Skocz do zawartości
IGNOROWANY

KUPNO SILNIKA 2.0tdi - CZY DA SIĘ UNIKNĄĆ LOTERII ?


uszylo

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz że silnik z B6 jest z lat 2001-2005, trafić teraz taki silnik który ma poniżej 300 tys.km to jak trafić 6 w totka więc nie wiem czy to taki dobry interes. Wystarczyło poszukać słupka z 2.0 TDI z jakiegoś poprzeczniaka (VW,Seat,Mitsubishi,Skoda) jeżeli miałeś jeszcze swój osprzęt to wyszło by nawet taniej niż 5 tys.zł bo nie trzeba by tylu rzeczy zmieniać itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło poszukać słupka z 2.0 TDI z jakiegoś poprzeczniaka (VW,Seat,Mitsubishi,Skoda) jeżeli miałeś jeszcze swój osprzęt to wyszło by nawet taniej niż 5 tys.zł bo nie trzeba by tylu rzeczy zmieniać itd.

jest taki samochod w grupie szmelcwagena... ma nastepujace cechy:

- wielkosc jak a4b6/b7

- tanszy niz a4 b6/b7

- silnik wkladany poprzecznie bez walkow wyr

- podzespoly z golfa

- brak zawieszenie wielowahaczowego (b6 i b7 do jakiegos tam roku/numeru budy mialy zawieszenie jeszcze jak w passacie B5 poliftowym wiec "narazone" na awarie)

Do wad tego auta nalezy:

- marka niespecjalnie prestizowa

- najczescij ubozsze wyposazenie (ale nie oznacza, ze nie ma na rynku sztuk wyposazonych lepiej niz b6/b7 w wersji podstawowej)

- mniejszy bak (zamiast 70l chyba 54)

Ten samochod szmelcgrupa sprzedawala pod nazwa handlowa skoda octavia.... i zycie staje sie prostrze?

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem o tym ze ten silnik jest z 01-05 ,prawdopodobnie bede miec 04-05, roznica 1-2 lat niz tego co mialem, awaryjnosc ponoc duzo mnijesza.. 300 tys na taki silnik to chyba nie jest duzo ? chyba ze wierzysz w te wszystkie opisy na allego ze przebiegi po 180.. co do slupka , to znajdz mi dobry slupek za 5 TYS. ,ahaa i jeszcze mam wierzyc ze taki silnik z 2006 a nawet z 2007 moze nie miec tych 300 tys tak ? z osprzetu to mam niewiele jak mowilem.. co do zmian to ponc jest niewiele.. Co do tych 5 tys , to tak jak mowilem, cena nie tyczy sie tlyko tego.. Mam ogolnie bajzel z autem , kupe rzeczy brakuje. Wiazki , komputer.. deska, uzbiera sie tego troche.

Co do tej Skody Octavi ,jedno z brzydszych aut jakie widzialem hehe , dziadkiem nie jestem.. wole audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko takie 2.0 możesz kupić z roku 2010(silnik ma wybitą datę więc można sprawdzić), a jeżeli taki może mieć 300 tys. km to ile będzie miał Twój z 2004 roku o ile z tego będzie wogóle bo pewnie tego widział nie będziesz. Można kupić pewny silnik bo jeżeli gość go sam z auta wyciągał i ma auto to bieżesz VIN i sprawdzasz historię serwisową i widzisz co i kiedy było i przy jakim przebiegu a jeżeli jest to w miarę młode auto to serwisowane za granicą było na pewno. Pierwszy lepszy silnik poniżej 5 tys.zł SILNIK 2.0 TDI 140PS BMM BMP VW PASSAT B6 (2908210618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. a jak bym posiedział i poszukał, podzwonił to pewnie i sporo taniej bym znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie rozumiem Cie, najpierw piszesz ze 2.0 to straszne zlo a teraz za 2.0, ogolnie same zle wypowiedzi zebym nie bral 2.0 a teraz zebym brak? .. co z tego ze go kupie skoro cos mi sie w nim zepsuje i zaraz bede musial dokladac, nie czaje ? aha no i 2010 bedzie za 5 tys , o kurde no to niezle masz kontakty, a nawet gdyby to mam rozumiec uzbrojony za 5 tak ? ;)

A takiego silnika 1.9 to ja juz nie moge srawdzic tak ? hehe. poza tym jak mowilem dostaje naprawde dluga gwarancje, mysle ze zdarze sie go pozbyc..

