ampera4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Czy minimalne opilki aluminium w czesci ssacej a dokladnie zatrzymujace sie na gumowym kolanku przed egr sa czyms normalnym ? spotkal sie ktos z czyms takim ? za pomoc wielkie dzieki ---------- Post dopisany at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany at 16:49 ---------- Przy okazji jak ktos wie prosze napisac czym roznia sie swiece dogrzewacza plynu od zwyklych o ile sie roznia
machina Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Nie są niczym normalnym, świadczą o zbliżającej się awarii turbiny i na Twoim miejscu przyjrzał bym sie temu z bliska. Co do świec to są inne świece - inna średnica, długość itd.
ampera4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 Problem polega na tym ze turbina 10 tys temu byla regenerowana. Oleju nie puszcza wag wykazuje ze pompuje tez odpowiednio. Podejrzanych dzwiekow brak. Jak pierwszy raz zauwazylem te opilki odeslalem turbine do servisu Panowie stwierdzili ze z nia wszystko w porzadku... Jakis inne pomysly ? dodam ze wczesniej jak mialem stare turbo nie zwrocilem uwagi czy te opilki tam byly wydaje mi sie ze nawet nie zagladalem w te miejsce. Jak sprawdzalem szczelnosc swojego ic jeszcze na starej turbawce przy okazji czyscilem go bezyna ekstrakcyja po akcji czyszczenia gdy wylewalem bezyne w plynie znajdowaly sie opilki aluminium... a ze moj ic byl nieszczelny kupilem uzywany orginal ktorego tez mylem no i z niego rowniez wyplynely drobne opilki ... Co do swiec dzieki wielkie za info
machina Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 To w takim razie może są to ślady po wcześniejszej awarii turbo...
ampera4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 czy takie opilki moga zaszkodzic silnikowi ? aluminium jest dosc miekkie i sa naprawde wielkosci "brokatu"
machina Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Nie wiem, ale nic nie zaszkodzi wyjąć i przeczyścić dolot. Zawsze to jakieś ryzyko jest że porysuje gładź cylindrów
ampera4 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 ok jutro zabieram sie do czyszczenia dzieki za porady machina ---------- Post dopisany 16-01-2013 at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2013 at 20:17 ---------- Nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Jako ze pytalem o swiece dogrzewajace jakie sa zastanawia mnie czy w b5 po 2000 roku byly tez oprocz 3 swiec dogrzewajacych plyn chlodniczy montowane nagrzewnice elektryczne w kokpicie? ma ktos pojecie na ten temat ? czy wlasnie swiece grzejace plyn zastepowaly nagrzewnice elektryczne ? ktore stosowano w starszych modelach.szukalem dzis u siebie od strony kierowcy tam gdzie powinny isc kable zasilajace ta nagrzewnice ale niestety nic nie znalazlem. jak dowiedziec sie czy mam ta "elektryczna nagrzewnice" ?
machina Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 ok jutro zabieram sie do czyszczenia dzieki za porady machina ---------- Post dopisany 16-01-2013 at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2013 at 20:17 ---------- Nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Jako ze pytalem o swiece dogrzewajace jakie sa zastanawia mnie czy w b5 po 2000 roku byly tez oprocz 3 swiec dogrzewajacych plyn chlodniczy montowane nagrzewnice elektryczne w kokpicie? ma ktos pojecie na ten temat ? czy wlasnie swiece grzejace plyn zastepowaly nagrzewnice elektryczne ? ktore stosowano w starszych modelach.szukalem dzis u siebie od strony kierowcy tam gdzie powinny isc kable zasilajace ta nagrzewnice ale niestety nic nie znalazlem. jak dowiedziec sie czy mam ta "elektryczna nagrzewnice" ? Świecę dogrzewające płyn w B5, Nagrzewnice elektryczne w B6. Tyle w temacie:wink:
miszaj Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 kolego,nie wiem czy to nakieruje cie w jakimkolwiek stopniu na rozwiazanie twojego problemu i czy swoj problem moge porownywac do twojego ale spotkalem sie z podobna sytuacja, tzn w zeszlym roku podczas regeneracji turbiny zadzwonil do mnie czlowiek ktory to robil i powiedzial ze na kierownicach turbiny sa powtapiane opilki aluminium,pozniej mechanik powiedzial ze jedyna czescia aluminiowa w silniku z ktorej moglo to sie znalezc sa tloki, obecnie jestem w trakcie wymiany silnika, lada dzien bede mial rozgrzebany swoj stary slupek (BVA) i obejrze tloki. pozdro
OLIVER Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 kolego,nie wiem czy to nakieruje cie w jakimkolwiek stopniu na rozwiazanie twojego problemu i czy swoj problem moge porownywac do twojego ale spotkalem sie z podobna sytuacja, tzn w zeszlym roku podczas regeneracji turbiny zadzwonil do mnie czlowiek ktory to robil i powiedzial ze na kierownicach turbiny sa powtapiane opilki aluminium,pozniej mechanik powiedzial ze jedyna czescia aluminiowa w silniku z ktorej moglo to sie znalezc sa tloki, obecnie jestem w trakcie wymiany silnika, lada dzien bede mial rozgrzebany swoj stary slupek (BVA) i obejrze tloki. pozdro Ale kolego jak sam napisałeś Ty miałeś ślady alu na kierowniczkach (to część gorąca turbiny) i to jest z wydechu. A kolega ma te slady alu w dolocie (część ssąca) To zupełnie co innego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się