Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mapy wtrysku , jak czesto kalibrowac.


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna posiadam instalacje gazowa . Sterownik KME Nevo , reduktor KME, wtryski Hana. Wszystko chodzi elegancko , spalanie na poziomie 10l , auto nie jest zamulone. Po zalozeniu instalacje parokrotnie jezdzilem do gazownika na kalibracje (nie dzialo sie nic zlego poprostu gazownik powiedzial ze wszystko musi sie "ulozyc" i wtedy dopasuje mape) . Jezdzilismy wiec na benzynie mapy sie zgrywaly a pozniej ustawial wszystko na gazie. Jak czesto powinienem robic ta kalibracje? (czytalem ze mapa bazu potrafi sie "rozjechac") I jaki interfejs polecacie do tej procedury ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam całość AC STAG czyli sterownik STAG 300 isa2, reduktor AC RO1 i nowe wtryski AC W01. Z tego co widze to wtryski z czasem coraz bardziej zubażają mieszankę. Nie wiem jak Hana bo ja mam AC. A więc najlepiej aby mnożnik był tak ustawiony aby w bloku 32 korekcja wynosiła tak z -5 (bogato) Z czasem i tak będzie się przesuwać na + U mnie na jesienią wymienianych wtryskach AC po przejechaniu pierwszych 1000km korekcja z -14% doszła do mniej więcej -4%. Wczoraj sprawdzałem po 6tys i jest +3,9%.

Pewnie na Hana będzie to lepiej wyglądało ale na pewno muszą się też trochę doklepać.

Ale jak masz dobrego gazownika to sam nic nie ruszaj. Lepiej poświęć więcej czasu żeby rozwiązać problem katalizatora:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam całość AC STAG czyli sterownik STAG 300 isa2, reduktor AC RO1 i nowe wtryski AC W01. Z tego co widze to wtryski z czasem coraz bardziej zubażają mieszankę. Nie wiem jak Hana bo ja mam AC. A więc najlepiej aby mnożnik był tak ustawiony aby w bloku 32 korekcja wynosiła tak z -5 (bogato) Z czasem i tak będzie się przesuwać na + U mnie na jesienią wymienianych wtryskach AC po przejechaniu pierwszych 1000km korekcja z -14% doszła do mniej więcej -4%. Wczoraj sprawdzałem po 6tys i jest +3,9%.

Pewnie na Hana będzie to lepiej wyglądało ale na pewno muszą się też trochę doklepać.

Ale jak masz dobrego gazownika to sam nic nie ruszaj. Lepiej poświęć więcej czasu żeby rozwiązać problem katalizatora:decayed:

No to jak z -4% poszła w plus na prawie 4 % to tez nie za dobrze . Musisz wiedzieć jaką korekte ECU benzynowe wypracowuje jeżdżąc tylko na samej beznzynie i wtedy stroić tak aby było blisko tej wartości . Bo jak na PB korekta długoterminowa jest na -4 a po pewnym czasie wskakuje na +4 to za ubogo jest blisko 8 % a to już spora korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pb po skasowaniu błędów i troche pojeździć korekty są jakieś -1do -2%. I przynajmniej mojego ustrojstwa nie da się skalibrować idealnie. Jak przyjadę z trasy jadąc sobie tak ze 110km/h korekta jest przykładowo -3,9% a jak pojeżdzę po mieście korekta jest ok 0%. Nie wiem czemu tak jest. Nie ma się co zastanawiać, gdyby nie ten błąd katalizatora to instalacja chodzi całkiem poprawnie. Przyśpiesza równo, nie szarpie i nie ma odczucia że jest słabszy. Ze spalaniem w trasie schodzi do 10l/100km. Tylko dopóki się nie rozgrzeje potrafi szarpnąć po gwałtowniejszym dodaniu gazu (zalewanie gazem) ale i tak jest lepiej od czasu gdy STAG w nowszym sofcie wprowadził zubożanie mieszanki na niedogrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się tak zapewne dlatego ,że w trasie wykorzystujesz inny przedział czasów wtrysku . Ja miałem korekty około -4 na 1 i 2 banku , jak wróciłem z Trasy 200 km takiej ostrej , gdzie dawałem ostro w palnik to korekty stanęły na nieco ponad -7 / -7 . Dlatego że w górnej części czasów tj. 9 ms i powyżej było za bogato , gdy zrobiłem trasę gdzie właśnie te zakresy wykorzystywałem to korekty w ECU się ruszyły.