Liczylem ile by wyszlo z tym 2.0 BPW no i wychodzi co najmniej o 2000 drozej..i awaryjny jak to wszyscy mowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie rozumiem Cie, najpierw piszesz ze 2.0 to straszne zlo a teraz za 2.0, ogolnie same zle wypowiedzi zebym nie bral 2.0 a teraz zebym brak? .. co z tego ze go kupie skoro cos mi sie w nim zepsuje i zaraz bede musial dokladac, nie czaje ? aha no i 2010 bedzie za 5 tys , o kurde no to niezle masz kontakty, a nawet gdyby to mam rozumiec uzbrojony za 5 tak ? ;)

A takiego silnika 1.9 to ja juz nie moge srawdzic tak ? hehe. poza tym jak mowilem dostaje naprawde dluga gwarancje, mysle ze zdarze sie go pozbyc..

Liczylem ile by wyszlo z tym 2.0 BPW no i wychodzi co najmniej o 2000 drozej..i awaryjny jak to wszyscy mowia.

Kto Ci każe BPW kupować:doh::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A takiego silnika 1.9 to ja juz nie moge srawdzic tak ? hehe. poza tym jak mowilem dostaje naprawde dluga gwarancje, mysle ze zdarze sie go pozbyc...

Nie zapomnij na piśmie wziąć tej na prawdę długiej gwarancji na prawie 10 letni silnik, możesz mieć później problemy z egzekwowaniem jej. Poza tym mechanik zawsze może przedstawić Ci 100 powodów nie uznania gwarancji.

Miejmy jednak nadzieję że nie będziesz miał żadnych problemów, również ze sprzedażą takiego auta. Gwarantuję Ci jednak, gdy wystawisz go za rok i trafi tu do zakupu kontrolowanego to pierwsza rada dla potencjalnego nabywcy będzie - "uważaj bo to ulep jakiś..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie rozumiem Cie, najpierw piszesz ze 2.0 to straszne zlo a teraz za 2.0, ogolnie same zle wypowiedzi zebym nie bral 2.0 a teraz zebym brak? .. co z tego ze go kupie skoro cos mi sie w nim zepsuje i zaraz bede musial dokladac, nie czaje ? aha no i 2010 bedzie za 5 tys , o kurde no to niezle masz kontakty, a nawet gdyby to mam rozumiec uzbrojony za 5 tak ? ;)

A takiego silnika 1.9 to ja juz nie moge srawdzic tak ? hehe. poza tym jak mowilem dostaje naprawde dluga gwarancje, mysle ze zdarze sie go pozbyc..

Liczylem ile by wyszlo z tym 2.0 BPW no i wychodzi co najmniej o 2000 drozej..i awaryjny jak to wszyscy mowia.

Chłopie czytaj ze zrozumieniem, od początku tego wątku Ci piszę żeby zmienic na 2.0 ale to 2.0 bez wad czyli o innym oznaczeniu silnika niż ten co miałeś, a Ty najpierw chciałeś kupić to samo g.... co miałeś, a teraz chcesz wsadzic za grubą kasę stare 1.9 z milionowym przebiegiem. Wystarczy kupić silnik lub słupek (jeżeli masz osprzęt) z 2.0 TDI takiego który pozbawiony był tych wad czyli silniki które montowane były np. w Skodzie tak jak Ci kolega napisał wyżej, lub innych pociotkach AUDI. Po za tym masz wszystko napisane i nawet linki do tematów masz wrzucone w tym wątku ale chyba nawet ich nie przeczytałes bo cały czas nie wiesz o co chodzi i jak to zrobić żeby było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę i podsumuję co koledzy chcą Ci przekazać ... szukaj 2.0 TDI, ale poprzecznie montowanego bez wałków wyrównoważających 8V. Zobacz sobie mój wątek co założyłem:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/swap-bkd-256974/

