Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chevrolet Corvette C7 Stingray 2014


Rekomendowane odpowiedzi

Chevrolet Corvette C7 Stingray

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_1024x768_wallpaper_02.jpg

O godzinie pierwszej w nocy czasu polskiego, a dziewiętnastej wczoraj wieczorem w Detroit ujawniono zupełnie nową, siódmą już generację Corvette. Maszyna rzuca wyzwanie Viperowi oraz europejskiej czołówce, a stylistycznie podąża tam, gdzie nie nie dotarła nawet załoga USS Enterprise z serii "Star Trek".

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_photo_1a.jpg

Projektanci samochodu porzucili tym razem nawiązania do przeszłości i skupili się na trendach XXI wieku. Z przodu znajdziemy odniesienia do konceptu Stingray sprzed prawie czterech lat, z tyłu akcenty zaczerpnięte z najnowszego Camaro. Cztery końcówki wydechu w jednym rzędzie to także pomysł ze Stingray. W środku kierowcę otoczono zastępami przełączników, skórzaną tapicerką i panelami z włókna węglowego oraz aluminium.

,Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_photo_0a.jpg

Auto nazwano Stingray, synonimem wszystkiego, co w Corvette najlepsze. Nazwa ta, jako pisane oddzielnie Sting Ray, pojawiła się pierwszy raz w wersji wyścigowej w 1959 roku, a cztery lata później znalazła się w drogowej Corvette drugiej generacji. Pokazany dziś samochód zaprojektowano od zera i ze swoim poprzednikiem dzieli on tylko dwie części. Które dokładnie? Chevrolet się nie chwali.Serce nowej Corvette poznaliśmy już w październiku minionego roku. To zupełnie nowe V8 serii LT1 o pojemności 6,2 litrów z po raz pierwszy bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem odłączania połowy cylindrów (Active Fuel Management). Wolnossąca jednostka napędowa produkuje około 455 KM i 610 Nm, ale na ostateczne parametry silnika musimy jeszcze poczekać. W zakresie 1-4 tysiąca obrotów na minutę nowe LT1 ma dawać z siebie tyle samo, co 7-litrowe LS7 ze starej Corvette Z06.Napęd przekazywany jest na tylne koła poprzez ręczną skrzynię biegów Tremec TR6070 aż o siedmiu przełożeniach z funkcją Active Rev Matching, dopasowującą obroty silnika do zmiany przełożenia. W opcji znajdzie się 6-stopniowy automat Hydra-Matic 6L80. Za pomocą przełącznika Driver Mode Selector będzie można ustawić pracę auta w jednym z pięciu trybów: Deszcz, Eko, Trasa, Sport, Tor. Każdy z nich zmieni reakcję auta na wciśnięcie pedału gazu, dźwięk wydechu, zachowanie silnika, układu kierowniczego, zawieszenia i elektronicznych pomocników.Maszyna określana przez twórców "najlepszą Corvette w historii" zbudowana jest na aluminiowym podwoziu, które jest o 57 procent sztywniejsze i o 45 kilogramów lżejsze, niż w Corvette szóstej generacji. Cały kadłub i karoseria schudły o 17 kilogramów. Rozkład masy między osie sięga idealnych 50/50. Dokładnym ciężarem auta Chevrolet na razie się nie chwali, ale wspomina, że stosunek mocy do masy będzie lepszy, niż w Porsche 911 Carrera i Audi R8.Do standardowego modelu oferowany będzie torowy zestaw Z51 Performance Package. W jego skład wejdzie elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, sucha miska olejowa, wydajniejszy układ hamulcowy z większymi tarczami (standard to 320 mm z przodu i 338 z tyłu), nowe systemy chłodzenia skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego i pakiet poprawiający aerodynamikę nadwozia. W takim wydaniu Stingray ma generować na zakrętach przeciążenia rzędu 1g, rozpędzać się do 100 km/h w niecałe cztery sekundy.

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_1024x768_wallpaper_06.jpg

Corvette Stingray będzie produkowana w zakładzie General Motor w Bowling Green w stanie Kentucky, który unowocześniono kosztem 131 milionów dolarów. W sprzedaży coupe ze zdejmowanym dachem typu targa znajdzie się w trzecim kwartale tego roku. Wtedy też poznamy pełną specyfikację oraz ceny samochodu. Na razie maszynę można oglądać na wystawie North American International Auto Show w Detroit, która będzie trwała do 27 stycznia.

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_photo_07.jpg

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_1024x768_wallpaper_0d.jpg

Żródło: autogen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód mi się kolarzy z Ferrari 458 Italia, a tył z Chevroletem Camaro... Corvette C6 jak dla mnie jest ładniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postarali się :decayed::kox:. Tak jak powiedział Jędrzej, ale samochód robi wrażenie swoim wyglądem :slina::shock3:. Pojeździł bym :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekna, fajnei ze nawiazuja do europejczykow wygladem, ale pomimo podobienst jest oryginalna i odrazu widac ze to vetta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiało trochę Europą ale zostali również przy swojej typowej stylistyce bryły:good: Bardzo dobre połączenie:good: Ale te 4 rury w rzedzie:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te 4 rury w rzedzie:facepalm:

lipnie to wygląda :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

corvetty w latach 60/70 raczej słynęły z oryginalnych ackentów i dzięki temu odrywały się od stereotypów, dzięki takim szczegółom ten model też się odróżnia i myślę że to jest fajne, powrót niejako do korzeni ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...