CHyba minął miesiąc bez podpinania się, ciekawe jakie są teraz korekty :decayed:

---------- Post dopisany at 13:51 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ----------

Oczywiście póxniej dopracowałem jeszcze nieco mapę , że obecenie korekty powinny być 0 do -4 , chyba że coś sie zes..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się tak zapewne dlatego ,że w trasie wykorzystujesz inny przedział czasów wtrysku . Ja miałem korekty około -4 na 1 i 2 banku , jak wróciłem z Trasy 200 km takiej ostrej , gdzie dawałem ostro w palnik to korekty stanęły na nieco ponad -7 / -7 . Dlatego że w górnej części czasów tj. 9 ms i powyżej było za bogato , gdy zrobiłem trasę gdzie właśnie te zakresy wykorzystywałem to korekty w ECU się ruszyły.

CHyba minął miesiąc bez podpinania się, ciekawe jakie są teraz korekty :decayed:

---------- Post dopisany at 13:51 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ----------

Oczywiście póxniej dopracowałem jeszcze nieco mapę , że obecenie korekty powinny być 0 do -4 , chyba że coś sie zes..

Też mi się tak właśnie wydaje. I chyba nie ma sensu z tym walczyć skoro wiadomo że trochę inaczej zachowują się wtryski gazowe i pb przy różnych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pb po skasowaniu błędów i troche pojeździć korekty są jakieś -1do -2%. I przynajmniej mojego ustrojstwa nie da się skalibrować idealnie. Jak przyjadę z trasy jadąc sobie tak ze 110km/h korekta jest przykładowo -3,9% a jak pojeżdzę po mieście korekta jest ok 0%. Nie wiem czemu tak jest. Nie ma się co zastanawiać, gdyby nie ten błąd katalizatora to instalacja chodzi całkiem poprawnie. Przyśpiesza równo, nie szarpie i nie ma odczucia że jest słabszy. Ze spalaniem w trasie schodzi do 10l/100km. Tylko dopóki się nie rozgrzeje potrafi szarpnąć po gwałtowniejszym dodaniu gazu (zalewanie gazem) ale i tak jest lepiej od czasu gdy STAG w nowszym sofcie wprowadził zubożanie mieszanki na niedogrzanym silniku.

Masz sondę za katem i wywala ci checka-tak rozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sondę za katem i wywala ci checka-tak rozumie.

Dokładnie. Katalizator - efektywność poniżej progu wydajności czy jakoś tak

---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ----------

Zaśmiecamy benyA4 temat ale może się nie obrazi bo też z tego co wiem ma problem z katem:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jest coś takiego jak emulator drugiej sond jak masz niesprawny lub wybity kat to jest do tego.Taki wynalazek zamontowałem kiedyś do Chevroleta jak miał wybitego kata i na razie check się nie pojawia. Emulator sondy lambdy błąd katalizator sonda smar (2890094647) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten emu mozna sobie wsadzic w ..... no wiecie gdzie

trzeba jechac do jakiegos tunera aby usunał druga sonde w ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten emu mozna sobie wsadzic w ..... no wiecie gdzie

trzeba jechac do jakiegos tunera aby usunał druga sonde w ECU

dlaczego do d... jak już checka nie wywala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10% nie wywala a 90% wywala

modyfikacja ECU daje 100% pewnosci ze wszystko jest ok

i mozna pozbyc sie fizycznie kata, jak ktos potrzebuje, oczywiscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audi to nie zdaje egzaminu. Mam to założone i co prawda nie ma błędu kata ale za to są 4 błędy 2giej sondy:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze troche zeszlismy z tematu. Wracajac do map wtrysku , nie bede nic robil chyba ze wyczuje ze cos jest nie tak. Zaufam mojemu gazownikowi i kwestie regulacji pozostawie mu. Co do bledu kata to nie ma ratunku, zadne emulatory elektroniczne czy tuleje nie pomoga. Ostatnio gadalem z inz. ktory opracowywal program do tych elektronicznych emulatorow dostepnych na allegro. Twierdzi ze juz dwa miesiace testuja emulator ktory mial by zastosowanie w naszych audi. Niestety jak powiedzial emulator wymaga jeszcze dopracowania. Najlepiej bylo by wylaczyc sonde w ECU ale na tym trzeba sie znac a nie znalazlem firmy ktora by oferowala taka usluge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...