Jaro4444 bardzo mi pomógł i jedyne 2.0 co pasują bez większego problemu to BPW, BGW, BGH. Pierwszy odrzuciłem przez wałki, bo bym musiał dużo w niego włożyć (taki miałem motor). Oprócz wałków wyrównoważających to jego dużą wadą jest wycieranie się wałka rozrządu (już to też przechodziłem). Ostatniego nie mogłem dostać na polskim rynku (produkowany w USA). Natomiast BGW to motor z passata b5 FL. Jest bez wałków, z DPF (który też można wywalić lub zostawić). Z tym motorem nie ma większych problemów, tylko trzeba sprawdzić gniazda wtrysków w jakim stanie są po kupnie. Cena takiego na allegro to 2900 (nie od handlarza - oni cuda robią z tymi silnikami).

Jeśli być chciał 1.9 włożyć to pasują: AWX, AVF, ASZ, ALR, BUK, tylko tak jak koledzy pisali to już są starsze motory.

Poczytaj mój wątek.. też się wahałem, już miałem kupować BPW za 6000 zł, ale na szczęście tego nie zrobiłem :) Dzięki kolegom z forum.

PS. Zabierak oleju (tzw. imbusik) w silniku BPW i problem z nim to jest FAKT. Gdyby mój samochód teraz nie był w warsztacie w Wawie to bym Ci zrobił zdjęcie ze zdemontowanego zabieraka oleju (wcześniej w aso wymieniałem)... On się po prostu wyciera razem z gniazdem i w pewnym momencie przestaje napędzać pompę oleju... wtedy jest duże prawdopodobieństwo zatarcia całego silnika... i kolejne 6000 zł w plecy.... Za każdym razem jak jechałem w trasę to była ta myśl, że może w każdej chwili mi stanąć samochód... w sumie stanął.. ale z innego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem te 2.0 sa w cholere drogie.. a jak mowielm nie tylko to mam do zrobienia stad ta cena 5000 tys. Ponoc te 1.9 130 KM jest praktycznie nie do poznania jak BPW 2.0 tdi.. Sam nie wiem.. Sam goly slupek , koszt 4 tys , podkreslam sam goly slupek.. Racja 1.9 bedzie mial wiekszy przebieg to na pewno,, no ale przeciez mozna trafic dobry motor, rowniez potwierdzony.. Z pier**l mam tylko zadbana turbine..

z 2.0 wychodzi o 2500zl wiecej kasy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem te 2.0 sa w cholere drogie.. a jak mowielm nie tylko to mam do zrobienia stad ta cena 5000 tys. Ponoc te 1.9 130 KM jest praktycznie nie do poznania jak BPW 2.0 tdi.. Sam nie wiem.. Sam goly slupek , koszt 4 tys , podkreslam sam goly slupek.. Racja 1.9 bedzie mial wiekszy przebieg to na pewno,, no ale przeciez mozna trafic dobry motor, rowniez potwierdzony.. Z pier**l mam tylko zadbana turbine..

z 2.0 wychodzi o 2500zl wiecej kasy..

Oby się nie okazało, że za pół roku będziesz kupował następy silnik, bo 1.9 się rozpadnie, jak źle trafisz, a prawdopodobieństwo jest duuuże:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to juz bez przesady.. z takim podejsciem wogole auta najlepiej nie miec.. bez przesady!

---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:53 ----------

ciekawi mnie inna jeszcze sprawa, jak by sprzedac te auto w takim stanie jakim jest.. ale ile wziasc nie mam pojecia. myslalem cos o 20 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@uszylo

Ja kupilem 2.0 BGW za 2900zł. BPW są drogie, bo są cholernie awaryjne i dużo ludzi je poszukuje. Czysty interes dla handlarzy :) Ale jak tam chcesz, możesz i kupić 12-letniego AVFa... Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to juz bez przesady.. z takim podejsciem wogole auta najlepiej nie miec.. bez przesady!

