies indziej ale zrób to za jednym podejściem i zapomnisz o jakichkolwiek naprawach... no ale pamiętaj, odrazu załóż pompę oleju od 1.9
miszaj Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 OK. Wielkie dzięki. A u Ciebie jak się objawiła awaria? W podobny sposób? Jakie oznaczenie motoru masz, ten co padł? A dlaczego akurat na bmn chcesz zamienić? kolego mam oznaczenie BVA, to jest to samo co brd. Zamieniam na BMN bo tak poradził mi jaro4444, ale mimo wszystko dajel bede zyl w jakims tam stresie...generalnie trzeba uwazac na to dwulitrowe k**estwo. kupilem motor kompletny z rzekomym przebiegiem 52tysiecyale z 2006roku (pekajace glowice...sprzedawca niby puszczal 2,5bara na silnik, sprawdzal glowice, zapewnial ze wszystko ok, ale wiadomo jak to jest z ludzmi i z pechem - stac moze sie wszystko), dzisiaj dojedzie do mojego mechanika, zobaczymy jak sie prezentuje. obiecalem ci numer do tego czlowieka od silnikow, ale mam problem, mialem sie z nim spotkac po uprzednim telefonie ktory mialem dostac od znajomego. ani nie mam telefonu, ani sie z nim nie spotkalem takze przepraszam. moge ci podac numer do auto woźniak'a u ktorego ja kupilem swoj motor 535 925 000. mozesz tez odwiedzic strone wymiensilnik.pl tez maja troche motorow ---------- Post dopisany at 07:37 ---------- Poprzedni post napisany at 07:35 ---------- awaria objawila sie inaczej przy predkosci 160-140 doszedl do mnie pisk spod maski, zaczelo telepac cala buda po czym trzask jakiegos metalowego przedmiotu. po rozebraniu okazalo sie ze zlamal sie wal korbowy rozpiepszajac w srodku co sie dalo
feti Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2013 Dzięki za informacje. Mam nadzieję, że sam słupek mi wystarczy i że w środku nie ma uszkodzeń większych jak u Ciebie. Raczej skłaniam się do pomysłów antonio i będę miał święty spokój z naprawami silnika.
rookie Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 A czy te same problemy dręczą silnik 116 konny w b7? On chyba ma oznaczenie BKE, prawda?
miszcz_kierownicy Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 A czy te same problemy dręczą silnik 116 konny w b7? On chyba ma oznaczenie BKE, prawda? To jest 1,9 a nie 2,0 Tdi, więc problemów z nim nie powinno być
feti Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2013 Jednak jest dziura w bloku silnika. Czy ktoś może wie jaki blok pasowałby do reszty części z BPW, bo do BPW nie mogę znaleźć.
piotrsob1 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Szukaj słupka 2,0 tdi ośmiozaworowego z montowanych poprzecznie, jak nie znajdziesz to wrzucaj słupek 1,9 tdi PD BRB lub BKE i wywal DPF-a ( jak któryś z nich chodził z DPF-em to nie musisz go wywalać , ale korekta softu by się przydała). Wszystkie szesnastozaworowe 2,0 tdi będą wymagały wymiany ECU + wiązki. W remoncik swojego się nie baw bo to nie ma sensu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się