---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:53 ----------

ciekawi mnie inna jeszcze sprawa, jak by sprzedac te auto w takim stanie jakim jest.. ale ile wziasc nie mam pojecia. myslalem cos o 20 tys

Myślisz, że kupisz 10letni silnik z przebiegiem 100tys albo mniej:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra mam BPW tez z wymienionyhm tym zbierakiem, rok 2007 , sprawdzony, naprawde super.. Aleee cena jest 5tys za niego. Powiedzialem facetowi zeby sie jeszcze wstrzymal przez 2 dni.. i mam podjac decyzje..

nie mam w tym aucie jeszcze deski, i paru innych pier**l.. Ogolnie ta zabawa by mnie wyszla jakies 8-9 tys z tym 2.0tdi

z tym 1.9 (i z tym wszyskim czego potrzebuje) jakies 6tys...

No roznica troche jest i nie wiem sam juz..

Moze i 2.0 ?

Co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra mam BPW tez z wymienionyhm tym zbierakiem, rok 2007 , sprawdzony, naprawde super.. Aleee cena jest 5tys za niego. Powiedzialem facetowi zeby sie jeszcze wstrzymal przez 2 dni.. i mam podjac decyzje..

nie mam w tym aucie jeszcze deski, i paru innych pier**l.. Ogolnie ta zabawa by mnie wyszla jakies 8-9 tys z tym 2.0tdi

z tym 1.9 (i z tym wszyskim czego potrzebuje) jakies 6tys...

No roznica troche jest i nie wiem sam juz..

Moze i 2.0 ?

Co myslicie?

Kasa Twoja, Ty wiesz na ile Cię stać, ja szukałbym BMM. Żadnego BPW, to gówno już miałeś i padło:kwasny:

dziękuje do widzenia:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby 1,9 nie było stare to szukaj BRB lub BKE z B7, jak chodził z DPF-em ( po 2005 roku produkcji) to nawet kompletny podejdzie praktycznie P&P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie inna jeszcze sprawa, jak by sprzedac te auto w takim stanie jakim jest.. ale ile wziasc nie mam pojecia. myslalem cos o 20 tys

daj jakieś info odnośnie autka i fotki to może ci rozwiąże problem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja normalnie nie mogę:facepalm: Piszą Ci wszyscy na podstawie własnych doświadczeń żebyś się nie wpakował na minę a Ty dalej swoje, myślisz że my w tym mamy jakiś interes czy co? Chcemy Ci tylko pomóc i uchronić przed dużymi kosztami i problemami jakie możesz dopiero mieć.

Napisał Ci kolega któremu rozleciał się BPW

Oprócz wałków wyrównoważających to jego dużą wadą jest wycieranie się wałka rozrządu (już to też przechodziłem).

On też miał wymieniony zabierak, imbus w BPW i co?

Zabierak oleju (tzw. imbusik) w silniku BPW i problem z nim to jest FAKT. Gdyby mój samochód teraz nie był w warsztacie w Wawie to bym Ci zrobił zdjęcie ze zdemontowanego zabieraka oleju (wcześniej w aso wymieniałem)... On się po prostu wyciera razem z gniazdem i w pewnym momencie przestaje napędzać pompę oleju... wtedy jest duże prawdopodobieństwo zatarcia całego silnika... i kolejne 6000 zł w plecy.... Za każdym razem jak jechałem w trasę to była ta myśl, że może w każdej chwili mi stanąć samochód... w sumie stanął.. ale z innego powodu...

I Ty nadal się zastanawiasz nad BPW za 6000 zł:doh:

Napisał Ci też jaki silnik i o jakim oznaczeniu możesz kupić za 2900 zł i wszystko pasuje bez problemu i masz silnik bez wady, a chyba wie co mówi bo sam teraz silnik wymienia. Więc na co Ty czekasz, pisz do niego gdzie taki silnik dostał i dzwoń tam i rób to samo, a nie pchaj się w starego 1.9 za grubą kasę.

Masz wszystko napisane (podane na tacy) teraz tylko z tego skorzystaj a będziesz zadowolony i zaoszczędzisz sobie kłopotów i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...